|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. októbra 2014
V Bratislave bude jazdiť ďalších 15 nových električiek
prvý vizuál električky 30 T
Zdieľať
prvý vizuál električky 30 T Foto: TASR/DPB
Bratislava 16. októbra (TASR) – V uliciach hlavného mesta bude jazdiť spolu 30 nových jednosmerných električiek. Okrem 15, ktoré už Dopravný podnik Bratislava (DPB) nakupuje, dnes podpísal opciu na ďalších 15. Zmluvná cena dodávky je 36,75 milióna eur, informovala TASR vedúca odboru marketingu a komunikácie DPB Zuzana Vachová.DPB si električky kupuje od plzenskej firmy Škoda Transportation. Vlani v júli s ňou podpísal zmluvu na dodávku 15 jednosmerných električiek typu 29 T v celkovej výške 36,75 milióna eur, dnes obe strany podpísali aj dodatok o opcii. Spolu s 15 obojsmernými električkami s opciou na ďalších 15 by tak mohla Bratislava získať v najbližších rokoch s európskym spolufinancovaním spolu celkovo 60 nových vozidiel.
"Jednosmerné päťčlánkové električky 29 T majú kapacitu až 241 cestujúcich, z toho miest na sedenie je 69. Sú vybavené klimatizáciou a disponujú kamerovým systémom so šiestimi vnútornými a šiestimi vonkajšími kamerami," priblížila Vachová. Hovorila tiež o audiovizuálnom a informačnom systéme vrátane zariadenia pre hlasovú komunikáciu medzi nevidiacimi cestujúcimi a vodičom. "Pre ľudí so zníženou pohyblivosťou je pripravená aj výklopná plošina a takmer celá električka je koncipovaná ako nízkopodlažná," dodala. Električka môže ísť maximálnou rýchlosťou 65 kilometra za hodinu.
Nové električky by sa mali v uliciach Bratislavy postupne objaviť do roku 2015. DPB pred letom avizoval, že prvá električka bude do hlavného mesta dodaná tento rok na jeseň a potom ju na bratislavských tratiach začnú testovať. Pre rozdielny rozchod tratí to totiž nie je možné robiť v mieste výroby. Merania sa vykonajú pri nezaťaženom, ale aj pri zaťaženom vozidle. "Tým, že vozidlo ešte nie je uspôsobené na prevádzku s cestujúcimi, sa záťaž vozidla robí s pieskom alebo oceľovými obručami," vysvetlil riaditeľ úseku prevádzky a techniky DPB Bronislav Weigl.
DPB vyhlásil verejné obstarávanie na nové jednosmerné aj obojsmerné električky v novembri 2012. Zelenú električkám a trolejbusom dalo ministerstvo dopravy, ktoré zastavilo projekt podzemného vlaku. Peniaze sa tak mali využiť na náhradné projekty v Bratislave a Košiciach.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR