|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. februára 2011
V doprave vlani inšpektori práce odhalili 19 100 priestupkov
Ilustračné fotoFoto: SITA/Ivan Fleischer KOŠICE 25. februára (WEBNOVINY) – Vlani inšpektori Národného inšpektorátu práce (NIP) pri kontrolách vodičov autobusov a kamiónov odhalili na cestách a pri kontrolách dopravných ...
Zdieľať
Ilustračné fotoFoto: SITA/Ivan Fleischer KOŠICE 25. februára (WEBNOVINY) – Vlani inšpektori Národného inšpektorátu práce (NIP) pri kontrolách vodičov autobusov a kamiónov odhalili na cestách a pri kontrolách dopravných spoločností 19 100 priestupkov. Ako dnes informoval hovorca Národného inšpektorátu práce Igor Holéczy, inšpektori skontrolovali takmer 10 000 vodičov a zistili 19 100 priestupkov, pričom k najčastejším patrili nedodržiavanie prestávok a prekračovanie limitov jazdy či znefunkčnenie tachografov. Inšpektori uložili vodičom a dopravným spoločnostiam pokuty spolu za 285 000 eur.
„Počet kontrol vlani stúpol a môžeme skonštatovať, že stav dodržiavania predpisov sa zlepšuje, avšak ďalšie zlepšenie by mala priniesť užšia spolupráca s políciu a pripravované zmeny v zákone a posilnenie prevencie,“ uviedla generálna riaditeľka Národného inšpektorátu práce Jana Popovičová. Nová dohoda s Prezídiom Policajného zboru SR umožňuje napríklad častejšie spoločné nočné kontroly. Dodala, že aj vďaka intenzívnym kontrolám inšpekcie práce sa dodržiavanie predpisov medzi vodičmi vozidiel nad 3,5 tony oproti roku 2009 mierne zlepšilo. V minulom roku totiž inšpektori práce skontrolovali o vyše tretinu viac vodičov ako predvlani, počet odhalených priestupkov pritom zostal približne rovnaký.
Ako uviedol Holéczy, medzi najčastejšie odhalené nedostatky patrilo nedodržanie denného času odpočinku, denného limitu vedenia vozidla či týždennej doby odpočinku. Vodiči tiež nesprávne zaznamenávali údaje na záznamových zariadeniach – tachografoch. Čoraz častejšie však inšpektori odhaľujú používanie magnetov, ktoré vyradia digitálne tachografy z činnosti. Iným problémom je používanie dvoch kariet vodiča jedným vodičom alebo troch kariet v prípade dvojčlennej posádky najmä zájazdových autobusov.
Podľa inšpektorátu k efektívnejšej kontrole by však mali viesť aj navrhované zmeny v zákone, a to hlavne zvýšenie pokút, ktoré sú nižšie ako v okolitých krajinách či ďalších krajinách Európskej únie. Zaviesť by sa tiež mali nové možnosti pre inšpektorov práce na znemožnenie pokračovania v jazde zahraničným vodičom, ktorí nezaplatia pokutu na mieste. Inšpektori práce však nebudú siahať len k prísnejším sankciám, Národný inšpektorát práce chce posilniť tiež prevenciu. Tento rok budú preto inšpektori vodičom pri kontrolách distribuovať aj informačné letáky o základných pravidlách v oblasti dopravy.
„Počet kontrol vlani stúpol a môžeme skonštatovať, že stav dodržiavania predpisov sa zlepšuje, avšak ďalšie zlepšenie by mala priniesť užšia spolupráca s políciu a pripravované zmeny v zákone a posilnenie prevencie,“ uviedla generálna riaditeľka Národného inšpektorátu práce Jana Popovičová. Nová dohoda s Prezídiom Policajného zboru SR umožňuje napríklad častejšie spoločné nočné kontroly. Dodala, že aj vďaka intenzívnym kontrolám inšpekcie práce sa dodržiavanie predpisov medzi vodičmi vozidiel nad 3,5 tony oproti roku 2009 mierne zlepšilo. V minulom roku totiž inšpektori práce skontrolovali o vyše tretinu viac vodičov ako predvlani, počet odhalených priestupkov pritom zostal približne rovnaký.
Ako uviedol Holéczy, medzi najčastejšie odhalené nedostatky patrilo nedodržanie denného času odpočinku, denného limitu vedenia vozidla či týždennej doby odpočinku. Vodiči tiež nesprávne zaznamenávali údaje na záznamových zariadeniach – tachografoch. Čoraz častejšie však inšpektori odhaľujú používanie magnetov, ktoré vyradia digitálne tachografy z činnosti. Iným problémom je používanie dvoch kariet vodiča jedným vodičom alebo troch kariet v prípade dvojčlennej posádky najmä zájazdových autobusov.
Podľa inšpektorátu k efektívnejšej kontrole by však mali viesť aj navrhované zmeny v zákone, a to hlavne zvýšenie pokút, ktoré sú nižšie ako v okolitých krajinách či ďalších krajinách Európskej únie. Zaviesť by sa tiež mali nové možnosti pre inšpektorov práce na znemožnenie pokračovania v jazde zahraničným vodičom, ktorí nezaplatia pokutu na mieste. Inšpektori práce však nebudú siahať len k prísnejším sankciám, Národný inšpektorát práce chce posilniť tiež prevenciu. Tento rok budú preto inšpektori vodičom pri kontrolách distribuovať aj informačné letáky o základných pravidlách v oblasti dopravy.