|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. marca 2011
USA: Režisérka Smrť čaká všade žiada zamietnutie žaloby
Oscarová režisérka Kathryn Bigelow a scenárista Mark Boal požiadali federálneho sudcu o zamietnutie žaloby irackého veterána, ktorý tvrdí, že tvorcovia filmu ...
Zdieľať
Kathryn Bigelow, Mark Boal Foto: SITA/APBRATISLAVA 4. marca (WEBNOVINY) - Oscarová režisérka Kathryn Bigelow a scenárista Mark Boal požiadali federálneho sudcu o zamietnutie žaloby irackého veterána, ktorý tvrdí, že tvorcovia filmu Smrť čaká všade (2008) ukradli jeho príbeh. V návrhu, ktorý v stredu podali právni zástupcovia Bigelow a Boala, sa píše, že Jeffrey Sarver nemôže dokázať, že práve jeho príbeh slúžil ako predloha pre postavu pyrotechnika Williama Jamesa, ktorého stvárnil Jeremy Renner. Zároveň tvrdia, že film je chránený kalifornskými zákonmi a Prvým dodatkom Ústavy Spojených štátov amerických zaručujúcim slobodu slova, a Sarver prípad nemôže vyhrať.
Sarver podal žalobu na Bigelow, Boala, producentov a distribútora filmu v marci 2010, len niekoľko dní predtým, ako snímka získala šesť Oscarov, vrátane sošky pre najlepším film. Ceny americkej Akadémie filmových umení a vied za prácu na snímke o tíme amerických pyrotechnikov pôsobiacich v Iraku získali aj Bigelow a Boal. Sarver bol pritom hlavnou postavou Boalovho článku The Man in the Bomb Suit, ktorý vyšiel v roku 2005 v magazíne Playboy. Novinár a scenárista ho napísal na základe svojich skúseností reportéra pri Sarverovej pyrotechnickej jednotke v Iraku v roku 2004. Sarver tvrdí, že tvorca neskôr svoje zážitky spracoval do podoby filmového scenára a Williama Jamesa napísal podľa neho, čo Boal odmieta. V prísažnom vyhlásení Boal napísal, že sa zhováral s viac ako 50 ľuďmi, ktorí pracovali v pyrotechnických jednotkách, a William James je kombináciou mnohých z nich.
"William James je vymyslená postava, ktorá je produktom mojej predstavivosti," napísal Boal vo vyhlásení, v ktorom vymenoval aj 29 scén z filmu, ktoré Sarver neprežil. Odmieta taktiež Sarverovo tvrdenie, že od neho majú i slovné spojenie "the hurt locker," ako film nazvali. Podľa Boala sa totiž termín používa už od Vietnamskej vojny.
O zamietnutie Sarverovej žaloby sa snažia aj právni zástupcovia producenta Nicolasa Chartiera a filmových štúdií. Ich argumenty si sudca vypočuje 4. apríla, a v prípade, že prípad nezamietne, proces by sa mal začať vo februári 2012.
Sarver podal žalobu na Bigelow, Boala, producentov a distribútora filmu v marci 2010, len niekoľko dní predtým, ako snímka získala šesť Oscarov, vrátane sošky pre najlepším film. Ceny americkej Akadémie filmových umení a vied za prácu na snímke o tíme amerických pyrotechnikov pôsobiacich v Iraku získali aj Bigelow a Boal. Sarver bol pritom hlavnou postavou Boalovho článku The Man in the Bomb Suit, ktorý vyšiel v roku 2005 v magazíne Playboy. Novinár a scenárista ho napísal na základe svojich skúseností reportéra pri Sarverovej pyrotechnickej jednotke v Iraku v roku 2004. Sarver tvrdí, že tvorca neskôr svoje zážitky spracoval do podoby filmového scenára a Williama Jamesa napísal podľa neho, čo Boal odmieta. V prísažnom vyhlásení Boal napísal, že sa zhováral s viac ako 50 ľuďmi, ktorí pracovali v pyrotechnických jednotkách, a William James je kombináciou mnohých z nich.
"William James je vymyslená postava, ktorá je produktom mojej predstavivosti," napísal Boal vo vyhlásení, v ktorom vymenoval aj 29 scén z filmu, ktoré Sarver neprežil. Odmieta taktiež Sarverovo tvrdenie, že od neho majú i slovné spojenie "the hurt locker," ako film nazvali. Podľa Boala sa totiž termín používa už od Vietnamskej vojny.
O zamietnutie Sarverovej žaloby sa snažia aj právni zástupcovia producenta Nicolasa Chartiera a filmových štúdií. Ich argumenty si sudca vypočuje 4. apríla, a v prípade, že prípad nezamietne, proces by sa mal začať vo februári 2012.