|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. januára 2011
V Bratislave absentuje nosný dopravný systém, tvrdí Frešo
Najväčším problémom Bratislavského samosprávneho kraja v doprave je podľa župana Pavla Freša v tom, že absentuje istý druh nosného dopravného systému v hlavnom meste. Pre ...
Zdieľať
Ilustračné foto SITABRATISLAVA 6. januára (WEBNOVINY) - Najväčším problémom Bratislavského samosprávneho kraja v doprave je podľa župana Pavla Freša v tom, že absentuje istý druh nosného dopravného systému v hlavnom meste. Pre absenciu takéhoto systému v meste sa podľa župana sekundárne vytvárajú obrovské problémy v celej župe. Kraj vidí riešenia v oblastiach ako sú europrojekty, ktoré by mohli nejakým spôsobom vypomôcť a vytvoriť akési jadro nosného dopravného systému. "Budeme podporovať také riešenie, ktoré pomôže celej župe. Čiže nie niečo krátkodobé, nie niečo, čo povedie do slepej uličky," uviedol župan v rozhovore pre agentúru SITA. Kraj nechce túto vec nechávať na mesto, chce mu byť v tejto problematike partnerom. "To rozhodnutie bude primárne ležať na mestskom zastupiteľstve a myslím si, že dokonca aj sčasti na vláde, lebo je to predsa len hlavné mesto a nedá sa postaviť nosný systém za peniaze mesta. My veľmi dobre vieme, akú finančnú situáciu má mesto, aj keď to nejako verejne nekomentujeme a vieme, že to nie je v jeho silách," uviedol Frešo.
Frešo si však myslí, že je nutné konať veľmi rýchlo, lebo ak sa nosný dopravný systém v hlavnom meste nepostaví teraz, tak sa to posunie o jedno-dve volebné obdobia, čo by bola neuveriteľná škoda nielen pre Bratislavu, župu, ale aj pre celé Slovensko. "Keď sme my hovorili o nultom obchvate, tak jeden z argumentov, ktorý sme použili je, že drvivá väčšina toho, čo sa vyrobí, sa nesie cez Bratislavu a Rakúsko až do západnej Európy. Ak v Bratislave dnes vznikajú zápchy, ktoré majú niekedy hodinové až dvojhodinové trvanie už teraz, tak za päť až desať rokov môžu vzniknúť zápchy, ktoré prakticky znepriechodnia mesto. Tým pádom aj export toho tovaru sa obmedzí a investori jednoducho budú na to reagovať," uviedol Frešo.
Ak by pre ľudí v hlavnom meste existovalo riešenie ako električka alebo metro, ktoré by bolo preukázateľne rýchlejšie ako automobilová doprava, ľudia by ho podľa Freša používali, čím by sa aj automobilovej doprave uľavilo. Nosný dopravný systém si však nevie predstaviť bez nultého obchvatu. "Jednoducho, keď toto mesto má ďalej dýchať a ďalej žiť, keď naozaj má byť bránou pre celé Slovensko, tak bez tohto obchvatu to nepôjde," uviedol Frešo.
Frešo si však myslí, že je nutné konať veľmi rýchlo, lebo ak sa nosný dopravný systém v hlavnom meste nepostaví teraz, tak sa to posunie o jedno-dve volebné obdobia, čo by bola neuveriteľná škoda nielen pre Bratislavu, župu, ale aj pre celé Slovensko. "Keď sme my hovorili o nultom obchvate, tak jeden z argumentov, ktorý sme použili je, že drvivá väčšina toho, čo sa vyrobí, sa nesie cez Bratislavu a Rakúsko až do západnej Európy. Ak v Bratislave dnes vznikajú zápchy, ktoré majú niekedy hodinové až dvojhodinové trvanie už teraz, tak za päť až desať rokov môžu vzniknúť zápchy, ktoré prakticky znepriechodnia mesto. Tým pádom aj export toho tovaru sa obmedzí a investori jednoducho budú na to reagovať," uviedol Frešo.
Ak by pre ľudí v hlavnom meste existovalo riešenie ako električka alebo metro, ktoré by bolo preukázateľne rýchlejšie ako automobilová doprava, ľudia by ho podľa Freša používali, čím by sa aj automobilovej doprave uľavilo. Nosný dopravný systém si však nevie predstaviť bez nultého obchvatu. "Jednoducho, keď toto mesto má ďalej dýchať a ďalej žiť, keď naozaj má byť bránou pre celé Slovensko, tak bez tohto obchvatu to nepôjde," uviedol Frešo.