![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
23. júla 2015
Unilever dosiahol v 2. štvrťroku 2015 vyššie ako očakávané tržby
Britsko-holandský výrobca spotrebiteľského tovaru Unilever dosiahol v 2. štvrťroku 2015 vyššie ako očakávané tržby vďaka dvojcifernému rastu predaja v Latinskej ...
Zdieľať

Globálny obrat spoločnosti Unilever za tri mesiace od začiatku apríla do konca júna 2015 vzrástol medziročne o 2,9 % na 14,2 miliardy eur, zatiaľ čo analytici očakávali, že stúpne o 2,5 %.
Za tento výsledok vďačí koncern, ktorý vyrába približne 400 značiek spotrebného tovaru od čajov Lipton, cez mrazené pochúťky Magnum Gold a Cornetto po mydlá Dove, najmä Latinskej Amerike, kde jeho tržby stúpli o 13 %. Všeobecne sa obrat Unileveru na rozvíjajúcich sa trhoch v 2. kvartáli zvýšil o 6,5 % a ožil aj v Číne vďaka partnerstvu s internetovým obchodom Alibaba. Koncern generuje približne 59 % tržieb na rozvíjajúcich sa trhoch.
Na vyspelých trhoch však Unilever zaznamenal v sledovanom období pokles predaja o 1,8 %, z toho jeho tržby v Európe sa znížili o 0,9 % a v Severnej Amerike o 2,2 %.
Celkový objem predaja Unileveru sa v sledovanom období zvýšil o 1,3 % a ceny jeho produktov stúpli v priemere o 1,5 %.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR