|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. decembra 2015
V Gemersko-malohontskom múzeu vystavia výtvarné diela Zoltána Agócsa
Na snímke priečelie budovy Gemersko-malohontského múzea
Zdieľať
Na snímke priečelie budovy Gemersko-malohontského múzea Foto: TASR/Branislav Caban
Rimavská Sobota 15. decembra (TASR) – Výstavu výtvarných diel mladého umelca Zoltána Agócsa pod názvom Kontrastné kontexty II ponúka na záver roka Gemersko-malohontské múzeum (GMM) v Rimavskej Sobote. Vernisáž výstavy sa bude konať vo štvrtok 17. decembra o 17.00 h a vystavené diela si návštevníci môžu pozrieť do 31. januára 2016. Ako informovala kurátorka výstavy Daša Klapitová, autor sľubuje umelecký zážitok aj prekvapenie. Podstata maliarskej práce Zoltána Agócsa podľa nej vychádza zo samotného uvedomenia si priestoru, v ktorom sa nachádza, jeho parametrov a významových rovín, ktoré na seba prirodzene nabaľuje v tvorivom myšlienkovom procese. „Práve umelcovi vlastné divergentné myslenie je dôležitou podmienkou vzniku malieb zosobňujúcich myšlienkovú transformáciu videnej reality, v ktorých všetky stavebné výrazové prvky podliehajú cieľu vzájomne prepojiť rôzne kontexty života, neraz s prvkom irónie či nadsádzky,“ uviedla.
Z dôležitých stavebných prvkov autorových obrazov možno podľa Klapitovej spomenúť konštruovanie priestoru v zmysle odhalenia jeho geometrickej skladby a priestorových parametrov v spojitosti s myšlienkovou analýzou priestorových prvkov, prípadne dekonštrukciu iluzívneho priestoru v podobe prepisu jedného motívu cez druhý, či už postupom maliarskym, alebo kolážovaním výstrižkov z časopisu.
„Nezanedbateľný je aj častý prvok scénickosti, v zmysle polemizovania nad priestorom a jeho výrezom ako nad živou divadelnou scénou či kulisou, čo výrazovo umocňuje biele ohraničenie motívu na obrazovej ploche. Kompozičný prvok figúry tu potom často vystupuje v úlohe bábky či herca a priestorové atribúty pripomínajú rekvizity danej scény odpozorovanej z reálneho výrezu životného priestoru,“ uzavrela kurátorka.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR