Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

18. júla 2008

V eurokampani je tlač len doplnkom, tvrdí Barát



V mediálnej kampani na zavedenie eura sú pre nás hlavným partnerom televízie "ako médium s jednoznačne najsilnejším zásahom verejnosti, čo potvrdzujú aj výsledky prieskumov verejnej mienky". Na ...



Zdieľať
BRATISLAVA 18. júla (WEBNOVINY) - V mediálnej kampani na zavedenie eura sú pre nás hlavným partnerom televízie "ako médium s jednoznačne najsilnejším zásahom verejnosti, čo potvrdzujú aj výsledky prieskumov verejnej mienky". Na televíznu reklamu je vyčlenených približne tri štvrtiny z rozpočtu na propagáciu prechodu na spoločnú európsku menu od 1. januára 2009. Pre agentúru SITA to uviedol splnomocnenec vlády pre zavedenie eura Igor Barát v reakcii na štvrtkové vyhlásenie Predstavenstva Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska (ZVPTS). Združenie v ňom označilo vylúčenie takmer všetkých tlačených titulov z kampane za "ďalší príklad subjektívneho spolitizovaného rozhodnutia". Platená kampaň k euru je len v denníku Nový Čas. Po televíziách sú podľa Baráta v mediálnej kampani k euru na druhom mieste rádiá a tlač tvorí len doplnok. "Zvolili sme najčítanejší denník, ktorý má navyše najsilnejšie čitateľské zázemie práve medzi ľuďmi s najnižšou mierou informovanosti o eure," uviedol splnomocnenec pre euro a dodal, že "hľadanie politického pozadia v kampani je naozaj zbytočné". Predstavenstvo Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska okrem iného vo vyhlásení upozorňuje, že zavedenie eura sa týka celej spoločnosti, ktorá je, prirodzene, vnútorne štruktúrovaná. Tomu zodpovedá aj štruktúra médií, medzi nimi titulov periodickej tlače. "V prípade informačnej kampane na zavedenie eura však zrejme platia iné kritériá." Vydavatelia upozorňujú, že eurokampaň sa hradí z verejných zdrojov, ktoré sa majú používať čo najefektívnejšie a zároveň by verejnosť mala mať právo kontroly ich použitia. Poukazujú tiež na to, že ide aj o záležitosť Európskej únie, "ktorej orgány sa sotva môžu stotožniť s takýmto prístupom". Podľa združenia sa kampaň k euru v tlači takmer neobjavuje, hoci tlačené tituly a ich vydavatelia podporujú zavedenie eura a všetky ďalšie kroky prispievajúce k integrácii Slovenska do európskych štruktúr. Združenie vydavateľov periodickej tlače Slovenska preto vyzýva kompetentných, aby prehodnotili svoje rozhodnutie, "ktoré nie je vo verejnom záujme a poškodzuje dobré meno Slovenska". SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Rezort financií pripravil novelu zákona o cenách
<< predchádzajúci článok
Pri akčnej naháňačke nechýbala ani streľba