|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 14.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Irma
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. októbra 2009
Urýchlenie výstavby komunikácie R7 pomôže Bratislave
BRATISLAVA 16. októbra (WEBNOVINY) – Urýchlenie výstavby rýchlostnej komunikácie R7 na juhu Slovenska pomôže doprave a prispeje k rozvoju územia. Ako na dnešnej tlačovej besede povedal poslanec Národnej rady SR Zsolt Simon, vyriešia ...
Zdieľať
BRATISLAVA 16. októbra (WEBNOVINY) – Urýchlenie výstavby rýchlostnej komunikácie R7 na juhu Slovenska pomôže doprave a prispeje k rozvoju územia. Ako na dnešnej tlačovej besede povedal poslanec Národnej rady SR Zsolt Simon, vyriešia sa tým aj každodenné zápchy v Bratislave smerom na Dunajskú Lužnú a Šamorín. Ako tiež povedal, zaťažuje to najviac bratislavské Podunajské Biskupice. „Okrem toho by sa znížila frekvencia dopravy o jednu tretinu na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou,“ uviedol. Vybudovanie tejto cesty je podľa Simona požiadavkou 1,5 milióna obyvateľov, „aj oni majú právo na to, aby mali primerané podmienky na rozvoj.“ S výstavbou sa podľa neho počíta až v roku 2012. Navrhnuté sú dva varianty, podľa neho variant A je výhodnejší a viac odľahčí dopravu. Minister Vážny však odporúča variant C, ktorý si vyžaduje aj výstavbu obchvatu Bratislavy.
Podľa starostky Podunajských Biskupíc Alžbety Ožvaldovej neúnosné zaťaženie cesty 1/63 presúva dopravu práve do tejto mestskej časti. Projekt schválený vládou ešte v roku 2002 – vybudovanie R7 - by im veľmi pomohol. Z pôvodných troch variantov ostali dva – variant A, s ktorým počíta aj územný plán hlavného mesta a Bratislavského samosprávneho kraja. Druhý variant C odkloní podľa starostky dopravu iba z Rovinky a Dunajskej Lužnej. „Odkloní sa len tranzitná doprava. Tento obchvat bude slúžiť na to, aby pozbieral ďalšie autá a vrátia sa na hlavnú cestu,“ konštatovala. Ak sa vybuduje, je podľa nej okrem toho potrebné vybudovať aj nultý obchvat Bratislavy. „Primátor hlavného mesta, predseda kraja Vladimír Bajan aj okolité obce sme sa zhodli, že bude vhodnejší variant A a pre Miloslavov sa urobí ďalšia komunikácia,“ povedala starostka. Podľa Simona však minister Vážny odporúča pre výstavbu R7 ako najvhodnejší variant C. „Prečo vláda a minister určujú iný smer? Aký je to záujem? Prečo takto rozhodli, keď je to v rozpore s územným plánom? Je to politický lobing?,“ opýtal sa Simon. Ako doplnil, v prípade variantu A by sa už mohol začať stavať prvý úsek od Bajkalskej. „Otázkou je, prečo sa zatiaľ nerobí,“ dodal.
Na variant A je podľa Simona potrebných šesť prekládok v dĺžke 3 395 metrov, na variant C deväť prekládok v dĺžke 6 135 metrov. Variant A predpokladá stavbu siedmich mostov, variant C jedenástich mostov, potrebná je aj prekládka ropovodu či tranzitných prekládok.
Simon zároveň uviedol, že opätovne zintenzívnia petíciu za urýchlenú výstavbu komunikácie R7, ktorú odštartovali starostovia obcí z južného Slovenska vlani v apríli. Pod petíciu sa podpísali starostovia a primátori Dunajskej Lužnej, Rovinky, Šamorína, Dunajskej Stredy, Nových Zámkov, Želiezoviec, Kolárova, Šiah a Tornale. Doteraz vyzbierali podľa neho vyše 50-tisíc podpisov. “Ak vyzbierame viac ako 100-tisíc podpisov, budeme môcť o tom diskutovať aj v Národnej rade SR. A to nielen o časovom postupe, ale aj o ekonomike,“ povedal.
SITA
Podľa starostky Podunajských Biskupíc Alžbety Ožvaldovej neúnosné zaťaženie cesty 1/63 presúva dopravu práve do tejto mestskej časti. Projekt schválený vládou ešte v roku 2002 – vybudovanie R7 - by im veľmi pomohol. Z pôvodných troch variantov ostali dva – variant A, s ktorým počíta aj územný plán hlavného mesta a Bratislavského samosprávneho kraja. Druhý variant C odkloní podľa starostky dopravu iba z Rovinky a Dunajskej Lužnej. „Odkloní sa len tranzitná doprava. Tento obchvat bude slúžiť na to, aby pozbieral ďalšie autá a vrátia sa na hlavnú cestu,“ konštatovala. Ak sa vybuduje, je podľa nej okrem toho potrebné vybudovať aj nultý obchvat Bratislavy. „Primátor hlavného mesta, predseda kraja Vladimír Bajan aj okolité obce sme sa zhodli, že bude vhodnejší variant A a pre Miloslavov sa urobí ďalšia komunikácia,“ povedala starostka. Podľa Simona však minister Vážny odporúča pre výstavbu R7 ako najvhodnejší variant C. „Prečo vláda a minister určujú iný smer? Aký je to záujem? Prečo takto rozhodli, keď je to v rozpore s územným plánom? Je to politický lobing?,“ opýtal sa Simon. Ako doplnil, v prípade variantu A by sa už mohol začať stavať prvý úsek od Bajkalskej. „Otázkou je, prečo sa zatiaľ nerobí,“ dodal.
Na variant A je podľa Simona potrebných šesť prekládok v dĺžke 3 395 metrov, na variant C deväť prekládok v dĺžke 6 135 metrov. Variant A predpokladá stavbu siedmich mostov, variant C jedenástich mostov, potrebná je aj prekládka ropovodu či tranzitných prekládok.
Simon zároveň uviedol, že opätovne zintenzívnia petíciu za urýchlenú výstavbu komunikácie R7, ktorú odštartovali starostovia obcí z južného Slovenska vlani v apríli. Pod petíciu sa podpísali starostovia a primátori Dunajskej Lužnej, Rovinky, Šamorína, Dunajskej Stredy, Nových Zámkov, Želiezoviec, Kolárova, Šiah a Tornale. Doteraz vyzbierali podľa neho vyše 50-tisíc podpisov. “Ak vyzbierame viac ako 100-tisíc podpisov, budeme môcť o tom diskutovať aj v Národnej rade SR. A to nielen o časovom postupe, ale aj o ekonomike,“ povedal.
SITA