|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 18.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Sláva, Slávka
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. apríla 2009
V Bahrajne najväčšími súpermi slnko a púštny piesok
Kolotoč majstrovstiev sveta formuly 1 sa pomaly približuje k Európe a počas nastávajúceho víkendu sa zastaví v Bahrajne, kde sa uskutoční štvrté podujatie sezóny. Maličký ostrovný štátik na ...
Zdieľať
MANAMA 24. apríla (WEBNOVINY) - Kolotoč majstrovstiev sveta formuly 1 sa pomaly približuje k Európe a počas nastávajúceho víkendu sa zastaví v Bahrajne, kde sa uskutoční štvrté podujatie sezóny. Maličký ostrovný štátik na západnom pobreží Perzského zálivu figuruje v itinerári MS F1 iba od roku 2004, keďže tamojší okruh v Sakhire oficiálne otvorili až 17. marca 2004. Premiérové preteky vyhral Michael Schumacher na Ferrari, ďalšie dva ročníky ovládol Španiel Fernando Alonso a v predchádzajúcich dvoch sezónach sa tešil Felipe Massa na Ferrari. Po dvojici upršaných veľkých cien v Malajzii, kde museli byť preteky pre búrku dokonca predčasne ukončené, a v Číne, kde sa jazdilo pre dážď dlho za safety car, sa v Sakhire očakáva slnečné a horúce počasie s teplotou viac ako 30°C. Takéto podmienky by mali vyhovovať víťazovi prvých dvoch veľkých cien Jasonovi Buttonovi na monoposte Brawn GP na rozdiel od špecialistu na "mokré" preteky Sebastiana Vettela na Red Bulle, ktorý triumfoval pred týždňom v Číne. Šance víťaza ostatných dvoch ročníkov VC Bahrajnu Brazílčana Felipeho Massu na Ferrari na hetrik sú minimálne. Pre jeho tím, ktorý ešte spolu so stajňou outsidera Force India ešte nezískal v doterajšom priebehu MS ani bod, by bolo úspechom aj umiestnenie na akomkoľvek bodovanom mieste. Navyše pôjde o poslednú veľkú cenu, v ktorej bude môcť trojica "difúzorových" tímov naplno využívať svoju výhodu oproti konkurencii. Viaceré stajne už oznámili, že v nasledujúcich pretekoch v Barcelone predstavia obdobné dvojvrstvové aerodynamické riešenia podvozku, ako majú od začiatku sezóny tímy Brawn GP, Toyota a Williams.
"Bahrajn bol vždy mojou obľúbenou traťou v kalendári, navyše mám túto krajinu rád," priznal svoj vzťah k okruhu v Sakhire líder majstrovstiev sveta Jenson Button a doplnil: "Trať má úžasne rýchle a plynulé sekcie, ktoré vyhovujú môjmu jazdeckému štýlu a dovoľujú mi ísť na limite auta. Je to dobrý okruh na predbiehanie, najmä zákruta po dlhej rovinke, kde sa brzdí z rýchlosti viac ako 300 km/h a radí sa zo siedmeho prevodového stupňa na prvý. Jazdci tu majú sklon ísť na brzdy skôr, no keď má človek odvahu, môže veľa získať. Istota pri brzdení je kľúčom k rýchlym kolám. Musíte dôverovať autu a mať úplnú istotu, že zostanete efektívny."
Podľa úradujúceho majstra sveta Lewisa Hamiltona je trať v Sakhire tým správnym miestom na otestovanie účinnosti systému akumulácie brzdnej energie (KERS). "Myslím si, že trať je pre náš tím dobrá. Dlhé rovinky a náročné zóny na brzdenie by teoreticky mohli znamenať silné miesto pre KERS," myslí si jazdec tímu McLaren a dodáva: "Nasmerovanie nášho tímu je dobré. Niekoľko pretekov síce ešte potrvá, kým budeme úplne schopní konkurencie, ale trať v Bahrajne nám ukáže, kde sme my a kde naši súperi." Hamilton bol v piatok predpoludním, tak ako pred týždňom v Číne, opäť najrýchlejší v prvom meranom tréningu, pred dvojicou monopostov BMW-Sauber pilotovanými Nickom Heidfeldom a Robertom Kubicom.
Na dvoch frontoch bojuje tím Renault, ktorý vyskúša na sakhirskej trati nové difúzory a stále experimentuje aj so systémom KERS. "Myslíme si, že použitie systému KERS treba zvažovať preteky od pretekov, pretože sa nehodí na každý typ okruhu," uvažuje o tejto dvojsečnej technickej novinke technický riaditeľ Renaultu Bob Bell.
Okruh pri bahrajnskom hlavnom meste Manama je postavený priamo v púšti, a tak najväčším problémom technikov všetkých tímov je piesok. Dôležitú úlohu bude zohrávať opotrebovanie pneumatík a bŕzd. Predpovede hovoria o teplotách okolo 30°C, vysokej vlhkosti a silnom vetre pri slnečnom počasí. Projektantom moderného areálu v Sakhire bol známy Nemec Hermann Tilke. Postavili ho za 16 mesiacov a náklady na jeho výstavbu boli 150 miliónov amerických dolárov. Trať s pätnástimi zákrutami (6 ľavotočivých, 9 pravotočivých) meria 5,417 km. Na tribúny sa zmestí 45 000 divákov.
Štatistiky pred Veľkou cenou Bahrajnu:
Súčasné dejisko: Sakhir (neďaleko hlavného mesta Manamy)
Dĺžka okruhu: 5412 metrov
Dĺžka pretekov: 57 okruhov (308,238 km)
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: Michael Schumacher 1:30,252 min (sezóna 2004)
Najrýchlejšie kolo v kvalifikácii: Michael Schumacher 1:30,139 min (sezóna 2004)
Víťaz v roku 2008: Felipe Massa (Braz.) Ferrari
História: Veľkú cenu Bahrajnu zaradili do programu MS F1 až v roku 2004
Doterajší víťazi:
2008 Felipe Massa (Braz.) Ferrari
2007 Felipe Massa (Braz.) Ferrari
2006 Fernando Alonso (Šp.) Renault
2005 Fernando Alonso (Šp.) Renault
2004 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
Poradie MS (po 3 zo 17 pretekov):
1. Jenson Button (V. Brit.) Brawn GP 21 bodov, 2. Rubens Barrichello (Braz.) Brawn GP 15, 3. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull a Timo Glock (Nem.) Toyota po 10, 5. Mark Webber (Austr.) Red Bull 9,5, 6. Jarno Trulli (Tal.) Toyota 8,5, 7. Nick Heidfeld (Nem.) BMW-Sauber, Fernando Alonso (Šp.) Renault, Heikki Kovalainen (Fín.) McLaren-Mercedes a Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren-Mercedes po 4, 11. Nico Rosberg (Nem.) Williams 3,5, 12. Sebastien Buemi (Švajč.) Toro Rosso 3, 13. Sebastien Bourdais (Fr.) Toro Rosso 1
Pohár konštruktérov:
1. Brawn GP 36 bodov, 2. Red Bull 19,5, 3. Toyota 18,5, 4. McLaren-Mercedes 8, 5. BMW-Sauber, Renault a Toro Rosso po 4, 8. Williams 3,5
SITA
"Bahrajn bol vždy mojou obľúbenou traťou v kalendári, navyše mám túto krajinu rád," priznal svoj vzťah k okruhu v Sakhire líder majstrovstiev sveta Jenson Button a doplnil: "Trať má úžasne rýchle a plynulé sekcie, ktoré vyhovujú môjmu jazdeckému štýlu a dovoľujú mi ísť na limite auta. Je to dobrý okruh na predbiehanie, najmä zákruta po dlhej rovinke, kde sa brzdí z rýchlosti viac ako 300 km/h a radí sa zo siedmeho prevodového stupňa na prvý. Jazdci tu majú sklon ísť na brzdy skôr, no keď má človek odvahu, môže veľa získať. Istota pri brzdení je kľúčom k rýchlym kolám. Musíte dôverovať autu a mať úplnú istotu, že zostanete efektívny."
Podľa úradujúceho majstra sveta Lewisa Hamiltona je trať v Sakhire tým správnym miestom na otestovanie účinnosti systému akumulácie brzdnej energie (KERS). "Myslím si, že trať je pre náš tím dobrá. Dlhé rovinky a náročné zóny na brzdenie by teoreticky mohli znamenať silné miesto pre KERS," myslí si jazdec tímu McLaren a dodáva: "Nasmerovanie nášho tímu je dobré. Niekoľko pretekov síce ešte potrvá, kým budeme úplne schopní konkurencie, ale trať v Bahrajne nám ukáže, kde sme my a kde naši súperi." Hamilton bol v piatok predpoludním, tak ako pred týždňom v Číne, opäť najrýchlejší v prvom meranom tréningu, pred dvojicou monopostov BMW-Sauber pilotovanými Nickom Heidfeldom a Robertom Kubicom.
Na dvoch frontoch bojuje tím Renault, ktorý vyskúša na sakhirskej trati nové difúzory a stále experimentuje aj so systémom KERS. "Myslíme si, že použitie systému KERS treba zvažovať preteky od pretekov, pretože sa nehodí na každý typ okruhu," uvažuje o tejto dvojsečnej technickej novinke technický riaditeľ Renaultu Bob Bell.
Okruh pri bahrajnskom hlavnom meste Manama je postavený priamo v púšti, a tak najväčším problémom technikov všetkých tímov je piesok. Dôležitú úlohu bude zohrávať opotrebovanie pneumatík a bŕzd. Predpovede hovoria o teplotách okolo 30°C, vysokej vlhkosti a silnom vetre pri slnečnom počasí. Projektantom moderného areálu v Sakhire bol známy Nemec Hermann Tilke. Postavili ho za 16 mesiacov a náklady na jeho výstavbu boli 150 miliónov amerických dolárov. Trať s pätnástimi zákrutami (6 ľavotočivých, 9 pravotočivých) meria 5,417 km. Na tribúny sa zmestí 45 000 divákov.
Štatistiky pred Veľkou cenou Bahrajnu:
Súčasné dejisko: Sakhir (neďaleko hlavného mesta Manamy)
Dĺžka okruhu: 5412 metrov
Dĺžka pretekov: 57 okruhov (308,238 km)
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: Michael Schumacher 1:30,252 min (sezóna 2004)
Najrýchlejšie kolo v kvalifikácii: Michael Schumacher 1:30,139 min (sezóna 2004)
Víťaz v roku 2008: Felipe Massa (Braz.) Ferrari
História: Veľkú cenu Bahrajnu zaradili do programu MS F1 až v roku 2004
Doterajší víťazi:
2008 Felipe Massa (Braz.) Ferrari
2007 Felipe Massa (Braz.) Ferrari
2006 Fernando Alonso (Šp.) Renault
2005 Fernando Alonso (Šp.) Renault
2004 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
Poradie MS (po 3 zo 17 pretekov):
1. Jenson Button (V. Brit.) Brawn GP 21 bodov, 2. Rubens Barrichello (Braz.) Brawn GP 15, 3. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull a Timo Glock (Nem.) Toyota po 10, 5. Mark Webber (Austr.) Red Bull 9,5, 6. Jarno Trulli (Tal.) Toyota 8,5, 7. Nick Heidfeld (Nem.) BMW-Sauber, Fernando Alonso (Šp.) Renault, Heikki Kovalainen (Fín.) McLaren-Mercedes a Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren-Mercedes po 4, 11. Nico Rosberg (Nem.) Williams 3,5, 12. Sebastien Buemi (Švajč.) Toro Rosso 3, 13. Sebastien Bourdais (Fr.) Toro Rosso 1
Pohár konštruktérov:
1. Brawn GP 36 bodov, 2. Red Bull 19,5, 3. Toyota 18,5, 4. McLaren-Mercedes 8, 5. BMW-Sauber, Renault a Toro Rosso po 4, 8. Williams 3,5
SITA