|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. septembra 2014
Úsek diaľnice D1 Turany - Hubová môže stáť až miliardu eur
Porovnávacia štúdia pre stavbu diaľnice D1 Turany - Hubová na základe technicko-ekonomického hodnotenia počíta s tromi možnými trasami. Odhadované investičné náklady by sa pohybovali od 880,45 ...
Zdieľať
BRATISLAVA 1. septembra (WEBNOVINY) - Porovnávacia štúdia pre stavbu diaľnice D1 Turany - Hubová na základe technicko-ekonomického hodnotenia počíta s tromi možnými trasami. Odhadované investičné náklady by sa pohybovali od 880,45 milióna eur do 1,05 miliardy eur vrátane dane z pridanej hodnoty.
Výstavba diaľnice medzi Martinom a Ružomberkom by mala trvať predbežne v rokoch 2017 až 2020. Najmenej efektívny je podľa štúdie pôvodný povrchový variant trasy a najvhodnejší je kombinovaný variant s pôvodným variantom a subvariantmi.
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) poslala porovnávaciu štúdiu na ministerstvo životného prostredia, ktoré ju zverejnilo na stránke enviroportal.sk.
Variant V1 s odklonom je najlacnejší
Najmenej by stál variant V1 s odklonom, ktorý je kombináciou pôvodného základného povrchového variantu trasy údolím Váhu so subvariantmi. Náklady na stavbu úseku v dĺžke 13,3 kilometra by dosiahli 737,58 milióna eur bez dane, resp. 880,45 milióna eur vrátane dane.
Náklady na kilometer diaľnice by stáli 55,52 milióna eur bez dane. Jeden zo subvariantov rieši problémovú oblasť zosuvov pri Kraľovianskych jazerách. Druhý subvariant rieši odklon trasy diaľnice ďalej od Rojkovského rašeliniska a skorší nástup do tunela Rojkov.
Stavba diaľnice podľa pôvodného variantu trasy V1 v dĺžke 13,52 km s tunelom Rojkov by si vyžiadala 755,38 milióna eur bez dane, alebo 902,09 milióna eur vrátane dane. Náklady na kilometer by dosiahli 55,89 milióna eur bez dane. Tento variant vychádza z pôvodnej trasy z roku 2008, ktorá má vydané stavebné povolenie, s nevyhnutnými úpravami.
Najdrahší by bol variant trasy V2 v dĺžke 13,53 km s tunelom Korbeľka. Investičné náklady by dosiahli 877,77 milióna eur bez dane, resp. 1,05 miliardy eur vrátane dane. Výstavba jedného kilometra by stála 64,86 milióna eur bez dane. Tento variant žiadali ochranári a je navrhnutý s miernymi korektúrami, najmä pri vodnom zdroji Korbeľka. Trasa by cez masív Kopy viedla v tuneli Korbeľka. Za premostením údolia Váhu by nasledoval ďalší tunel Havran.
Variant V2 a V1 sú rovnocenné
"Z komplexného porovnania variantov vyšiel variant V1 pôvodný ako najmenej efektívny. Variant má hodnotu stupňa výnosnosti 5,8 percenta a čistú súčasnú hodnotu má tiež najnižšiu - 34,9 milióna eur," tvrdí autor technicko-ekonomického hodnotenia Michal Poláček zo spoločnosti HBH Projekt spol. s r.o. Tento variant je podľa neho priaznivý v tom, že má najmenšiu dĺžku
Varianty V2 a V1 s odklonom sú podľa nákladovo-výnosovej analýzy prakticky rovnocenné. Majú stupeň výnosnosti 6,08 percenta, resp. 6,07 percenta a čistú súčasnú hodnotu 82,5 milióna eur, alebo 69,3 milióna eur. Poláček považuje za najvhodnejší variant V1 s odklonom.
Oproti variantu V2 má viac križovatiek, pričom variant s tunelom Korbeľka má nižší stupeň poznania trasy a je rizikovejší. Pri tomto variante by sa preto náklady ešte zvyšovali. "V každom prípade sú všetky navrhované varianty rentabilné," dodal Poláček. Porovnávaciu štúdiu pre NDS vypracovalo združenie vedené spoločnosťou Dopravoprojekt, a.s.
Výstavba diaľnice medzi Martinom a Ružomberkom by mala trvať predbežne v rokoch 2017 až 2020. Najmenej efektívny je podľa štúdie pôvodný povrchový variant trasy a najvhodnejší je kombinovaný variant s pôvodným variantom a subvariantmi.
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) poslala porovnávaciu štúdiu na ministerstvo životného prostredia, ktoré ju zverejnilo na stránke enviroportal.sk.
Variant V1 s odklonom je najlacnejší
Najmenej by stál variant V1 s odklonom, ktorý je kombináciou pôvodného základného povrchového variantu trasy údolím Váhu so subvariantmi. Náklady na stavbu úseku v dĺžke 13,3 kilometra by dosiahli 737,58 milióna eur bez dane, resp. 880,45 milióna eur vrátane dane.
Náklady na kilometer diaľnice by stáli 55,52 milióna eur bez dane. Jeden zo subvariantov rieši problémovú oblasť zosuvov pri Kraľovianskych jazerách. Druhý subvariant rieši odklon trasy diaľnice ďalej od Rojkovského rašeliniska a skorší nástup do tunela Rojkov.
Stavba diaľnice podľa pôvodného variantu trasy V1 v dĺžke 13,52 km s tunelom Rojkov by si vyžiadala 755,38 milióna eur bez dane, alebo 902,09 milióna eur vrátane dane. Náklady na kilometer by dosiahli 55,89 milióna eur bez dane. Tento variant vychádza z pôvodnej trasy z roku 2008, ktorá má vydané stavebné povolenie, s nevyhnutnými úpravami.
Najdrahší by bol variant trasy V2 v dĺžke 13,53 km s tunelom Korbeľka. Investičné náklady by dosiahli 877,77 milióna eur bez dane, resp. 1,05 miliardy eur vrátane dane. Výstavba jedného kilometra by stála 64,86 milióna eur bez dane. Tento variant žiadali ochranári a je navrhnutý s miernymi korektúrami, najmä pri vodnom zdroji Korbeľka. Trasa by cez masív Kopy viedla v tuneli Korbeľka. Za premostením údolia Váhu by nasledoval ďalší tunel Havran.
Variant V2 a V1 sú rovnocenné
"Z komplexného porovnania variantov vyšiel variant V1 pôvodný ako najmenej efektívny. Variant má hodnotu stupňa výnosnosti 5,8 percenta a čistú súčasnú hodnotu má tiež najnižšiu - 34,9 milióna eur," tvrdí autor technicko-ekonomického hodnotenia Michal Poláček zo spoločnosti HBH Projekt spol. s r.o. Tento variant je podľa neho priaznivý v tom, že má najmenšiu dĺžku
Varianty V2 a V1 s odklonom sú podľa nákladovo-výnosovej analýzy prakticky rovnocenné. Majú stupeň výnosnosti 6,08 percenta, resp. 6,07 percenta a čistú súčasnú hodnotu 82,5 milióna eur, alebo 69,3 milióna eur. Poláček považuje za najvhodnejší variant V1 s odklonom.
Oproti variantu V2 má viac križovatiek, pričom variant s tunelom Korbeľka má nižší stupeň poznania trasy a je rizikovejší. Pri tomto variante by sa preto náklady ešte zvyšovali. "V každom prípade sú všetky navrhované varianty rentabilné," dodal Poláček. Porovnávaciu štúdiu pre NDS vypracovalo združenie vedené spoločnosťou Dopravoprojekt, a.s.