|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. októbra 2012
V Bratislave bude mať MHD prednosť na Štefánikovej ulici
Vyhradený autobusový pruh by mohol byť na Štefánikovej ulici v Bratislave v prvej polovici budúceho roka. Podľa výsledkov z testovania BUS pruhov na bratislavských cestách počas Európskeho ...
Zdieľať
BRATISLAVA 27. októbra (WEBNOVINY) – Vyhradený autobusový pruh by mohol byť na Štefánikovej ulici v Bratislave v prvej polovici budúceho roka. Podľa výsledkov z testovania BUS pruhov na bratislavských cestách počas Európskeho týždňa mobility bol práve BUS pruh na Štefánikovej najefektívnejší.
Ako povedal v stredu na tlačovej besede k výsledkom Európskeho týždňa mobility bratislavský primátor Milan Ftáčnik, na Štefánikovej ulici sa skrátili časy prejazdov autobusov mestskej hromadnej dopravy zhruba o tretinu. „V mestskej hromadnej doprave sa previezli dve tretiny cestujúcich, ktorým sa zrýchlila cesta do práce o 30 percent,“ dodal Ftáčnik.
Mesto to považuje za pozitívny výsledok a podľa Ftáčnika práve na Štefánikovej ulici pripravia projekt trvalého vyhradeného autobusového pruhu. Zriadenie testovacieho BUS pruhu na Štefánikovej však skomplikovalo situáciu niektorým vodičom. „To znamená, že tam narástli zápchy, ale tie zápchy neboli také, aby sa nedali zvládnuť,“ dodal bratislavský primátor. Podľa neho pri testovaní napočítali znížený počet áut, pretože vodiči sa snažili vyhnúť tejto časti a zvolili obchádzkové trasy.
Mesto chce zriadením vyhradeného autobusového pruhu zvýhodniť verejnú dopravu a podľa Ftáčnika práve kapacita Štefánikovej ulice je taká, aby sa tam zmestili autá aj autobusy. Mesto plánuje do konca roka pripraviť projekt, ktorý ešte prediskutuje s krajským dopravným inšpektorátom. Podľa primátora Milana Ftáčnika by mohol byť vyhradený BUS pruh na Štefánikovej ulici zavedený v prvej polovici budúceho roka.
Podľa Bronislava Weigla sa vďaka BUS pruhu skrátil jazdný čas verejnej dopravy v priemere o 72 sekúnd, to znamená, že autobusy meškali počas testovania BUS pruhu maximálne štyri minúty. Podľa Weigla bola odchýlka voči cestovnému poriadku pred týždňom mobility od nula do osem minút. “Ak by BUS pruh na Štefánikovej fungoval ďalej, tak by sme mohli na linke 93 znížiť jedno vozidlo do výpravy,“ uviedol Weigl.
Počas týždňa mobility testovali vyhradené autobusové pruhy aj na Staromestskej ulici a na Moste SNP. Tam však skrátenie času cestovania nebolo také výrazné. Na Staromestskej ulici sa zlepšila situácia o 10 až 15 percent a na Moste SNP o 17 percent. Podľa Bronislava Weigla by Most SNP chceli riešiť zmiešaným BUS pruhom. „Ľavý pruh by ostal zachovaný na Hodžovo námestie, pravý pruh by bol BUS pruh a zároveň odbočovací pruh na nábrežie, aby sa auta začali radiť skôr,“ dodal Weigl. Podobne by mali postupovať aj na Staromestskej ulici.
Podľa primátora Milana Ftáčnika mesto plánuje na jar testovať vyhradené autobusové pruhy aj v ďalších lokalitách. „Budeme sa snažiť zamerať sa na také úseky, kde by zavedenia osobitného autobusového pruhu znamenal najväčší prínos,“ uviedol primátor.
Ako povedal v stredu na tlačovej besede k výsledkom Európskeho týždňa mobility bratislavský primátor Milan Ftáčnik, na Štefánikovej ulici sa skrátili časy prejazdov autobusov mestskej hromadnej dopravy zhruba o tretinu. „V mestskej hromadnej doprave sa previezli dve tretiny cestujúcich, ktorým sa zrýchlila cesta do práce o 30 percent,“ dodal Ftáčnik.
Mesto to považuje za pozitívny výsledok a podľa Ftáčnika práve na Štefánikovej ulici pripravia projekt trvalého vyhradeného autobusového pruhu. Zriadenie testovacieho BUS pruhu na Štefánikovej však skomplikovalo situáciu niektorým vodičom. „To znamená, že tam narástli zápchy, ale tie zápchy neboli také, aby sa nedali zvládnuť,“ dodal bratislavský primátor. Podľa neho pri testovaní napočítali znížený počet áut, pretože vodiči sa snažili vyhnúť tejto časti a zvolili obchádzkové trasy.
Mesto chce zriadením vyhradeného autobusového pruhu zvýhodniť verejnú dopravu a podľa Ftáčnika práve kapacita Štefánikovej ulice je taká, aby sa tam zmestili autá aj autobusy. Mesto plánuje do konca roka pripraviť projekt, ktorý ešte prediskutuje s krajským dopravným inšpektorátom. Podľa primátora Milana Ftáčnika by mohol byť vyhradený BUS pruh na Štefánikovej ulici zavedený v prvej polovici budúceho roka.
Podľa Bronislava Weigla sa vďaka BUS pruhu skrátil jazdný čas verejnej dopravy v priemere o 72 sekúnd, to znamená, že autobusy meškali počas testovania BUS pruhu maximálne štyri minúty. Podľa Weigla bola odchýlka voči cestovnému poriadku pred týždňom mobility od nula do osem minút. “Ak by BUS pruh na Štefánikovej fungoval ďalej, tak by sme mohli na linke 93 znížiť jedno vozidlo do výpravy,“ uviedol Weigl.
Počas týždňa mobility testovali vyhradené autobusové pruhy aj na Staromestskej ulici a na Moste SNP. Tam však skrátenie času cestovania nebolo také výrazné. Na Staromestskej ulici sa zlepšila situácia o 10 až 15 percent a na Moste SNP o 17 percent. Podľa Bronislava Weigla by Most SNP chceli riešiť zmiešaným BUS pruhom. „Ľavý pruh by ostal zachovaný na Hodžovo námestie, pravý pruh by bol BUS pruh a zároveň odbočovací pruh na nábrežie, aby sa auta začali radiť skôr,“ dodal Weigl. Podobne by mali postupovať aj na Staromestskej ulici.
Podľa primátora Milana Ftáčnika mesto plánuje na jar testovať vyhradené autobusové pruhy aj v ďalších lokalitách. „Budeme sa snažiť zamerať sa na také úseky, kde by zavedenia osobitného autobusového pruhu znamenal najväčší prínos,“ uviedol primátor.