|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. februára 2011
ÚRSO si posvieti na kvalitu služieb dodávateľov energií
Úrad pre reguláciu sieťových odvetví SR (ÚRSO) si posvieti na kvalitu služieb poskytovaných dodávateľmi energií. Regulačný úrad už predložil do pripomienkového konania ...
Zdieľať
Foto: SITA/Igor SvítokBRATISLAVA 17. februára (WEBNOVINY) - Úrad pre reguláciu sieťových odvetví SR (ÚRSO) si posvieti na kvalitu služieb poskytovaných dodávateľmi energií. Regulačný úrad už predložil do pripomienkového konania návrh noviel vyhlášok, ktoré sprísňujú pre regulované subjekty štandardy kvality. Tie musia spoločnosti dodržiavať, aby zákazník za cenu, ktorú platí za elektrinu, teplo, či za zemný plyn dostal primeranú kvalitu. “Úrad všetky štandardy kvality zjednodušil, sprehľadnil a hlavne sprísnil. Cieľom novelizácie je pre regulované subjekty zaviesť vyššie nároky na kvalitu ich dodávky a služieb pre spotrebiteľov a zároveň ich viesť k obnove sietí,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca regulačného úradu Miroslav Lupták.
Sledovanie štandardov kvality bude taktiež patriť medzi hlavné agendy úradu v nasledujúcom regulačnom období v rokoch 2012 až 2016. Regulačný úrad chce rozšíriť cenovú reguláciu o reguláciu kvality. "Rozšírenie rozsahu cenovej regulácie o reguláciu kvality prispeje ku skvalitneniu dodávaných tovarov a poskytovaných služieb v regulovaných činnostiach," uviedol úrad v návrhu koncepcie rozsahu cenovej regulácie a spôsobu vykonávania cenovej regulácie na nastávajúce regulačné obdobie, ktorý je taktiež v pripomienkovom konaní.
Jedným z regulačných nástrojov, ktorým budú regulované subjekty stimulované k plneniu štandardov kvality, by malo byť zohľadnenie dosiahnutých výsledkov plnenia štandardov kvality. "Regulovaným subjektom, ktoré dosiahnu nižšiu úroveň dodržiavania štandardov kvality, než je stanovená úradom, bude znížená cena o "koeficient nekvality," zdôraznil úrad.
Regulované subjekty sa zatiaľ k návrhu novej regulačnej politiky nechceli vyjadriť. “Skupina Východoslovenská energetika v súčasnosti analyzuje návrh regulačnej politiky. Keďže ide o rozsiahlu a komplexnú problematiku, nebudeme zatiaľ komentovať jednotlivé časti navrhnutého dokumentu. V rámci zaužívaného legislatívneho procesu predloží svoje pripomienky v stanovenej lehote regulačnému úradu,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa východoslovenských energetikov Andrea Danihelová. Pripomienky pripravuje aj Západoslovenská energetika.
Úrad pre reguláciu sieťových odvetví podľa minuloročnej správy nebol spokojný s disciplínou regulovaných subjektov. Podľa regulačného úradu spoločnosti v roku 2009 venovali veľmi malú, respektíve žiadnu pozornosť sledovaniu štandardov kvality. Povinnosť predložiť úradu vyplnené štandardy kvality splnilo vlani len 50 až 60 % subjektov, ktoré aktívne podnikajú v regulovanej činnosti. V oblasti elektroenergetiky bola podľa regulačného úradu disciplína spoločností v predkladaní záznamov o dodržiavaní štandardov kvality na nízkej úrovni. Nespokojný bol úrad aj s disciplínou spoločností podnikajúcich v oblasti plynárenstva. Ani firmy pôsobiace v tepelnej energetike si podľa úradu nesplnili svoju povinnosť predložiť záznamy o dodržiavaní štandardov kvality.
Rok 2009 bol prvým rokom, počas ktorého regulované subjekty mali sledovať plnenie štandardov kvality v súlade s vyhláškami regulačného úradu. V prípade akýchkoľvek pochybností o dodržiavaní štandardov kvality má spotrebiteľ právo obrátiť sa na svojho dodávateľa, s ktorým má uzatvorenú zmluvu o dodávke. Dodávateľ je povinný vykonať záznam a urobiť nápravu.
Sledovanie štandardov kvality bude taktiež patriť medzi hlavné agendy úradu v nasledujúcom regulačnom období v rokoch 2012 až 2016. Regulačný úrad chce rozšíriť cenovú reguláciu o reguláciu kvality. "Rozšírenie rozsahu cenovej regulácie o reguláciu kvality prispeje ku skvalitneniu dodávaných tovarov a poskytovaných služieb v regulovaných činnostiach," uviedol úrad v návrhu koncepcie rozsahu cenovej regulácie a spôsobu vykonávania cenovej regulácie na nastávajúce regulačné obdobie, ktorý je taktiež v pripomienkovom konaní.
Jedným z regulačných nástrojov, ktorým budú regulované subjekty stimulované k plneniu štandardov kvality, by malo byť zohľadnenie dosiahnutých výsledkov plnenia štandardov kvality. "Regulovaným subjektom, ktoré dosiahnu nižšiu úroveň dodržiavania štandardov kvality, než je stanovená úradom, bude znížená cena o "koeficient nekvality," zdôraznil úrad.
Regulované subjekty sa zatiaľ k návrhu novej regulačnej politiky nechceli vyjadriť. “Skupina Východoslovenská energetika v súčasnosti analyzuje návrh regulačnej politiky. Keďže ide o rozsiahlu a komplexnú problematiku, nebudeme zatiaľ komentovať jednotlivé časti navrhnutého dokumentu. V rámci zaužívaného legislatívneho procesu predloží svoje pripomienky v stanovenej lehote regulačnému úradu,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa východoslovenských energetikov Andrea Danihelová. Pripomienky pripravuje aj Západoslovenská energetika.
Úrad pre reguláciu sieťových odvetví podľa minuloročnej správy nebol spokojný s disciplínou regulovaných subjektov. Podľa regulačného úradu spoločnosti v roku 2009 venovali veľmi malú, respektíve žiadnu pozornosť sledovaniu štandardov kvality. Povinnosť predložiť úradu vyplnené štandardy kvality splnilo vlani len 50 až 60 % subjektov, ktoré aktívne podnikajú v regulovanej činnosti. V oblasti elektroenergetiky bola podľa regulačného úradu disciplína spoločností v predkladaní záznamov o dodržiavaní štandardov kvality na nízkej úrovni. Nespokojný bol úrad aj s disciplínou spoločností podnikajúcich v oblasti plynárenstva. Ani firmy pôsobiace v tepelnej energetike si podľa úradu nesplnili svoju povinnosť predložiť záznamy o dodržiavaní štandardov kvality.
Rok 2009 bol prvým rokom, počas ktorého regulované subjekty mali sledovať plnenie štandardov kvality v súlade s vyhláškami regulačného úradu. V prípade akýchkoľvek pochybností o dodržiavaní štandardov kvality má spotrebiteľ právo obrátiť sa na svojho dodávateľa, s ktorým má uzatvorenú zmluvu o dodávke. Dodávateľ je povinný vykonať záznam a urobiť nápravu.