![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Piatok 14.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Matilda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
09. decembra 2019
V gabčíkovskej plavebnej komore začali s injektážou podložia
Na archívnej snímke plavebná komora na vodnom diele Gabčíkovo.
Zdieľať

Injektáž sa uskutoční po vyhodnotení vhodnosti injektážnej hmoty v skúšobných poliach a potrvá do apríla 2020. "Ide o komplikovaný krok z hľadiska priestorových možností. Kanál vysoký štyri metre obmedzuje možnosti manipulácie. Budeme musieť použiť malé vŕtacie súpravy. Časovo náročné je najmä prevŕtanie železobetónovej dosky s hrúbkou dva metre," uviedol Radek Liška, projektový manažér Metrostavu. V podloží pravej stavebnej komory VDG sa počíta s 250 vrtmi, pričom plánujú realizáciu približne štyroch vrtov denne.
Opravy pokračujú aj v ďalších častiach vodného diela. Do konca roka budú hotové aj demontáže potrubných rozvodov a strojovní hydraulického systému. Metrostav aktuálne ukončuje rokovania s dodávateľom nových hydraulických agregátov a valcov, ktoré sa budú vyrábať v Holandsku.
Pracovníci Metrostavu so špecializáciou na oceľové konštrukcie už podľa Lišku takmer dokončili prvý diel dolných oceľových vrát plavebnej komory. Vráta sa vyrábajú v halách Metrostavu v Horných Počerniciach neďaleko Prahy. "Výroba dolných vrát prebieha uspokojivo. Ich transport na Slovensko a začatie montáží na prelome marca a apríla budúceho roka sú reálne," spresnil Liška.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR