|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. júna 2010
V banskobystrickej MHD 19 nových trolejbusov
Cestujúci v banskobystrickej mestskej doprave sa po rokoch dočkajú nových trolejbusov. Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB), ktorý prevádzkuje trolejbusové a ...
Zdieľať
Foto: SITA/Jano Šperka
BANSKÁ BYSTRICA 1. júna (WEBNOVINY) - Cestujúci v banskobystrickej mestskej doprave sa po rokoch dočkajú nových trolejbusov. Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB), ktorý prevádzkuje trolejbusové a minibusové linky mestskej verejnej osobnej dopravy, uspel so žiadosťou o grant a cez operačný program Životné prostredie získa z eurofondov 95 percent prostriedkov na nákup nových trolejbusov, maximálne 7,802 milióna eur. Už koncom minulého týždňa podnik vo Vestníku verejného obstarávania informoval o vyhlásení tendra na nákup 19 nízkopodlažných trolejbusov. Predpokladaná hodnota tejto zákazky je 7,98 milióna eur, ponuky môžu záujemcovia predkladať do 7. júla a termín dodávky nových trolejbusov je od začiatku októbra do konca budúcoročného júna.
Ako pre agentúru SITA uviedol predseda predstavenstva DPMBB Michal Němec, podnik dostal vyrozumenie, že s projektom na nákup trolejbusov uspel a už pripravuje podpis zmluvy s ministerstvom životného prostredia. V tendri na nákup trolejbusov má najväčšiu, vyše polovičnú váhu kritérium čo najnižšej ceny, ďalšími dvoma kritériami sú čo najnižšia hmotnosť a vyšší počet dverí. Či z toho vyjdú víťazne kĺbové alebo sólo vozidlá, Němec zatiaľ nevie povedať. "Váha vozidla nás zaujíma z toho dôvodu, že čím ťažšie vozidlo, tým vyššia spotreba a tým sa aj viac opotrebovávajú miestne komunikácie. Počet dverí vo vozidle sme tam dali, lebo chceme skrátiť čas pri výstupe a nástupe cestujúcich," povedal Němec a dodal, že s tým súvisí aj zámer DPMBB zaviesť nastupovanie všetkými dverami. V súčasnosti je v banskobystrickej mestskej doprave možné nastupovať len dvoma prednými dverami.
Trolejbusy jazdia v banskobystrickej mestskej doprave od roku 1989 s takmer dvojročnou odstávkou v rokoch 2006 a 2007, v súčasnosti ich má DPMBB 27. Väčšina z nich pochádza z rokov 1989 a 1992, novšie sú len dva trolejbusy kúpené v rokoch 1998 a 1999. Ako spresnil Němec, už koncom minulého roka vyradili z prevádzky 19 trolejbusov a nasadzujú namiesto nich autobusy. Novými trolejbusmi nakúpenými za prostriedky z eurofondov totiž podľa schváleného projektu môžu nahradiť autobusy a nie staré trolejbusy, ako napovedá aj názov projektu: Náhrada autobusovej verejnej dopravy trolejbusovou.
Nové vozidlá by mali v blízkej budúcnosti jazdiť aj na autobusových linkách banskobystrickej mestskej dopravy, ktorú zabezpečuje firma SAD Zvolen. Tá totiž bola podľa podpredsedu jej predstavenstva Adriana Polónyho v rámci tej istej výzvy ako DPMBB úspešná s projektom na nákup autobusov s pohonom na zemný plyn, na ktorý žiadala takmer 5,636 milióna eur.
S plynofikáciou autobusových liniek banskobystrickej mestskej dopravy začala SAD Zvolen v októbri minulého roka, keď do prevádzky zaradila 15 nových nízkopodlažných autobusov Irisbus Citelis s pohonom na stlačený zemný plyn. Kúpila ich za vyše štyri milióny eur, z čoho 95 percent získala z eurofondov cez operačný program Životné prostredie na projekt Ekologizácia MHD v Banskej Bystrici. SAD Zvolen má v banskobystrickej mestskej verejnej doprave v prevádzke pri plnom výkone 45 autobusov a ďalších 20 záložných, okrem spomínaných 15 sú všetky ostatné s naftovým pohonom.
SITA
Ako pre agentúru SITA uviedol predseda predstavenstva DPMBB Michal Němec, podnik dostal vyrozumenie, že s projektom na nákup trolejbusov uspel a už pripravuje podpis zmluvy s ministerstvom životného prostredia. V tendri na nákup trolejbusov má najväčšiu, vyše polovičnú váhu kritérium čo najnižšej ceny, ďalšími dvoma kritériami sú čo najnižšia hmotnosť a vyšší počet dverí. Či z toho vyjdú víťazne kĺbové alebo sólo vozidlá, Němec zatiaľ nevie povedať. "Váha vozidla nás zaujíma z toho dôvodu, že čím ťažšie vozidlo, tým vyššia spotreba a tým sa aj viac opotrebovávajú miestne komunikácie. Počet dverí vo vozidle sme tam dali, lebo chceme skrátiť čas pri výstupe a nástupe cestujúcich," povedal Němec a dodal, že s tým súvisí aj zámer DPMBB zaviesť nastupovanie všetkými dverami. V súčasnosti je v banskobystrickej mestskej doprave možné nastupovať len dvoma prednými dverami.
Trolejbusy jazdia v banskobystrickej mestskej doprave od roku 1989 s takmer dvojročnou odstávkou v rokoch 2006 a 2007, v súčasnosti ich má DPMBB 27. Väčšina z nich pochádza z rokov 1989 a 1992, novšie sú len dva trolejbusy kúpené v rokoch 1998 a 1999. Ako spresnil Němec, už koncom minulého roka vyradili z prevádzky 19 trolejbusov a nasadzujú namiesto nich autobusy. Novými trolejbusmi nakúpenými za prostriedky z eurofondov totiž podľa schváleného projektu môžu nahradiť autobusy a nie staré trolejbusy, ako napovedá aj názov projektu: Náhrada autobusovej verejnej dopravy trolejbusovou.
Nové vozidlá by mali v blízkej budúcnosti jazdiť aj na autobusových linkách banskobystrickej mestskej dopravy, ktorú zabezpečuje firma SAD Zvolen. Tá totiž bola podľa podpredsedu jej predstavenstva Adriana Polónyho v rámci tej istej výzvy ako DPMBB úspešná s projektom na nákup autobusov s pohonom na zemný plyn, na ktorý žiadala takmer 5,636 milióna eur.
S plynofikáciou autobusových liniek banskobystrickej mestskej dopravy začala SAD Zvolen v októbri minulého roka, keď do prevádzky zaradila 15 nových nízkopodlažných autobusov Irisbus Citelis s pohonom na stlačený zemný plyn. Kúpila ich za vyše štyri milióny eur, z čoho 95 percent získala z eurofondov cez operačný program Životné prostredie na projekt Ekologizácia MHD v Banskej Bystrici. SAD Zvolen má v banskobystrickej mestskej verejnej doprave v prevádzke pri plnom výkone 45 autobusov a ďalších 20 záložných, okrem spomínaných 15 sú všetky ostatné s naftovým pohonom.
SITA
V banskobystrickej MHD 19 nových trolejbusov - diskusné fórum čitateľov