|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. apríla 2010
V Číne ešte nikto nevyhral dvakrát
V nedeľu pokračuje seriál pretekov majstrovstiev sveta formuly 1 štvrtou veľkou cenou sezóny v čínskom Šanghaji. Začiatok tohtoročného seriálu priniesol vyrovnané súboje, vďaka ...
Zdieľať
Foto: SITA, AP
ŠANGHAJ 15. apríla (WEBNOVINY) - V nedeľu pokračuje seriál pretekov majstrovstiev sveta formuly 1 štvrtou veľkou cenou sezóny v čínskom Šanghaji. Začiatok tohtoročného seriálu priniesol vyrovnané súboje, vďaka ktorým lídra priebežného poradia Felipeho Massu do piateho Nica Rosberga delia len štyri body. Žiadnemu jazdcovi sa nepodarilo zvíťaziť dvakrát, zato ale vo dvoch veľkých cenách boli diváci svedkami tzv. double, keď v Bahrajne oba monoposty Ferrari a v Malajzii zasa autá stajne Red Bull obsadili dve najvyššie priečky.
Pozitívnym prekvapením sú zatiaľ výkony Poliaka Róberta Kubicu na Renaulte, ktorý v posledných dvoch veľkých cenách nazbieral 20 bodov. Dokázal, že aj Renault môže konkurovať kvartetu favorizovaných tímov - Ferrari, McLaren, Red Bull a Mercedes GP. Na Šanghaj sa však Kubica neteší: "Miestny okruh nepatrí k mojim obľúbeným, no aj tu sa dajú vybojovať body do celkového hodnotenia. Trať je zaujímavá, sú tu nezvyčajné zákruty, celkovo je technicky náročná. Aj na aute sme urobili nejaké zmeny, ktoré by nám mali pomôcť priblížiť sa ku špičke."
Sklamaním sú doterajšie výsledky sedemnásobného majstra sveta Michaela Schumachera, ktorý sa na okruhy F1 vrátil po troch rokoch. Štyridsaťjedenročný jazdec Mercedesu GP obsadil uspokojivé 6. miesto v úvode v Bahrajne, v Austrálii predviedol bezkrvný výkon, keď sa po kolízii v úvode prepadol na chvost celého štartového poľa a zvyšok pretekov sa vozil za slabšími jazdcami. V Malajzii musel odstúpiť, keď sa uvoľnila matica na jeho prednom kolese. Na Čínu sa však Schumacher teší: "Mercedes tu má veľkú podporu. Máme pred sebou atraktívne preteky, v ktorom nechceme sklamať našich priaznivcov. Posledné dve veľké ceny neboli pre mňa veľmi šťastné. Vo formule 1 to tak chodí, že treba byť dôsledný v detailoch a ísť podľa plánu. Postupujeme krok za krokom a som si istý, že dosiahneme úspech."
Zaujímavosťou je, že v Číne, kde sa jazdí od roku 2004, ešte nikdy nikto nezvíťazil dvakrát. Zmeniť tento fakt sa bude usilovať najmä trojica jazdcov - Fernando Alonso, Lewis Hamilton a Sebastian Vettel.
Pre Španiela v kokpite monopostu z Maranella bude hnacím motorom snaha vrátiť sa na čelo priebežného poradia, z ktorého spadol po VC Malajzie, kde mu tri kolá pred koncom zlyhal motor. "Potrebujeme v Číne získať čo najviac bodov, aby sme sa vrátili do Európy s čo najväčším náskokom. To, čo sa mi prihodilo v Malajzii, sa stáva. V Šanghaji sa neobávam technických problémov, minulá VC určite našich inžinierov zdravo vyprovokuje," poznamenal víťaz VC Číny z roku 2005 Fernando Alonso, ktorý v Šanghaji rovnako ako jeho tímový kolega Felipe Massa využije motory, ktoré im priniesli úspech v Bahrajne.
Majster sveta z roku 2008 Lewis Hamilton si štart do sezóny predstavoval úplne inak. Potom, ako sa musel z bronzového stupňa v Bahrajne pozerať zospodu na víťazných jazdcov Ferrari, v nasledujúcich dvoch pretekoch zo 6. pozície na pódium pre víťazov ani nedovidel. V Austrálii sa pritom z triumfu tešil jeho tímový kolega Jenson Button. "Ani sa mi veriť nechce, že už sú tu štvrté preteky sezóny. Veľké ceny idú jedna za druhou veľmi rýchlo. Miestnu trať mám rád. Pred dvoma rokmi som tu zvíťazil z pole postion. Moje a Jensonove výsledky v sezóne nie sú zlé, uspokojivo sme zvládli niektoré výzvy," poznamenal Hamilton, ktorý by sa už konečne rád dočkal svojho prvého víťazstva v sezóne.
Najrýchlejším jazdcom štartového poľa je od začiatku sezóny vicemajster sveta Sebastian Vettel. Zatiaľ čo v Bahrajne a Austrálii zvíťazil v tréningu, do polovice pretekov viedol a potom ho zabrzdili technické problémy. Pred dvoma týždňami v Malajzii odštartoval až z tretieho miesta, no hneď v prvej zákrute išiel do vedenia a pred seba už nikoho nepustil. "Máme síce veľmi dobré auto, no všetci ostatní sa zlepšujú. Bude to ešte veľmi dlhá cesta. McLaren bude určite lepší. Aj iné tímy prichádzajú s technickými zlepšeniami. Nebude jednoduché opäť poraziť tímového kolegu Marka Webbera a všetky ostatné špičkové tímy," poznamenal Vettel, ktorý v Šanghaji triumfoval pred rokom a pretrhol vtedy sériu víťazstiev Jensona Buttona vo farbách Brawn GP.
Okruh pre Veľkú cenu Číny leží približne 30 kilometrov od centra Šanghaja a jeho výstavba stála
300 miliónov dolárov. Do hľadiska sa zmestí až 200 000 divákov, z toho 29 000 na hlavnú tribúnu v priestore cieľovej rovinky a boxov. Trať meria 5451 metrov a má 14 zákrut. Najdlhšia rovinka medzi 13. a 14. zákrutou je dlhá 1175 metrov a jazdci by na nej mali dosahovať maximálne rýchlosti okolo 320 km/h. FIA pred rokom zmenila termín VC Číny z jesene na jar. Takže rovnako ako na Veľkej cene Malajzie pred dvoma týždňami hrozia podľa predpovede počasia dážď a búrky aj v okolí Šanghaja. Preteky odštartujú v nedeľu o 15.00 h miestneho času (9.00 h SELČ).
Charakteristika trate:
Dĺžka okruhu: 5 451 km.
Dĺžka pretekov: 305 066 km (56 okruhov)
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: 2004 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari 1:32,238
Víťaz 2008: Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
Predchádzajúci víťazi VC Číny:
2009 Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
2008 Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
2007 Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari
2006 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2005 Fernando Alonso (Šp.) Renault
2004 Rubens Barrichello (Braz.) Ferrari
Poradie MS (po 3 z 19 pretekov):
1. Felipe Massa (Braz.) Ferrari 39 bodov, 2. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari a Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull po 37, 4. Jenson Button (V. Brit.) McLaren a Nico Rosberg (Nem.) Mercedes po 35, 6. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren 31, 7. Robert Kubica (Poľ.) Renault 30, 8. Mark Webber (Austr.) Red Bull 24, 9. Adrian Sutil (Nem.) Force India 10, 10. Michael Schumacher (Nem.) Mercedes 9, 11. Vitantonio Liuzzi (Tal.) Force India 8, 12. Rubens Barrichello (Braz.) Williams 5, 13. Jenson Button (V. Brit.) McLaren 4, 14. Jaime Alguersuari (Šp.) Toro Rosso 2, 15. Nico Hülkenberg (Nem.) Williams 1
Pohár konštruktérov:
1. Ferrari 76 bodov, 2. McLaren 66, 3. Red Bull Racing 61, 4. Mercedes GP 44, 5. Renault 30, 6. Force India 18, 7. Williams 6, 8. Toro Rosso 1
SITA
Pozitívnym prekvapením sú zatiaľ výkony Poliaka Róberta Kubicu na Renaulte, ktorý v posledných dvoch veľkých cenách nazbieral 20 bodov. Dokázal, že aj Renault môže konkurovať kvartetu favorizovaných tímov - Ferrari, McLaren, Red Bull a Mercedes GP. Na Šanghaj sa však Kubica neteší: "Miestny okruh nepatrí k mojim obľúbeným, no aj tu sa dajú vybojovať body do celkového hodnotenia. Trať je zaujímavá, sú tu nezvyčajné zákruty, celkovo je technicky náročná. Aj na aute sme urobili nejaké zmeny, ktoré by nám mali pomôcť priblížiť sa ku špičke."
Sklamaním sú doterajšie výsledky sedemnásobného majstra sveta Michaela Schumachera, ktorý sa na okruhy F1 vrátil po troch rokoch. Štyridsaťjedenročný jazdec Mercedesu GP obsadil uspokojivé 6. miesto v úvode v Bahrajne, v Austrálii predviedol bezkrvný výkon, keď sa po kolízii v úvode prepadol na chvost celého štartového poľa a zvyšok pretekov sa vozil za slabšími jazdcami. V Malajzii musel odstúpiť, keď sa uvoľnila matica na jeho prednom kolese. Na Čínu sa však Schumacher teší: "Mercedes tu má veľkú podporu. Máme pred sebou atraktívne preteky, v ktorom nechceme sklamať našich priaznivcov. Posledné dve veľké ceny neboli pre mňa veľmi šťastné. Vo formule 1 to tak chodí, že treba byť dôsledný v detailoch a ísť podľa plánu. Postupujeme krok za krokom a som si istý, že dosiahneme úspech."
Zaujímavosťou je, že v Číne, kde sa jazdí od roku 2004, ešte nikdy nikto nezvíťazil dvakrát. Zmeniť tento fakt sa bude usilovať najmä trojica jazdcov - Fernando Alonso, Lewis Hamilton a Sebastian Vettel.
Pre Španiela v kokpite monopostu z Maranella bude hnacím motorom snaha vrátiť sa na čelo priebežného poradia, z ktorého spadol po VC Malajzie, kde mu tri kolá pred koncom zlyhal motor. "Potrebujeme v Číne získať čo najviac bodov, aby sme sa vrátili do Európy s čo najväčším náskokom. To, čo sa mi prihodilo v Malajzii, sa stáva. V Šanghaji sa neobávam technických problémov, minulá VC určite našich inžinierov zdravo vyprovokuje," poznamenal víťaz VC Číny z roku 2005 Fernando Alonso, ktorý v Šanghaji rovnako ako jeho tímový kolega Felipe Massa využije motory, ktoré im priniesli úspech v Bahrajne.
Majster sveta z roku 2008 Lewis Hamilton si štart do sezóny predstavoval úplne inak. Potom, ako sa musel z bronzového stupňa v Bahrajne pozerať zospodu na víťazných jazdcov Ferrari, v nasledujúcich dvoch pretekoch zo 6. pozície na pódium pre víťazov ani nedovidel. V Austrálii sa pritom z triumfu tešil jeho tímový kolega Jenson Button. "Ani sa mi veriť nechce, že už sú tu štvrté preteky sezóny. Veľké ceny idú jedna za druhou veľmi rýchlo. Miestnu trať mám rád. Pred dvoma rokmi som tu zvíťazil z pole postion. Moje a Jensonove výsledky v sezóne nie sú zlé, uspokojivo sme zvládli niektoré výzvy," poznamenal Hamilton, ktorý by sa už konečne rád dočkal svojho prvého víťazstva v sezóne.
Najrýchlejším jazdcom štartového poľa je od začiatku sezóny vicemajster sveta Sebastian Vettel. Zatiaľ čo v Bahrajne a Austrálii zvíťazil v tréningu, do polovice pretekov viedol a potom ho zabrzdili technické problémy. Pred dvoma týždňami v Malajzii odštartoval až z tretieho miesta, no hneď v prvej zákrute išiel do vedenia a pred seba už nikoho nepustil. "Máme síce veľmi dobré auto, no všetci ostatní sa zlepšujú. Bude to ešte veľmi dlhá cesta. McLaren bude určite lepší. Aj iné tímy prichádzajú s technickými zlepšeniami. Nebude jednoduché opäť poraziť tímového kolegu Marka Webbera a všetky ostatné špičkové tímy," poznamenal Vettel, ktorý v Šanghaji triumfoval pred rokom a pretrhol vtedy sériu víťazstiev Jensona Buttona vo farbách Brawn GP.
Okruh pre Veľkú cenu Číny leží približne 30 kilometrov od centra Šanghaja a jeho výstavba stála
300 miliónov dolárov. Do hľadiska sa zmestí až 200 000 divákov, z toho 29 000 na hlavnú tribúnu v priestore cieľovej rovinky a boxov. Trať meria 5451 metrov a má 14 zákrut. Najdlhšia rovinka medzi 13. a 14. zákrutou je dlhá 1175 metrov a jazdci by na nej mali dosahovať maximálne rýchlosti okolo 320 km/h. FIA pred rokom zmenila termín VC Číny z jesene na jar. Takže rovnako ako na Veľkej cene Malajzie pred dvoma týždňami hrozia podľa predpovede počasia dážď a búrky aj v okolí Šanghaja. Preteky odštartujú v nedeľu o 15.00 h miestneho času (9.00 h SELČ).
Charakteristika trate:
Dĺžka okruhu: 5 451 km.
Dĺžka pretekov: 305 066 km (56 okruhov)
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: 2004 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari 1:32,238
Víťaz 2008: Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
Predchádzajúci víťazi VC Číny:
2009 Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
2008 Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
2007 Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari
2006 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2005 Fernando Alonso (Šp.) Renault
2004 Rubens Barrichello (Braz.) Ferrari
Poradie MS (po 3 z 19 pretekov):
1. Felipe Massa (Braz.) Ferrari 39 bodov, 2. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari a Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull po 37, 4. Jenson Button (V. Brit.) McLaren a Nico Rosberg (Nem.) Mercedes po 35, 6. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren 31, 7. Robert Kubica (Poľ.) Renault 30, 8. Mark Webber (Austr.) Red Bull 24, 9. Adrian Sutil (Nem.) Force India 10, 10. Michael Schumacher (Nem.) Mercedes 9, 11. Vitantonio Liuzzi (Tal.) Force India 8, 12. Rubens Barrichello (Braz.) Williams 5, 13. Jenson Button (V. Brit.) McLaren 4, 14. Jaime Alguersuari (Šp.) Toro Rosso 2, 15. Nico Hülkenberg (Nem.) Williams 1
Pohár konštruktérov:
1. Ferrari 76 bodov, 2. McLaren 66, 3. Red Bull Racing 61, 4. Mercedes GP 44, 5. Renault 30, 6. Force India 18, 7. Williams 6, 8. Toro Rosso 1
SITA