|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 27.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Filoména
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. apríla 2012
V Bratislave sa bude diskutovať o parkovacej politike
Tento mesiac plánuje mesto Bratislava spustiť verejnú diskusiu a anketu o pripravovanej parkovacej politike. "Chceme ľudí informovať o tom, čo by priniesla nová parkovacia politika, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 2. apríla (WEBNOVINY) - Tento mesiac plánuje mesto Bratislava spustiť verejnú diskusiu a anketu o pripravovanej parkovacej politike.
"Chceme ľudí informovať o tom, čo by priniesla nová parkovacia politika, potom by sme chceli počuť ich názor," uviedol pre agentúru SITA hovorca primátora Ľubomír Andrassy.
Podpora mestskej hromadnej dopravy
Vedenie mesta chce podľa neho vedieť, koľko sú ľudia ochotní za parkovanie v centre mesta zaplatiť, či preferujú prednostné parkovanie pre rezidentov aj to, či sú ochotní využívať mestskú hromadnú dopravu, ak by ju mesto posilnilo.
"Ak chceme ísť do koncepcie parkovania, ktorá by preferovala rezidentov, treba podporiť mestskú hromadnú dopravu," uviedol hovorca, podľa ktorého projekt rezidenčného parkovania musí ísť ruka v ruke s projektom podpory MHD aj so systémom vymožiteľnosti, aby to neskončilo tak, že "niekto zavedie pravidlá a nebude mať ich dodržiavanie kto kontrolovať," dodal hovorca.
Začiatkom tohto roka mesto oslovilo všetky mestské časti, aby sa vyjadrili k projektu stratégie parkovania pre celé mesto, ktorý pre Bratislavu objednalo ešte bývalé vedenie. "Táto koncepcia hovorí o tom, ako je možné zaviesť pravidlá na podporu rezidenčného parkovania, aké kroky by malo mesto urobiť, aké kroky a rozhodnutia treba urobiť z pozície mestských častí na to, aby mohli byť z hľadiska parkovania preferovaní tí ľudia, ktorí sú prihlásení na trvalý pobyt," povedal Andrassy.
Pripomienky už prišli
Hlavné mesto podľa jeho hovorcu už niektoré pripomienky dostalo. "Niektoré mestské časti sa vôbec nevyjadrili, pretože nemali žiadne zásadné pripomienky," uviedol Andrassy. V mestských častiach, ktoré sa dotýkajú Starého Mesta, sa v súčasnosti najviac prejavuje to, že v Starom Meste už dnes platí prísnejšie vyhradené parkovanie pre rezidentov.
"V Petržalke, v Novom Meste aj v Ružinove sú lokality, kde je výrazný pretlak áut, pretože tam počas dňa parkujú ľudia a mestskou hromadnou dopravou či peši idú do centra za zamestnaním alebo školou," myslí si hovorca. Hlavné mesto oslovilo mestské časti opäť, tie dostali dotazník s konkrétnymi otázkami.
Ako hovorca uviedol, od mestských častí chcú počty parkovacích miest či lokality, kde ľudia parkujú najviac.
"Tiež sa ich pýtame na možnosti spolupráce na systéme parkovania v rámci mesta," uviedol Andrassy, podľa ktorého mesto očakáva, že mestské časti sa vyjadria v apríli.
"Chceme ľudí informovať o tom, čo by priniesla nová parkovacia politika, potom by sme chceli počuť ich názor," uviedol pre agentúru SITA hovorca primátora Ľubomír Andrassy.
Podpora mestskej hromadnej dopravy
Vedenie mesta chce podľa neho vedieť, koľko sú ľudia ochotní za parkovanie v centre mesta zaplatiť, či preferujú prednostné parkovanie pre rezidentov aj to, či sú ochotní využívať mestskú hromadnú dopravu, ak by ju mesto posilnilo.
"Ak chceme ísť do koncepcie parkovania, ktorá by preferovala rezidentov, treba podporiť mestskú hromadnú dopravu," uviedol hovorca, podľa ktorého projekt rezidenčného parkovania musí ísť ruka v ruke s projektom podpory MHD aj so systémom vymožiteľnosti, aby to neskončilo tak, že "niekto zavedie pravidlá a nebude mať ich dodržiavanie kto kontrolovať," dodal hovorca.
Začiatkom tohto roka mesto oslovilo všetky mestské časti, aby sa vyjadrili k projektu stratégie parkovania pre celé mesto, ktorý pre Bratislavu objednalo ešte bývalé vedenie. "Táto koncepcia hovorí o tom, ako je možné zaviesť pravidlá na podporu rezidenčného parkovania, aké kroky by malo mesto urobiť, aké kroky a rozhodnutia treba urobiť z pozície mestských častí na to, aby mohli byť z hľadiska parkovania preferovaní tí ľudia, ktorí sú prihlásení na trvalý pobyt," povedal Andrassy.
Pripomienky už prišli
Hlavné mesto podľa jeho hovorcu už niektoré pripomienky dostalo. "Niektoré mestské časti sa vôbec nevyjadrili, pretože nemali žiadne zásadné pripomienky," uviedol Andrassy. V mestských častiach, ktoré sa dotýkajú Starého Mesta, sa v súčasnosti najviac prejavuje to, že v Starom Meste už dnes platí prísnejšie vyhradené parkovanie pre rezidentov.
"V Petržalke, v Novom Meste aj v Ružinove sú lokality, kde je výrazný pretlak áut, pretože tam počas dňa parkujú ľudia a mestskou hromadnou dopravou či peši idú do centra za zamestnaním alebo školou," myslí si hovorca. Hlavné mesto oslovilo mestské časti opäť, tie dostali dotazník s konkrétnymi otázkami.
Ako hovorca uviedol, od mestských častí chcú počty parkovacích miest či lokality, kde ľudia parkujú najviac.
"Tiež sa ich pýtame na možnosti spolupráce na systéme parkovania v rámci mesta," uviedol Andrassy, podľa ktorého mesto očakáva, že mestské časti sa vyjadria v apríli.