Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

20. mája 2010

ÚVO preveruje pred uzavretím zmluvy tender na D3



Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) vykonáva kontrolu pred uzavretím zmluvy v tendri Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. na výstavbu 4-kilometrového žilinského ...



Zdieľať
dialnica Foto: SITA/Tomáš Benedikovič BRATISLAVA 20. mája (WEBNOVINY) - Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) vykonáva kontrolu pred uzavretím zmluvy v tendri Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. na výstavbu 4-kilometrového žilinského úseku diaľnice D3 Strážov - Brodno. O vykonanie kontroly požiadalo ministerstvo dopravy. "Kontrola sa začala minulý týždeň. Úrad ukončí kontrolu rozhodnutím do 30 dní od doručenia oznámenia o začatí kontroly," potvrdila vo štvrtok pre agentúru SITA hovorkyňa ÚVO Helena Fialová.


Okrem časového posunu, ktorý spôsobí kontrola pri výstavbe úseku na D3, je v omeškaní aj výstavba na úseku R4. Národná diaľničná spoločnosť totiž v tendri na výstavbu 14-kilometrového úseku rýchlostnej cesty R4 Košice - Milhosť vylúčila skupinu firiem Váhostav-SK - Strabag a zamietla aj jeho odvolanie. Námietku proti vylúčeniu úrad pre obstarávanie od tohto účastníka zatiaľ nedostal, informovala Fialová.

Generálny riaditeľ NDS Igor Choma v utorok vyslovil predpoklad, že napriek zdržaniu oboch tendrov práce na uvedených úsekoch D3 a R4 by mali začať najneskôr do dvoch mesiacov. V oboch tendroch predložila najnižšie cenové ponuky spoločnosť Skanska. Keďže podľa Chomu presvedčila NDS o opodstatnenosti svojej značne nižšej ceny oproti predpokladanej hodnote, možno predpokladať, že získa obe zákazky. Ak nebude nikto vylúčený, podľa neho vyhrá najlacnejšia ponuka Skanska a NDS bude sledovať, aby náklady na stavbu následne nevzrástli.

Firma Skanska BS, a.s. (od apríla súčasť Skanska SK, a.s.) v tendri na D3 navrhla 163,4 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Diaľničná spoločnosť v tendri vyhlásenom vlani v decembri uviedla pre takmer štvorročné stavebné práce na diaľnici predpokladanú hodnotu 269,38 mil. eur bez dane. Česká firma OHL ŽS Brno mala navrhnúť 199,5 mil. eur, Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-SK, a.s. Žilina spolu 218,4 mil. eur a Trnavská stavebná spoločnosť, a.s. 268,35 mil. eur bez dane.

Investícia by mala byť spolufinancovaná z Kohézneho fondu Európskej únie cez Operačný program Doprava, štátneho rozpočtu a iných zdrojov. Diaľničná spoločnosť pôvodne predpokladala, že výstavba žilinského úseku D3 začne v októbri 2009, neskôr plán zmenila na marec tohto roka. Stavba mala byť ukončená pôvodne v marci 2012, najnovšie má byť hotová vo februári 2014. Náklady na stavbu diaľnice podľa štátnej expertízy predstavovali 280,79 mil. eur bez dane v cenovej úrovni roka 2008.

NDS pôvodne plánovala, že stavba úseku R4 sa začne vo februári tohto roka, termín začatia prác následne posunula na jún. Stavba mala byť dokončená najprv vo februári 2013, najnovšie v júni toho istého roka. Predpokladaná hodnota prác na stavbu úseku R4 predstavovala 116,82 mil. eur bez dane. Skanska mala navrhnúť 78 mil. eur bez dane. Náklady na stavbu komunikácie podľa štátnej expertízy predstavujú 135,82 mil. eur bez dane v cenovej úrovni roka 2008.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
EK chce nový dohľad nad finančným trhom do 2011
<< predchádzajúci článok
Sociálne dávky dostáva najviac ľudí od júla 2007