|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. septembra 2018
V EÚ platí nová norma zisťovania škodlivín vo výfukových plynoch
Nová metóda merania škodlivín vo výfukových plynoch osobných áut, ktorou sa presnejšie zisťuje ich skutočné množstvo, umožňuje, aby sa od soboty (1.9.) uvoľňovali do ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Brusel 2. septembra (TASR) - Nová metóda merania škodlivín vo výfukových plynoch osobných áut, ktorou sa presnejšie zisťuje ich skutočné množstvo, umožňuje, aby sa od soboty (1.9.) uvoľňovali do cestnej premávky v EÚ len vozidlá vyhovujúce norme WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure).Použitím metódy sa získavajú presnejšie údaje počas testov v laboratórnych podmienkach, ale aj počas prevádzky vozidiel. Metóda je spoľahlivejšia než jej predchodkyňa NEFZ. Európska komisárka pre priemysel Elžbieta Bieňkowská uviedla, že od vypuknutia škandálu Dieselgate sa normy pre obsah škodlivín vo výfukových plynoch výrazne sprísnili.
Metóda WLTP sa v mnohých bodoch odlišuje od svojej predchodkyne. Test v laboratórnych podmienkach trvá o 13 minút dlhšie než doteraz. Musí sa prekonať trasa 23,25 km, čo je raz toľko ako počas testu NEFZ. Meranie sa robí pri rýchlosti 131 km/h, kým doteraz bola rýchlosť 120 km/h.
Metóda NEFZ sa používala od začiatku 90. rokov minulého storočia.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR