|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. marca 2011
ÚVO nariadil zrušiť tender železníc, Skanska sa chce brániť
Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) nariadil Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) zrušiť verejnú súťaž na modernizáciu 12-kilometrovej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá. Úrad tak ...
Zdieľať
Foto: degauss.seBRATISLAVA 8. marca (WEBNOVINY) - Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) nariadil Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) zrušiť verejnú súťaž na modernizáciu 12-kilometrovej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá. Úrad tak rozhodol na základe kontroly postupu zadávania zákazky pred podpisom zmluvy s vybraným uchádzačom. Spoločnosť Skanska SK, a.s., ktorá v tendri predložila najnižšiu cenu a ŽSR s ňou pôvodne plánovali uzavrieť kontrakt, dostala rozhodnutie úradu v pondelok 7. marca. "Toto rozhodnutie považujeme za neopodstatnené a účelové. ÚVO nariadil súťaž zrušiť na základe nepodstatných dôvodov, ktoré povýšil na dôvody majúce závažný vplyv na výsledky konania, čím poprel základný princíp spravodlivej verejnej súťaže," uviedol v utorok pre agentúru SITA generálny riaditeľ spoločnosti Skanska SK Tibor Kočvara.
Skanska pravdepodobne podá na súde žalobu na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia ÚVO v tomto tendri. "Je našou povinnosťou využiť, a Skanska aj využije, všetky dostupné slovenské i európske zákonné možnosti k ochrane našej spoločnosti. I naďalej budeme nekompromisne presadzovať jednoznačný postoj k etike v hospodárskej súťaži," uviedla Skanska. Kočvara zdôraznil, že vo vyhodnocovacom procese v železničnom tendri, ktorý trval neprimerane a neobvykle dlho, firma vo viacerých revíznych postupoch obhájila svoju ponuku, pričom námietky a obštrukcie boli vyhodnotené ako nerelevantné. "Ponúkli sme najnižšiu cenu a naša ponuka z marca minulého roka v tejto verejnej súťaži bola o 44 mil. eur nižšia ako cena druhého uchádzača v poradí, čo by ušetrilo spoločnosti nezanedbateľné finančné prostriedky," dodal.
Skanska predložila v železničnom tendri najlacnejšiu ponuku vo výške takmer 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Trnavská firma TSS Grade, a.s. navrhla druhú najnižšiu cenu, okolo 245 mil. eur. Predpokladaná cena prác pritom predstavovala vyše 296 mil. eur bez dane.
Skanska má vzhľadom na najnovšie rozhodnutie úradu, týkajúce sa zrušenia železničného tendra pri Trenčíne, podozrenia o účelovosti niektorých rozhodnutí o zrušení tendrov. Spoločnosť pripomenula, že za posledných dvanásť mesiacov boli zrušené významné projekty verejných súťaží, v ktorých Skanska ponúkla najnižšiu cenu. Išlo o súťaže, v ktorých mali byť použité verejné zdroje i európske fondy na revitalizáciu verejných priestranstiev, rekonštrukcie ciest, odkanalizovanie regiónov, budovanie čističiek odpadových vôd, ako i realizáciu veľkých infraštruktúrnych projektov. Napríklad Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. musela po rozhodnutí ÚVO vlani zrušiť tender na výstavbu žilinského úseku diaľnice D3 Strážov - Brodno. Ponuka spoločnosti Skanska v tejto súťaži bola o 36 mil. eur nižšia ako cena druhého uchádzača.
ŽSR vyhlásili tender na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá koncom roka 2009, ponuky štyroch skupín uchádzačov boli otvorené v marci 2010. Ďalšie dve konzorciá predložili vyššie ponuky, a to 263 mil. eur a 279 mil. eur. Stavebné práce majú podľa podmienok súťaže trvať tri roky a štyri mesiace a majú byť spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Ide o tretiu etapu prác v rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov v dĺžke okolo 59 kilometrov. Prvá, druhá, ako aj štvrtá a piata etapa prác na tejto trati sa už začali realizovať.
Skanska pravdepodobne podá na súde žalobu na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia ÚVO v tomto tendri. "Je našou povinnosťou využiť, a Skanska aj využije, všetky dostupné slovenské i európske zákonné možnosti k ochrane našej spoločnosti. I naďalej budeme nekompromisne presadzovať jednoznačný postoj k etike v hospodárskej súťaži," uviedla Skanska. Kočvara zdôraznil, že vo vyhodnocovacom procese v železničnom tendri, ktorý trval neprimerane a neobvykle dlho, firma vo viacerých revíznych postupoch obhájila svoju ponuku, pričom námietky a obštrukcie boli vyhodnotené ako nerelevantné. "Ponúkli sme najnižšiu cenu a naša ponuka z marca minulého roka v tejto verejnej súťaži bola o 44 mil. eur nižšia ako cena druhého uchádzača v poradí, čo by ušetrilo spoločnosti nezanedbateľné finančné prostriedky," dodal.
Skanska predložila v železničnom tendri najlacnejšiu ponuku vo výške takmer 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Trnavská firma TSS Grade, a.s. navrhla druhú najnižšiu cenu, okolo 245 mil. eur. Predpokladaná cena prác pritom predstavovala vyše 296 mil. eur bez dane.
Skanska má vzhľadom na najnovšie rozhodnutie úradu, týkajúce sa zrušenia železničného tendra pri Trenčíne, podozrenia o účelovosti niektorých rozhodnutí o zrušení tendrov. Spoločnosť pripomenula, že za posledných dvanásť mesiacov boli zrušené významné projekty verejných súťaží, v ktorých Skanska ponúkla najnižšiu cenu. Išlo o súťaže, v ktorých mali byť použité verejné zdroje i európske fondy na revitalizáciu verejných priestranstiev, rekonštrukcie ciest, odkanalizovanie regiónov, budovanie čističiek odpadových vôd, ako i realizáciu veľkých infraštruktúrnych projektov. Napríklad Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. musela po rozhodnutí ÚVO vlani zrušiť tender na výstavbu žilinského úseku diaľnice D3 Strážov - Brodno. Ponuka spoločnosti Skanska v tejto súťaži bola o 36 mil. eur nižšia ako cena druhého uchádzača.
ŽSR vyhlásili tender na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá koncom roka 2009, ponuky štyroch skupín uchádzačov boli otvorené v marci 2010. Ďalšie dve konzorciá predložili vyššie ponuky, a to 263 mil. eur a 279 mil. eur. Stavebné práce majú podľa podmienok súťaže trvať tri roky a štyri mesiace a majú byť spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Ide o tretiu etapu prác v rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov v dĺžke okolo 59 kilometrov. Prvá, druhá, ako aj štvrtá a piata etapa prác na tejto trati sa už začali realizovať.