|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. septembra 2013
V Česku pokračuje proces s vinníkmi železničného nešťastia v Studénke
V Novom Jičíne sa dnes začala ďalšia fáza súdneho procesu s osobami obvinenými zo zodpovednosti za železničné nešťastie z augusta 2008, ktoré si v Studénke vyžiadalo osem obetí a viac ako 90 ...
Zdieľať
Praha 16. septembra (TASR) - V Novom Jičíne sa dnes začala ďalšia fáza súdneho procesu s osobami obvinenými zo zodpovednosti za železničné nešťastie z augusta 2008, ktoré si v Studénke vyžiadalo osem obetí a viac ako 90 zranených.
Zainteresovaní sa naposledy stretli v súdnej sieni v novembri 2011, odvtedy sa čakalo na vyjadrenia znalcov, ktorých závery nie sú zhodné. To isté možno povedať o vyjadreniach jednotlivých obhajcov. Vynesenie rozsudkov v kauze zostáva tak v nedohľadne, čo neteší ani pozostalých po obetiach, ani tých poškodených, ktorí nešťastie prežili, vyplýva z informácií internetového serveru iDNES.cz.
Obhajca stavebnej spoločnosti Bögl a Krásl, ktorá zabezpečovala manipuláciu s mostom, tvrdil, že stále viac sa ukazuje vina štátu, ktorý nechal v inkriminovanom čase premávať vlaky po stavenisku plnou rýchlosťou. Naproti tomu jeho kolega zastupujúci vrchného stavbyvedúceho zo spoločnosti ODS-Dopravné stavby Ostrava vidí jednoznačnú vinu v nesprávnom spôsobe zasúvania mostu nad traťou.
Stanovené dva týždne nebudú stačiť na ukončenie procesu, to sa ukázalo už dnes. Navyše, niektorí z obhajcov už teraz avizujú, že požiadajú o odborné posudky nezávislých znalcov zo zahraničia, pretože tých domácich už prakticky vyčerpali.
K osudnej nehode došlo 8. augusta 2009, keď sa pred medzinárodný rýchlik Comenius smerujúci z poľského Krakova do Prahy zrútila v Studénke konštrukcia cestného mostu. Aj keď rušňovodič dokázal ešte rýchlosť súpravy znížiť zo 135 na 90 km/hodinu, následky boli tragické. Popri ôsmich obetiach totiž viacerí z 95 zranených utrpeli zranenia s doživotnými následkami. Materiálne škody vyčíslili na 177 miliónov Kč.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ilustračné foto Foto: TASR
Zainteresovaní sa naposledy stretli v súdnej sieni v novembri 2011, odvtedy sa čakalo na vyjadrenia znalcov, ktorých závery nie sú zhodné. To isté možno povedať o vyjadreniach jednotlivých obhajcov. Vynesenie rozsudkov v kauze zostáva tak v nedohľadne, čo neteší ani pozostalých po obetiach, ani tých poškodených, ktorí nešťastie prežili, vyplýva z informácií internetového serveru iDNES.cz.
Obhajca stavebnej spoločnosti Bögl a Krásl, ktorá zabezpečovala manipuláciu s mostom, tvrdil, že stále viac sa ukazuje vina štátu, ktorý nechal v inkriminovanom čase premávať vlaky po stavenisku plnou rýchlosťou. Naproti tomu jeho kolega zastupujúci vrchného stavbyvedúceho zo spoločnosti ODS-Dopravné stavby Ostrava vidí jednoznačnú vinu v nesprávnom spôsobe zasúvania mostu nad traťou.
Stanovené dva týždne nebudú stačiť na ukončenie procesu, to sa ukázalo už dnes. Navyše, niektorí z obhajcov už teraz avizujú, že požiadajú o odborné posudky nezávislých znalcov zo zahraničia, pretože tých domácich už prakticky vyčerpali.
K osudnej nehode došlo 8. augusta 2009, keď sa pred medzinárodný rýchlik Comenius smerujúci z poľského Krakova do Prahy zrútila v Studénke konštrukcia cestného mostu. Aj keď rušňovodič dokázal ešte rýchlosť súpravy znížiť zo 135 na 90 km/hodinu, následky boli tragické. Popri ôsmich obetiach totiž viacerí z 95 zranených utrpeli zranenia s doživotnými následkami. Materiálne škody vyčíslili na 177 miliónov Kč.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR