![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
06. januára 2011
V Bratislave absentuje nosný dopravný systém, tvrdí Frešo
Najväčším problémom Bratislavského samosprávneho kraja v doprave je podľa župana Pavla Freša v tom, že absentuje istý druh nosného dopravného systému v hlavnom meste. Pre ...
Zdieľať

Frešo si však myslí, že je nutné konať veľmi rýchlo, lebo ak sa nosný dopravný systém v hlavnom meste nepostaví teraz, tak sa to posunie o jedno-dve volebné obdobia, čo by bola neuveriteľná škoda nielen pre Bratislavu, župu, ale aj pre celé Slovensko. "Keď sme my hovorili o nultom obchvate, tak jeden z argumentov, ktorý sme použili je, že drvivá väčšina toho, čo sa vyrobí, sa nesie cez Bratislavu a Rakúsko až do západnej Európy. Ak v Bratislave dnes vznikajú zápchy, ktoré majú niekedy hodinové až dvojhodinové trvanie už teraz, tak za päť až desať rokov môžu vzniknúť zápchy, ktoré prakticky znepriechodnia mesto. Tým pádom aj export toho tovaru sa obmedzí a investori jednoducho budú na to reagovať," uviedol Frešo.
Ak by pre ľudí v hlavnom meste existovalo riešenie ako električka alebo metro, ktoré by bolo preukázateľne rýchlejšie ako automobilová doprava, ľudia by ho podľa Freša používali, čím by sa aj automobilovej doprave uľavilo. Nosný dopravný systém si však nevie predstaviť bez nultého obchvatu. "Jednoducho, keď toto mesto má ďalej dýchať a ďalej žiť, keď naozaj má byť bránou pre celé Slovensko, tak bez tohto obchvatu to nepôjde," uviedol Frešo.