Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Šport

22. októbra 2005

V Ázii s posádkou Konôpka, Rosina



Rozhovor s automobilovým pretekárom Miroslavom Konôpkom



Zdieľať
Na víkendových trojhodinových vytrvalostných pretekoch seriálu MS FIA GT Championship v čínskom Zhu-hai bude štartovať v triede GT 2 na automobile Porsche 996 GT3-RS aj slovenská posádka Miroslav Konôpka - Štefan Rosina z Autoracing clubu Bratislava.
Aká bola cesta, presun z Bratislavy do Zhu-hai?
- Presun osôb a materiálu sa udial prakticky bez problémov. Máme tu už aj osemčlenný podporný tím. Automobil a servisný materiál sme poslali z Amsterdamu už minulý týždeň. Leteckým špeciálom sa prepravovali všetky autá a ďalší materiál európskych účastníkov ázijského turné, ktoré bude pokračovať
v Dubaji a v Bahrajne. Každá posádka dostala k dispozícii kvótu nákladu 2 tony, do ktorej sme sa museli zmestiť.
Máte už za sebou prvý tréning?
- Absolvovali sme ho včera. Na okruhu trénovalo trinásť posádok. Vyzerá to na silnú konkurenciu továrenských tímov, ktoré budú tvrdiť muziku na všetkých pretekoch. Ešte predtým Rosinovi odišla rýchlostná páka, ktorú sme museli meniť.
Ako sa vyrovnávate so zmenou klímy, počasia?
- Je tu hrozne teplo, musíme si dať pozor, aby sme sa s tým vyrovnali. Vlani to bolo ,,o hubu“, ako sa hovorí, išli sme na jednu prestávku. To už teraz organizátori zakázali. Lebo vlani museli troch jazdcov, ktorí takisto absolvovali iba jednu zastávku, odviezť na pohotovosť. Boli výrazne dehydrovaní.
Ako vyzerali posledné tréningy
v čase, keď ste boli ešte doma?
- Urobili sme si také menšie sústredenie v Brne, na pretekoch. Bol to taký aktívny tréning.
Môžete už naznačiť, na ktorom mieste by ste mohli skončiť v Zhu-hai?
- Ak skončíme do šiesteho-ôsmeho miesta, považovali by sme to za úspech, lebo pred nami budú zrejme len továrenské tímy, ktoré sú neporovnateľne lepšie vybavené a rozpočty majú desaťnásobne väčšie.
Vy ste starší jazdec, Rosina mladší? Čo mienite vyťažiť z takejto dvojice? V samotných pretekoch budete jazdiť agresívne či opatrne?
- Zajtra chceme ísť opatrne, hlavne preto, aby sme nerozbili auto. Jasnejšie však budeme mať v priebehu pretekov. Keď sa ukáže šanca, možno zariskujeme. Keďže som starší a skúsenejší, zrejme odštartujem preteky ja, aby sme sa lepšie zorientovali v tlačenici, ktorá po štarte nastáva. Predpokladám, že mladší potom bude v priebehu pretekov jazdiť zasa rýchlejšie. Posledné tréningy s ním mi totiž ukázali, že je dostatočne rýchly.
Ázijské turné stojí veľa peňazí. Môžete povedať, koľko a kde ich beriete?
- To je ťažká otázka. Veľa záleží na tom, či nám vydrží materiál, či sa dačo pokazí, či sa ocitneme v havárii, či nie. Veľa nákladov nám však prepláca aj promotér podujatia, ktorý má záujem, aby sme tu štartovali. Ale nemám to všetko ani zrátané.
Akí jazdci sa môžu na seriáli FIA GT zúčastniť?
- Iba tí, ktorí majú medzinárodnú A licenciu FIA, ktorú spolu
s Rosinom vlastníme. Pre mňa je to superlicencia. Nad ňou je hodnotovo už iba licencia pre formulu jeden.
Čo vás ešte čaká po absolvovaní troch pretekov ázijského turné?
- V pláne máme účasť na premiérovom ročníku dvadsaťštyrihodinových pretekov v januári v Dubaji. Otázkou teraz je, v akom stave bude naše Porsche po absolvovaní spomínaných troch pretekov. Ak by bolo auto v poriadku, ak by sme sa vyhli haváriám, nechali by sme auto
v Dubaji a poslali doň iba nový motor.

ÁZIJSKÉ TURNÉ
MS FIA GT Championships: Čína-Zhu-hai (21. - 23. 10.), Dubaj (16. - 18. 11.), Bahrajn-Manama) (23. - 25. 11.).
Karol Pátek


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Číňania pod dohľadom Johnsona
<< predchádzajúci článok
B + B zasiahnu až v Nórsku