|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. augusta 2009
V belgickom Spa sú favoritmi seriálu F1 monoposty Brawn GP
Súboj o titul majstra sveta vo formule 1 sa počas víkendu presunie na pilotmi obľúbený okruh v belgickom Spa-Francorchamps. Tretí a posledný raz v tejto sezóne čaká na jazdcov a tímy dvojica ...
Zdieľať
SPA-FRANCORCHAMPS 26. augusta (WEBNOVINY) - Súboj o titul majstra sveta vo formule 1 sa počas víkendu presunie na pilotmi obľúbený okruh v belgickom Spa-Francorchamps. Tretí a posledný raz v tejto sezóne čaká na jazdcov a tímy dvojica pretekov nasledujúcich len týždeň po sebe. A rovnako ako uplynulý víkend vo Valencii bude na štarte chýbať obhajca víťazstva Felipe Massa. Brazílsky jazdec sa zotavuje zo zranenia z kvalifikácie Veľkej ceny Maďarska a v kokpite Ferrari ho opäť nahradí testovací pilot maranellskej stajne Talian Luca Badoer.
Okruh v Spa je najdlhším v seriáli, je veľmi rýchly, s úsekmi, na ktorých musia jazdci precízne prechádzať zákrutami. Piloti sú nútení preukázať celé svoje umenie. Na pomerne členitej trati sa ľahko predbieha, preteky tu bývajú veľmi zaujímavé. Navyše v Ardenách dosť často prší, čo ešte viac dramatizuje belgickú Grand Prix. Aj tento rok očakávajú meteorológovia prehánky, čo môže zamiešať poradím rovnako dramaticky ako pred rokom. Dážď, ktorý sa spustil tri kolá pred koncom, priniesol vlani tvrdý súboj Lewisa Hamiltona na McLarene a Kimiho Räikkönena na Ferrari. V ňom si najprv Hamilton skrátil trať pri predbiehaní Fína a Räikkönen po niekoľkých sekundách po pokuse dostať sa opäť na čelo pretekov havaroval. Nakoniec sa po 15-sekundovej penalizácii pre britského jazdca tešil z víťazstva "tretí vzadu" Felipe Massa na Ferrari.
Okruh v tvare trojuholníka, na ktorom sa jazdilo už od roku 1924 a ktorého pôvodná dĺžka bola takmer 15 km, meria v súčasnosti po viacerých zmenách 7003,95 m. V Spa sú viaceré slávne zákruty a úseky - prudká vlásenka La Source, esíčkovité Eau Rouge/Radilion či šikana Bus Stop pred boxami. V Spa-Francorchamps sa prvé preteky F1 konali už v roku 1950. Kým v minulosti do belgického kúpeľného mesta chodili diváci predovšetkým na Michaela Schumachera, ktorý "vo svojej obývačke" vyhral šesťkrát, tentoraz sa rovnako ako vlani čakajú veľmi zaujímavé preteky. V aktuálnej sezóne sa na stupeň pre víťaza postavilo už 5 jazdcov. Po prvej polovici sezóny, v ktorej jednoznačne dominovali monoposty nového tímu Brawn GP a najmä Jenson Button, ktorý zvíťazil v šiestich zo siedmich úvodných veľkých cien, sa situácia vyrovnala. Ďalšia štvorica pretekov mala štvoricu nových víťazov. Zatiaľ čo sa výrazne zlepšili najmä tímy McLaren a Ferrari - Hamilton a Räikkönen stáli v posledných dvoch VC na stupňoch víťazov - dovtedajší prenasledovatelia tímy Red Bull a Toyota sa začali trápiť. Monoposty tímu Rosa Brawna, ktoré sú v štartovom poli najspoľahlivejšie, tak bez problémov vedú poradie majstrovstiev sveta jazdcov aj Pohára konštruktérov a svoju konkurenciu držia stále v úctivej bodovej vzdialenosti.
"Hlavným cieľom je udržať štandard z predchádzajúcich dvoch pretekov a opäť sa pokúsiť dostať na stupne víťazov. Vždy som miloval preteky v Spa, vyhral som tu veľakrát a tých 44 kôl tunajšej VC pre mňa nie je nikdy dosť," vyznal sa víťaz troch z predchádzajúcich štyroch ročníkov VC Belgicka Kimi Räikkönen a dodal: "Vždy som išiel na víťazstvo a nikdy pre mňa preteky neboli stratené. No tento rok som v inej situácii, keďže nemám auto schopné súperiť na najvyššej úrovni. Ale urobíme všetko pre to, aby sme dosiahli dobrý výsledok."
"Do Spa idem s cieľom bojovať agresívnejšie, no nielen jazdou, ale aj v oblasti taktiky a pneumatík. Musíme mať takýto prístup, lebo inak nás ostatní dobehnú a pohltia," myslí si vedúci pretekár priebežného poradia šampionátu Jenson Button a dodáva: "Je to zvláštne, že napriek tomu, že som na posledných dvoch VC skončil až siedmy, zvýšil som svoj náskok pred najväčšími súpermi z tímu Red Bull - Webberom a Vettelom. Budem potrebovať najmä dobrú kvalifikáciu, okruh v Spa mám veľmi rád a dúfam, že opäť na ňom zažijem výborné preteky."
"Dokázali sme výrazne vylepšiť náš súčasný monopost, no extrémne rýchla trať v Belgicku mu zrejme nebude vyhovovať," priznal riaditeľ McLarenu Martin Whitmarsh a pokračoval: "Chceme však pravidelne zbierať body a posunúť sa v Pohári konštruktérov na tretie miesto."
Veľká cena Belgicka Okruh: Spa-Francorchamps
Dĺžka: 7,004 km
Rekord na jedno kolo: Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari 1:45,108 (2004 - priemer 239,8904 km/h)
Počet kôl: 44
Dĺžka pretekov: 308,052 km
Víťaz z roku 2008: Felipe Massa (Braz.) Ferrari
Predchádzajúci víťazi:
2008 Felipe Massa (Braz.) Ferrari
2007 Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari
2005 Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren Mercedes
2004 Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren Mercedes
2002 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2001 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2000 Mika Häkkinen (Fín.) McLaren - Mercedes
1999 David Coulthard (V. Brit.) McLaren - Mercedes
1998 Damon Hill (V. Brit.) Jordan
1997 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
1996 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
1995 Michael Schumacher (Nem.) Benetton
1994 Damon Hill (V. Brit.) Williams
1993 Damon Hill (V. Brit.) Williams
1992 Michael Schumacher (Nem.) Benetton
SITA
Okruh v Spa je najdlhším v seriáli, je veľmi rýchly, s úsekmi, na ktorých musia jazdci precízne prechádzať zákrutami. Piloti sú nútení preukázať celé svoje umenie. Na pomerne členitej trati sa ľahko predbieha, preteky tu bývajú veľmi zaujímavé. Navyše v Ardenách dosť často prší, čo ešte viac dramatizuje belgickú Grand Prix. Aj tento rok očakávajú meteorológovia prehánky, čo môže zamiešať poradím rovnako dramaticky ako pred rokom. Dážď, ktorý sa spustil tri kolá pred koncom, priniesol vlani tvrdý súboj Lewisa Hamiltona na McLarene a Kimiho Räikkönena na Ferrari. V ňom si najprv Hamilton skrátil trať pri predbiehaní Fína a Räikkönen po niekoľkých sekundách po pokuse dostať sa opäť na čelo pretekov havaroval. Nakoniec sa po 15-sekundovej penalizácii pre britského jazdca tešil z víťazstva "tretí vzadu" Felipe Massa na Ferrari.
Okruh v tvare trojuholníka, na ktorom sa jazdilo už od roku 1924 a ktorého pôvodná dĺžka bola takmer 15 km, meria v súčasnosti po viacerých zmenách 7003,95 m. V Spa sú viaceré slávne zákruty a úseky - prudká vlásenka La Source, esíčkovité Eau Rouge/Radilion či šikana Bus Stop pred boxami. V Spa-Francorchamps sa prvé preteky F1 konali už v roku 1950. Kým v minulosti do belgického kúpeľného mesta chodili diváci predovšetkým na Michaela Schumachera, ktorý "vo svojej obývačke" vyhral šesťkrát, tentoraz sa rovnako ako vlani čakajú veľmi zaujímavé preteky. V aktuálnej sezóne sa na stupeň pre víťaza postavilo už 5 jazdcov. Po prvej polovici sezóny, v ktorej jednoznačne dominovali monoposty nového tímu Brawn GP a najmä Jenson Button, ktorý zvíťazil v šiestich zo siedmich úvodných veľkých cien, sa situácia vyrovnala. Ďalšia štvorica pretekov mala štvoricu nových víťazov. Zatiaľ čo sa výrazne zlepšili najmä tímy McLaren a Ferrari - Hamilton a Räikkönen stáli v posledných dvoch VC na stupňoch víťazov - dovtedajší prenasledovatelia tímy Red Bull a Toyota sa začali trápiť. Monoposty tímu Rosa Brawna, ktoré sú v štartovom poli najspoľahlivejšie, tak bez problémov vedú poradie majstrovstiev sveta jazdcov aj Pohára konštruktérov a svoju konkurenciu držia stále v úctivej bodovej vzdialenosti.
"Hlavným cieľom je udržať štandard z predchádzajúcich dvoch pretekov a opäť sa pokúsiť dostať na stupne víťazov. Vždy som miloval preteky v Spa, vyhral som tu veľakrát a tých 44 kôl tunajšej VC pre mňa nie je nikdy dosť," vyznal sa víťaz troch z predchádzajúcich štyroch ročníkov VC Belgicka Kimi Räikkönen a dodal: "Vždy som išiel na víťazstvo a nikdy pre mňa preteky neboli stratené. No tento rok som v inej situácii, keďže nemám auto schopné súperiť na najvyššej úrovni. Ale urobíme všetko pre to, aby sme dosiahli dobrý výsledok."
"Do Spa idem s cieľom bojovať agresívnejšie, no nielen jazdou, ale aj v oblasti taktiky a pneumatík. Musíme mať takýto prístup, lebo inak nás ostatní dobehnú a pohltia," myslí si vedúci pretekár priebežného poradia šampionátu Jenson Button a dodáva: "Je to zvláštne, že napriek tomu, že som na posledných dvoch VC skončil až siedmy, zvýšil som svoj náskok pred najväčšími súpermi z tímu Red Bull - Webberom a Vettelom. Budem potrebovať najmä dobrú kvalifikáciu, okruh v Spa mám veľmi rád a dúfam, že opäť na ňom zažijem výborné preteky."
"Dokázali sme výrazne vylepšiť náš súčasný monopost, no extrémne rýchla trať v Belgicku mu zrejme nebude vyhovovať," priznal riaditeľ McLarenu Martin Whitmarsh a pokračoval: "Chceme však pravidelne zbierať body a posunúť sa v Pohári konštruktérov na tretie miesto."
Veľká cena Belgicka Okruh: Spa-Francorchamps
Dĺžka: 7,004 km
Rekord na jedno kolo: Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari 1:45,108 (2004 - priemer 239,8904 km/h)
Počet kôl: 44
Dĺžka pretekov: 308,052 km
Víťaz z roku 2008: Felipe Massa (Braz.) Ferrari
Predchádzajúci víťazi:
2008 Felipe Massa (Braz.) Ferrari
2007 Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari
2005 Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren Mercedes
2004 Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren Mercedes
2002 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2001 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2000 Mika Häkkinen (Fín.) McLaren - Mercedes
1999 David Coulthard (V. Brit.) McLaren - Mercedes
1998 Damon Hill (V. Brit.) Jordan
1997 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
1996 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
1995 Michael Schumacher (Nem.) Benetton
1994 Damon Hill (V. Brit.) Williams
1993 Damon Hill (V. Brit.) Williams
1992 Michael Schumacher (Nem.) Benetton
SITA