|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
Praha 18. februára (TASR) - Česká vládna koalícia uvažuje o zavedení digitálnej dane pre veľké internetové spoločnosti. Tým by podľa plánu ministerstva financií mohla pritiecť miliarda korún do rozpočtu. Daň by platili firmy ako Google, Facebook, Apple či Amazon. Vládu podľa portálu televízneho spravodajského kanálu ČT 24 inšpiruje príklad Rakúska, ktoré oznámilo zavedenie novej dane koncom minulého roku. Firmy tam majú platiť 3 % zo sumy, ktorú získajú z internetovej reklamy.„Všímam si to, čo sa deje v rámci Európy. Všímam si debaty, ktoré sa týkajú digitálnej dane. Všímam si to, že susedné Rakúsko prijalo digitálnu daň," uviedla ministerka financií Alena Schillerová.
Digitálnou daňou by chcela ministerka získať do rozpočtu necelú miliardu Kč (38,89 milióna eur). Spolu s vyšším zdanením tabaku, tvrdého alkoholu a hazardu majú tieto príjmy zlepšiť rozpočet na rok 2020.
„V reklame na internete, na sociálnych sieťach, sa točia obrovské peniaze, a je treba nastaviť pravidlá. Z tohto pohľadu je tá rakúska cesta správna a ja si myslím, že by sme sa mali pridať," uviedol podpredseda ČSSD a podpredseda rozpočtového výboru Poslaneckej snemovne ČR Roman Onderka.
So zámerom ministerky financií súhlasia aj niektoré opozičné strany. Zástancovia novej dane tvrdia, že veľké globálne internetové spoločnosti platia v krajinách, v ktorých pôsobia, podstatne nižšie dane, než ich miestna konkurencia.
(1 EUR = 25,709 CZK)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR