|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. marca 2009
Úsek D1 po Trnavu má byť dočasne rozšírený v máji 2010
Stavebné práce zamerané na rozšírenie preťaženej diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou na tri jazdné pruhy v oboch smeroch majú začať v máji tohto roku a ukončené by mali byť v máji roku 2010. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. marca (WEBNOVINY) - Stavebné práce zamerané na rozšírenie preťaženej diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou na tri jazdné pruhy v oboch smeroch majú začať v máji tohto roku a ukončené by mali byť v máji roku 2010. Pôjde však len o dočasné riešenie na zvýšenie dopravnej priepustnosti na mimoriadne frekventovanom diaľničnom úseku. Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Igor Choma o tom vo štvrtok informoval zástupcov médií. Stavebné náklady na dočasné rozšírenie diaľnice do roku 2010 majú podľa neho predstavovať 1,1 mld. Sk (36,5 mil. eur) a budú financované zo štátneho rozpočtu. "Úplná rekonštrukcia diaľnice začne pravdepodobne v roku 2011, kedy dôjde k dobudovaniu aj telesa diaľnice, aby bol komfortný trojpruh v zmysle všetkých predpisov a príslušných noriem, vrátane odstavného pruhu. Zároveň sa budú budovať dve dvojpruhové jednosmerné komunikácie na každej strane diaľnice. Po úplnom ukončení rekonštrukcie aj križovatiek a mostov ponad diaľnicu budeme mať k dispozícii kompletnú komfortnú šesťpruhovú diaľnicu s ďalšími pruhmi," povedal ďalej Choma s tým, že vlastne pôjde o desaťpruhovú komunikáciu.
V rokoch 2013 a 2014, keď bude diaľničný úsek úplne rozšírený a zmodernizovaný, by mal byť pripravený aj na zvýšenú dopravnú záťaž. Počas prác bude obmedzená rýchlosť premávky zhruba na 80 kilometrov za hodinu aj kvôli zúženiu jazdných pruhov, motoristi však budú môcť využívať stále dva pásy v oboch smeroch. Žiadny z úsekov, ktorý sa bude realizovať v dvoch etapách, nebude podľa Chomu dlhší ako päť kilometrov. Na celom úseku od Bratislavy až po Trnavu sa bude pracovať vždy na štyroch úsekoch, ale nie za sebou, aby doprava bola čo najmenej komplikovaná. Rozšírený diaľničný úsek z Bratislavy po Trnavu by mal podľa Chomu uspokojiť nároky zvyšujúcej sa dopravnej záťaže dosahujúcej v roku 2007 na tomto úseku 45 tis. až 52 tis. vozidiel denne. Vlani sa dopravná zaťaženosť na spomínanom úseku zvýšila už na okolo 55 tis. vozidiel za deň, cez víkendy predstavovala približne 35 tis. áut za 24 hodín. Terajší mierny pokles počtu vozidiel na úseku podľa Chomu súvisí pravdepodobne s hospodárskou krízou.
SITA
V rokoch 2013 a 2014, keď bude diaľničný úsek úplne rozšírený a zmodernizovaný, by mal byť pripravený aj na zvýšenú dopravnú záťaž. Počas prác bude obmedzená rýchlosť premávky zhruba na 80 kilometrov za hodinu aj kvôli zúženiu jazdných pruhov, motoristi však budú môcť využívať stále dva pásy v oboch smeroch. Žiadny z úsekov, ktorý sa bude realizovať v dvoch etapách, nebude podľa Chomu dlhší ako päť kilometrov. Na celom úseku od Bratislavy až po Trnavu sa bude pracovať vždy na štyroch úsekoch, ale nie za sebou, aby doprava bola čo najmenej komplikovaná. Rozšírený diaľničný úsek z Bratislavy po Trnavu by mal podľa Chomu uspokojiť nároky zvyšujúcej sa dopravnej záťaže dosahujúcej v roku 2007 na tomto úseku 45 tis. až 52 tis. vozidiel denne. Vlani sa dopravná zaťaženosť na spomínanom úseku zvýšila už na okolo 55 tis. vozidiel za deň, cez víkendy predstavovala približne 35 tis. áut za 24 hodín. Terajší mierny pokles počtu vozidiel na úseku podľa Chomu súvisí pravdepodobne s hospodárskou krízou.
SITA