Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

09. apríla 2014

V Europe Direct centre už rozbehli kampaň k eurovoľbám



Prešovská informačná kancelária Europe Direct centre už v januári rozbehla prípravné práce na informačnú kampaň o voľbách do Európskeho parlamentu. Zamerali sa na kampaň ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Prešov 9. apríla (TASR) – Prešovská informačná kancelária Europe Direct centre už v januári rozbehla prípravné práce na informačnú kampaň o voľbách do Európskeho parlamentu. Zamerali sa na kampaň medzi voličmi s nízkym vzdelaním a na vekovú skupinu od 20 do 30 rokov.


Ako informoval vedúci kancelárie Ladislav Babuščák, najnižšia volebná účasť v minulosti bola práve medzi voličmi vo veku od 20 do 30 rokov, ktorí by chceli voliť aj iným ako klasickým spôsobom, preto sa snažia kampaň sústrediť tiež na nich.

Keďže je však v Prešovskom regióne veľa voličov s nízkym vzdelaním, kampaň sústredia aj na obce, kde je vysoké percento rómskych obyvateľov. Práve títo občania veľmi nechápu význam Európskeho parlamentu a ostatných európskych inštitúcií pre každodenný život.

Podľa Babuščáka by účasti pomohlo aj zladenie termínu eurovolieb s termínom iných volieb. Upozornil tiež na to, že samotné politické strany tieto voľby vnímajú skôr laxne a medzi kandidátov zaraďujú najmä "staré politické štruktúry" a nie ľudí, ktorí vedia v Európskom parlamente nastoľovať problémy, ktoré trápia bežných občanov našej krajiny.

Na kandidačných listinách zaregistrovaných do volieb do Európskeho parlamentu, ktoré sa uskutočnia 24. mája, je 29 politických strán. Medzi kandidátmi je len zopár ľudí z východného Slovenska. Konkrétne z mesta Prešov kandiduje len osem uchádzačov.



Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
P. Frešo vyzýva vládu na postoj k riziku pozastavenia eurofondov
<< predchádzajúci článok
Očistený zisk Alcoa aj napriek poklesu pozitívne prekvapil trh