|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. júla 2012
Úseku D1 Turany - Hubová stojí v ceste rys, medveď i náplav
Diaľničnému úseku D1 Turany - Hubová stoja v ceste rys, medveď a riečny náplav vo vodnom toku. Taký je záver z doplňujúcej správy, ktorá hodnotí vplyv spomínanej stavby na životné ...
Zdieľať
BRATISLAVA 26. júla (WEBNOVINY) - Diaľničnému úseku D1 Turany - Hubová stoja v ceste rys, medveď a riečny náplav vo vodnom toku.
Taký je záver z doplňujúcej správy, ktorá hodnotí vplyv spomínanej stavby na životné prostredie, ktorý dala vypracovať Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Prioritou NDS je tak teraz nájdenie takého technického riešenia, ktoré eliminuje vplyv stavby na tieto tri predmety ochrany. Ako na štvrtkovej tlačovej besede uviedla investičná riaditeľka NDS Viktória Chomová, hľadanie technického riešenia vrátane vybavovania potrebných povolení bude trvať približne rok až dva.
Ako uviedol generálny riaditeľ NDS Milan Gajdoš, úsek Turany - Hubová je jedným z najkomplikovanejších, ak nie najkomplikovanejší, na D1. "Stále vidíme svetielko na konci tunela, že technické riešenia sa nájdu také, ktoré zadosťučinia požiadavkám prírody a eliminujú vplyv tak, ako bol popísaný v správe,“ povedal Gajdoš. Ako za jeden z najťažších úsekov označil spomínanú trasu aj Slavomír Finďo z Národného lesníckeho centra. Za problémové považuje najmä nájdenie vhodného prechodu pre zver medzi Malou a Veľkou Fatrou.
NDS zabezpečením doplňujúcej správy, ktorá hodnotí vplyv stavby D1 Turany - Hubová na životné prostredie splnila požiadavku Európskej komisie. Ďalším krokom bude podľa Gajdoša otvorenie diskusie na tému vplyvu úseku na životné prostredie. NDS v rámci ochrany biotopu už pred časom presmerovala trasu diaľnice, ktorá tak nepovedie cez Šútovskú epigenézu, nezasiahne ani do sústavy Kraľovianskych jazier a nové technické riešenie diaľnice vrátane úpravy portálu tunela ochráni aj Rojkovské rašelinisko.
Stretom vtákov a netopierov s vozidlami majú zabrániť zase nové ochranné prvky na mostoch. Pre veľké cicavce sú navrhnutý biokoridor Turany a špeciálne pre šelmy elektronické oplotenia, pachové ohradníky, protihlukové steny, steny proti osvetleniu a zdvihnutie mostných objektov.
Pre úsek, ktorého súčasťou je aj časť Turany - Hubová, hľadali riešenia od roku 1995 do roku 2002. Následných 6 rokov NDS zabezpečovala potrebné povolenia. Od roku 2010 NDS už aj za spoluúčasti Európskej komisie posudzuje celý projekt nanovo.
Taký je záver z doplňujúcej správy, ktorá hodnotí vplyv spomínanej stavby na životné prostredie, ktorý dala vypracovať Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Prioritou NDS je tak teraz nájdenie takého technického riešenia, ktoré eliminuje vplyv stavby na tieto tri predmety ochrany. Ako na štvrtkovej tlačovej besede uviedla investičná riaditeľka NDS Viktória Chomová, hľadanie technického riešenia vrátane vybavovania potrebných povolení bude trvať približne rok až dva.
Ako uviedol generálny riaditeľ NDS Milan Gajdoš, úsek Turany - Hubová je jedným z najkomplikovanejších, ak nie najkomplikovanejší, na D1. "Stále vidíme svetielko na konci tunela, že technické riešenia sa nájdu také, ktoré zadosťučinia požiadavkám prírody a eliminujú vplyv tak, ako bol popísaný v správe,“ povedal Gajdoš. Ako za jeden z najťažších úsekov označil spomínanú trasu aj Slavomír Finďo z Národného lesníckeho centra. Za problémové považuje najmä nájdenie vhodného prechodu pre zver medzi Malou a Veľkou Fatrou.
NDS zabezpečením doplňujúcej správy, ktorá hodnotí vplyv stavby D1 Turany - Hubová na životné prostredie splnila požiadavku Európskej komisie. Ďalším krokom bude podľa Gajdoša otvorenie diskusie na tému vplyvu úseku na životné prostredie. NDS v rámci ochrany biotopu už pred časom presmerovala trasu diaľnice, ktorá tak nepovedie cez Šútovskú epigenézu, nezasiahne ani do sústavy Kraľovianskych jazier a nové technické riešenie diaľnice vrátane úpravy portálu tunela ochráni aj Rojkovské rašelinisko.
Stretom vtákov a netopierov s vozidlami majú zabrániť zase nové ochranné prvky na mostoch. Pre veľké cicavce sú navrhnutý biokoridor Turany a špeciálne pre šelmy elektronické oplotenia, pachové ohradníky, protihlukové steny, steny proti osvetleniu a zdvihnutie mostných objektov.
Pre úsek, ktorého súčasťou je aj časť Turany - Hubová, hľadali riešenia od roku 1995 do roku 2002. Následných 6 rokov NDS zabezpečovala potrebné povolenia. Od roku 2010 NDS už aj za spoluúčasti Európskej komisie posudzuje celý projekt nanovo.