|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. marca 2011
ÚS ani po 3 mesiacoch nerozhodol o návrhu potrestať Harabina
Štefan HarabinFoto: SITA/Marián AngelovičKOŠICE 11. marca (WEBNOVINY) – Ani po viac ako troch mesiacoch nerozhodol Ústavný súd SR o disciplinárnom konaní a návrhu potrestať predsedu Najvyššieho súdu SR Štefana Harabina „Ústavný ...
Zdieľať
Štefan HarabinFoto: SITA/Marián AngelovičKOŠICE 11. marca (WEBNOVINY) – Ani po viac ako troch mesiacoch nerozhodol Ústavný súd SR o disciplinárnom konaní a návrhu potrestať predsedu Najvyššieho súdu SR Štefana Harabina „Ústavný súd SR k dnešnému dňu registruje dva návrhy na začatie disciplinárneho konania proti Štefanovi Harabinovi predsedovi Najvyššieho súdu SR. Obidva návrhy podala ministerka spravodlivosti Lucia Žitňanská,“ uviedla v odpovedi na otázky agentúry SITA hovorkyňa ústavného súdu Anna Pančurová.
Prvý návrh na začatie disciplinárneho konania proti Štefanovi Harabinovi, predsedovi NS SR, za závažné disciplinárne previnenie bol doručený ústavnému súdu 18. novembra 2010. Podľa návrhu ministerky Žitňanskej sa Harabin previnenia dopustil tým, že neumožnil audítorskej skupine Ministerstva financií SR vykonať na NS SR vládny audit, za čo navrhla uloženie disciplinárneho opatrenia znížením funkčného platu o 70 percent na obdobie jedného roka. Dvadsiateho piateho novembra minulého roku bol ústavnému súdu doručený návrh na začatie disciplinárneho konania proti Štefanovi Harabinovi, predsedovi NS SR, za závažné disciplinárne previnenie spočívajúce v porušení povinnosti náhodného prideľovania spisov a návrh na uloženie disciplinárneho opatrenia znížením funkčného platu o 70 percent na obdobie jedného roka. „Obidva návrhy boli pridelené sudcom spravodajcom a sú v štádiu prípravy na predloženie plénu Ústavného súdu Slovenskej republiky. V zmysle Zásad informovania o rozhodovacej činnosti Ústavného súdu SR, ktoré schválilo plénum ÚS SR 2. júla 2008, Ústavný súd SR mená sudcov spravodajcov nesprístupňuje,“ uviedla Pančurová.
Pri niektorých právomociach má Ústavný súd Slovenskej republiky zákonom stanovenú lehotu na rozhodnutie. „O ďalšej disciplinárnej a inej právomoci Ústavného súdu hovorí: Na disciplinárne konanie voči predsedovi Najvyššieho súdu Slovenskej republiky, podpredsedovi Najvyššieho súdu Slovenskej republiky a generálnemu prokurátorovi Slovenskej republiky sa primerane použijú osobitné predpisy. Pri tejto kompetencii nie je stanovená lehota na rozhodnutie,“ uvádza sa v odpovedi na otázku, prečo ústavný súd dosiaľ nerozhodol a žiadosť nevybavil prednostne.
Ústavný súd vybavuje jednotlivé podania v poradí, ako mu boli doručené. Považuje za korektné pristupovať ku všetkým podaniam rovnako bez ohľadu na navrhovateľa a odporcu. Pančurová doložila, že ústavný súd v súčasnosti rozhoduje predovšetkým o volebných sťažnostiach a ostatné podania rieši podľa poradia, v akom boli doručené.
Prvý návrh na začatie disciplinárneho konania proti Štefanovi Harabinovi, predsedovi NS SR, za závažné disciplinárne previnenie bol doručený ústavnému súdu 18. novembra 2010. Podľa návrhu ministerky Žitňanskej sa Harabin previnenia dopustil tým, že neumožnil audítorskej skupine Ministerstva financií SR vykonať na NS SR vládny audit, za čo navrhla uloženie disciplinárneho opatrenia znížením funkčného platu o 70 percent na obdobie jedného roka. Dvadsiateho piateho novembra minulého roku bol ústavnému súdu doručený návrh na začatie disciplinárneho konania proti Štefanovi Harabinovi, predsedovi NS SR, za závažné disciplinárne previnenie spočívajúce v porušení povinnosti náhodného prideľovania spisov a návrh na uloženie disciplinárneho opatrenia znížením funkčného platu o 70 percent na obdobie jedného roka. „Obidva návrhy boli pridelené sudcom spravodajcom a sú v štádiu prípravy na predloženie plénu Ústavného súdu Slovenskej republiky. V zmysle Zásad informovania o rozhodovacej činnosti Ústavného súdu SR, ktoré schválilo plénum ÚS SR 2. júla 2008, Ústavný súd SR mená sudcov spravodajcov nesprístupňuje,“ uviedla Pančurová.
Pri niektorých právomociach má Ústavný súd Slovenskej republiky zákonom stanovenú lehotu na rozhodnutie. „O ďalšej disciplinárnej a inej právomoci Ústavného súdu hovorí: Na disciplinárne konanie voči predsedovi Najvyššieho súdu Slovenskej republiky, podpredsedovi Najvyššieho súdu Slovenskej republiky a generálnemu prokurátorovi Slovenskej republiky sa primerane použijú osobitné predpisy. Pri tejto kompetencii nie je stanovená lehota na rozhodnutie,“ uvádza sa v odpovedi na otázku, prečo ústavný súd dosiaľ nerozhodol a žiadosť nevybavil prednostne.
Ústavný súd vybavuje jednotlivé podania v poradí, ako mu boli doručené. Považuje za korektné pristupovať ku všetkým podaniam rovnako bez ohľadu na navrhovateľa a odporcu. Pančurová doložila, že ústavný súd v súčasnosti rozhoduje predovšetkým o volebných sťažnostiach a ostatné podania rieši podľa poradia, v akom boli doručené.