|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. októbra 2013
Úver na súkromnú rýchlostnú cestu R1 sa bude refinancovať
Štát súhlasí s refinancovaním úveru, ktorým sa pokryla výstavba súkromnej rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou, a to vydaním projektových dlhopisov. Vláda dnes schválila materiál ...
Zdieľať
Bratislava 23. októbra (TASR) – Štát súhlasí s refinancovaním úveru, ktorým sa pokryla výstavba súkromnej rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou, a to vydaním projektových dlhopisov. Vláda dnes schválila materiál z dielne rezortu dopravy, ktorý analyzuje možnosti zmeny súčasnej finančnej štruktúry projektu. Nové finančné uzatvorenie by mal minister Ján Počiatek (Smer-SD) dosiahnuť do konca novembra.
"V prípade úspešnej realizácie refinancovania by sa mala dosiahnuť významná úspora výdavkov štátneho rozpočtu," avizuje ministerstvo dopravy. Aká veľká by mala byť úspora, zatiaľ nie je jasné. "Konečná výška úspory bude známa až po finančnom uzatvorení refinancovania," opísal rezort dopravy v materiáli.
Refinancovanie by sa malo realizovať nahradením doterajšieho bankového úveru emisiou projektových dlhopisov. Potenciálny výnos z takéhoto refinancovania by sa delil s koncesionárom v prospech štátu v pomere 90:10, čiže štátu by putovalo 90 % z úspory.
V súčasnosti sa na financovaní tohto projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) podieľa konzorcium 12 komerčných bánk a EBOR. Podľa ministerstva dopravy však bolo financovanie PPP projektu nastavené v auguste 2009, kedy sa projekt pôvodne finančne uzatváral.
"V tom čase bola hospodárska kríza v plnom prúde a financovanie projektu bolo zabezpečené za vtedajších podmienok na finančných a investičných trhoch," odôvodnil rezort dopravy. Dnes sú už podľa ministerstva podmienky na finančných trhoch priaznivejšie.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
"V prípade úspešnej realizácie refinancovania by sa mala dosiahnuť významná úspora výdavkov štátneho rozpočtu," avizuje ministerstvo dopravy. Aká veľká by mala byť úspora, zatiaľ nie je jasné. "Konečná výška úspory bude známa až po finančnom uzatvorení refinancovania," opísal rezort dopravy v materiáli.
Refinancovanie by sa malo realizovať nahradením doterajšieho bankového úveru emisiou projektových dlhopisov. Potenciálny výnos z takéhoto refinancovania by sa delil s koncesionárom v prospech štátu v pomere 90:10, čiže štátu by putovalo 90 % z úspory.
V súčasnosti sa na financovaní tohto projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) podieľa konzorcium 12 komerčných bánk a EBOR. Podľa ministerstva dopravy však bolo financovanie PPP projektu nastavené v auguste 2009, kedy sa projekt pôvodne finančne uzatváral.
"V tom čase bola hospodárska kríza v plnom prúde a financovanie projektu bolo zabezpečené za vtedajších podmienok na finančných a investičných trhoch," odôvodnil rezort dopravy. Dnes sú už podľa ministerstva podmienky na finančných trhoch priaznivejšie.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR