![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
18. marca 2013
Úspornejšie autá môžu v EÚ vytvoriť tisíce pracovných miest
Tagy: elektromobily
Navrhovaná európska smernica o spotrebe motorových vozidiel, o ktorej budú zákonodarcovia v Európskom parlamente debatovať tento týždeň, by mohla pomôcť vytvoriť 400 tis. pracovných miest a ušetriť ...
Zdieľať

Vyplýva to z výsledkov štúdie zverejnených v nedeľu.
Britské konzultantské spoločnosti Cambridge Econometrics a Ricardo-AEA na základe údajov z návrhu Európskej komisie a automobilového priemyslu zistili, že úspornejšie autá a dodávky by EÚ dokázali ušetriť palivové náklady vo výške 57 až 79 mld. eur ročne.
"Výsledok tiež naznačuje, že ak by sa podaril nenákladný prechod k používaniu úspornejších vozidiel, viedlo by to k vzniku pracovných miest v celom európskom automobilovom priemysle a jeho dodávateľskom reťazci a zároveň by sa zlepšila kúpyschopnosť európskych spotrebiteľov. Znížil by tiež závislosť Európy na dodávkach ropy a dopad prípadných budúcich zvýšení jej ceny na európsku ekonomiku," povedal koordinátor výskumného projektu Phil Summerton.
Konzultanti odhadli, že v porovnaní s hľadaním alternatívnych zdrojov ropy by efektívnejšie spaľovacie motory, ako aj hybridné a elektrinou poháňané automobily mohli v Európe vytvoriť 356 až 443 tis. pracovných miest.
Podľa ich optimistického scenára by výmena všetkých áut v Európe za úspornejšie do roku 2030 mala spotrebiteľov stáť o 46 mld. eur viac ako v súčasnosti, zároveň by sa však na palive ušetrilo 79 mld. eur, vďaka čomu by bolo ročne k dispozícii o 33 mld. eur viac na podporu ekonomiky.
Írsko, ktoré EÚ v súčasnosti predsedá, však varovalo pred unáhleným prijímaním nových zákonov a Nemecko, kde majú sídlo výrobcovia luxusných áut Daimler, BMW aj Audi, návrhu komisie oponuje s tým, že hoci Berlín inovácie podporuje, rozhodnutie by malo ostať na spotrebiteľoch.
Tagy: elektromobily