|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. apríla 2006
Univerzálna služba bude podľa Orangeu stagnovať
Mobilný operátor Orange Slovensko, a.s., ktorý mal okrem spoločnosti Slovak Telekom (ST) záujem poskytovať univerzálnu službu, je presvedčený, že poskytovanie univerzálnej služby aj spoločnosťou ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. apríla (WN/SITA) - Mobilný operátor Orange Slovensko, a.s., ktorý mal okrem spoločnosti Slovak Telekom (ST) záujem poskytovať univerzálnu službu, je presvedčený, že poskytovanie univerzálnej služby aj spoločnosťou Orange by bolo prínosom pre ďalší rozvoj trhu elektronických komunikácií a najmä pre zákazníka. Predseda Telekomunikačného úradu SR (TÚ) však rozhodnutím definitívne určil za poskytovateľa univerzálnej služby na celom území Slovenska firmu Slovak Telekom. "Rozhodnutie Telekomunikačného úradu bude znamenať stagnáciu univerzálnej služby. Voči rozhodnutiu sa však neodvoláme," povedal pre agentúru SITA hovorca Orangeu Peter Tóth. Orange sa podľa neho domnieva, že by odvolanie k ničomu neviedlo a že by sa otázka poskytovania univerzálnej služby mala riešiť vecnou diskusiou a nie cestou žaloby. ST musí zároveň svojim užívateľom poskytnúť služby na kontrolu ich výdavkov. Slovak Telekom mal na rozdiel od Orangeu záujem poskytovať univerzálnu službu v plnom rozsahu povinností, Orange prejavil záujem poskytovať časť povinností.
Univerzálna služba je minimálny súbor služieb, ktoré sú dostupné v určenej kvalite na celom území štátu všetkým koncovým užívateľom bez ohľadu na ich geografickú polohu a za prijateľnú cenu. Podnik, ktorý bude poskytovať univerzálnu službu, bude mať povinnosť napríklad prevádzkovať telefónne automaty, poskytovať občanom SR verejnú telefónnu službu na pevnom mieste pripojenia k sieti, vrátane faksimilného prenosu informácií a prenosu dát s prenosovými rýchlosťami umožňujúcimi funkčný prístup k internetu. Podnik bude musieť pravidelne poskytovať aspoň jeden úplný telefónny zoznam účastníkov v elektronickej alebo v tlačenej forme prípadne v oboch formách. K ďalším povinnostiam patrí aj to, že podnik určený TÚ bude zabezpečovať primeranú dostupnosť verejných telefónnych automatov, poskytovať bezplatný a nepretržitý prístup k číslam tiesňových volaní, vrátane jednotného európskeho čísla tiesňového volania 112. Podnik bude mať taktiež povinnosť poskytovať a prevádzkovať aspoň jednu úplnú informačnú službu o telefónnych číslach a zabezpečiť prístup k verejne dostupným telefónnym službám pre zdravotne postihnutých užívateľov a primeranú dostupnosť verejných telefónnych automatov s bezbariérovým prístupom a osobitným vybavením.
FOTO:SITA