|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. marca 2014
ÚVO môže rozhodnúť o osude šiestich stavbárov
Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) už dostal rozsudok Najvyššieho súdu (NS) SR, ktorý sa týka kartelu šiestich stavebných spoločností pri súťaži na výstavbu diaľnice D1 na Spiši. Úrad tak môže ...
Zdieľať
Bratislava 5. marca (TASR) - Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) už dostal rozsudok Najvyššieho súdu (NS) SR, ktorý sa týka kartelu šiestich stavebných spoločností pri súťaži na výstavbu diaľnice D1 na Spiši. Úrad tak môže pripraviť usmernenie, ktoré má dať odpoveď na to, či sa títo stavbári môžu najbližšie roky zúčastňovať na verejných zákazkách, alebo nie.
"Keďže ide o rozsiahly viac ako stostranový dokument, ďalší postup úradu bude známy až po dôkladnom oboznámení sa s jeho obsahom," uviedol dnes pre TASR hovorca ÚVO Ján Mažgút.
O karteli stavbárov rozhodol Protimonopolný úrad (PMÚ) SR v roku 2006, až vlani v decembri však tento verdikt definitívne potvrdil NS SR. Podľa rozhodnutia úradu spoločnosti Strabag, Doprastav, Betamont, Inžinierske stavby, Skanska DS a Mota-Engil uzavreli kartelovú dohodu, ktorá bola spojená so súťažou na výstavbu úseku diaľnice D1 z Mengusoviec po Jánovce.
Za to dostali stavbári pokutu takmer 45 miliónov eur. V čase rozhodnutia PMÚ zareagoval aj Úrad pre verejné obstarávanie. Vydal usmernenie, na základe ktorého sa tieto firmy nemohli zúčastňovať na verejných súťažiach. To sa však doteraz neuplatňovalo, pretože nasledovala séria súdnych sporov. Ministerstvo dopravy po aktuálnom rozhodnutí Najvyššieho súdu SR očakáva ďalšie usmernenie ÚVO, ktoré dá odpoveď na to, či sa môžu v súčasnosti tieto spoločnosti zúčastňovať na štátnych súťažiach. ÚVO ale najprv čakal na spomínané rozhodnutie súdu.
"Predpokladám, že opäť dôjde k tomu, že bude vydané usmernenie, ktorým sa zakáže participácia týchto firiem na verejných súťažiach," pripustil ešte začiatkom januára tohto roka minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). To bude mať podľa jeho slov vplyv na niektoré zo súťaží štátu. "Myslím si však, že konkurencia na trhu je dostačujúca, firiem je oveľa viac ako týchto šesť," doplnil Počiatek. V konečnom dôsledku sa preto nedomnieva, že by usmernenie v takomto duchu malo zásadný vplyv na ambície štátu vo výstavbe diaľnic.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
"Keďže ide o rozsiahly viac ako stostranový dokument, ďalší postup úradu bude známy až po dôkladnom oboznámení sa s jeho obsahom," uviedol dnes pre TASR hovorca ÚVO Ján Mažgút.
O karteli stavbárov rozhodol Protimonopolný úrad (PMÚ) SR v roku 2006, až vlani v decembri však tento verdikt definitívne potvrdil NS SR. Podľa rozhodnutia úradu spoločnosti Strabag, Doprastav, Betamont, Inžinierske stavby, Skanska DS a Mota-Engil uzavreli kartelovú dohodu, ktorá bola spojená so súťažou na výstavbu úseku diaľnice D1 z Mengusoviec po Jánovce.
Za to dostali stavbári pokutu takmer 45 miliónov eur. V čase rozhodnutia PMÚ zareagoval aj Úrad pre verejné obstarávanie. Vydal usmernenie, na základe ktorého sa tieto firmy nemohli zúčastňovať na verejných súťažiach. To sa však doteraz neuplatňovalo, pretože nasledovala séria súdnych sporov. Ministerstvo dopravy po aktuálnom rozhodnutí Najvyššieho súdu SR očakáva ďalšie usmernenie ÚVO, ktoré dá odpoveď na to, či sa môžu v súčasnosti tieto spoločnosti zúčastňovať na štátnych súťažiach. ÚVO ale najprv čakal na spomínané rozhodnutie súdu.
"Predpokladám, že opäť dôjde k tomu, že bude vydané usmernenie, ktorým sa zakáže participácia týchto firiem na verejných súťažiach," pripustil ešte začiatkom januára tohto roka minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). To bude mať podľa jeho slov vplyv na niektoré zo súťaží štátu. "Myslím si však, že konkurencia na trhu je dostačujúca, firiem je oveľa viac ako týchto šesť," doplnil Počiatek. V konečnom dôsledku sa preto nedomnieva, že by usmernenie v takomto duchu malo zásadný vplyv na ambície štátu vo výstavbe diaľnic.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR