|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. septembra 2018
Úrady zvládli prácu so spoločnými registrami bez problémov
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR
Bratislava 4. septembra (TASR) – Zákaz žiadať od občanov výpisy z obchodného a živnostenského registra a z katastra nehnuteľností, ktoré dokážu úradníci nájsť sami v spoločných registroch, platí od 1. septembra. V prvý pracovný deň, pondelok 3. septembra, úrady zvládli nový štýl práce bez vážnejších problémov. TASR o tom v utorok informoval Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu (ÚPVII).Zo 7090 registrovaných používateľov portálu OverSi, prostredníctvom ktorého môžu zamestnanci orgánov verejnej moci pristupovať k údajom občanov, sa v pondelok prihlásilo 1862 subjektov. Celkovo si počas pondelka prostredníctvom systému OverSi úradníci vyžiadali 182 výpisov.
Ďalšie stovky výpisov si overovali úradníci prostredníctvom svojich systémov, ktoré sú integrované na Centrálnu správu referenčných údajov (CSRÚ). "No ako pri každej novinke, aj tu sme sa museli pripraviť na otázky a problémy užívateľov. Preto sme spustili web stopbyrokracii.sk, kde sú informácie, kontakty a najmä možnosť podať podnet na úrad, ktorý by jeden z výpisov žiadal. Obciam a úradom sa snažíme poskytnúť maximálnu podporu a na ich požiadavky reagujeme ihneď," povedal vicepremiér Richard Raši (Smer-SD).
Počas pondelka dostal ÚPVII dve takého hlásenia. Vicepremiér zároveň dodal, že všetky úrady, kde úradníci pochybia, najskôr protibyrokratický tím pracovníkov ÚPVII upozorní na porušenie zákona. V prípade opakovaného porušenia môže jeho úrad takéto inštitúcie pokutovať.
Na stopbyrokracii@vicepremier.gov.sk prišlo v pondelok 79 otázok a žiadostí. Ústredné kontaktné centrum vyriešilo v piatok (31. 8.) a pondelok 42 telefonických požiadaviek. Zamestnanci úradov sa zaujímali napríklad o to, ako získajú prístup, alebo kam majú zasielať registračné žiadosti. Rovnako im boli poskytnuté metodické usmernenia a výklad k samotnému zákonu proti byrokracii.
Medzi technickými problémami sa opakuje najmä nevyhnutnosť prihlásiť sa s verejnou statickou IP adresou pre úrady, ktoré nie sú v sieti Govnet.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR