Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zo zahraničia

05. apríla 2018

Únik údajov z Facebooku sa zrejme týka až 87 miliónov užívateľov



Ilustračná snímka.



Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
 
New York 5. apríla  - Škandál okolo úniku osobných údajov facebookových užívateľov zrejme zasiahol o 37 miliónov ľudí viac ako sa predpokladalo. Podľa spravodajskej televízie BBC sa najprv hovorilo 50 miliónoch používateľov, ktorých osobné dáta z Facebooku neoprávnene získala spoločnosť Cambridge Analytica a následne údajne použila na ovplyvnenie prezidentských volieb.


Ako v stredu uviedla agentúra AP, o počte až 87 miliónov zasiahnutých používateľov informovala samotná sociálna sieť, ktorej šéf Mark Zuckerberg bude 11. apríla svedčiť pred americkým kongresovým výborom a vysvetľovať úlohu svojej spoločnosti pri úniku osobných dát.

Facebook v týchto dňoch taktiež prišiel aj so zmenami v ochrane osobných údajov jeho používateľov, na základe ktorých by sa malo zamedziť podobným únikom.

Sociálna sieť čelí kritike už niekoľko týždňov, odkedy informátor z analytickej firmy Cambridge Analytica prišiel s tvrdením, že spoločnosť získala údaje používateľov na to, aby pomohla v amerických prezidentských voľbách zvíťaziť Donaldovi Trumpovi.
 
Cambridge Analytica pracovala pre Trumpovu kampaň. Spoločnosť, čiastočne sponzorovaná Trumpovým stúpencom a finančníkom Robertom Mercerom, kombinovala užívateľské dáta s voličskými informáciami.

Podľa stanice BBC sa tak dialo prostredníctvom aplikácie s názvom This Is Your Digital Life, ktorú si stiahlo približne 305.000 ľudí. Predošlé odhady hovorili o približne 200.000 používateľov.

Bližšie informácie o zasiahnutých používateľoch zverejnil podľa BBC vo svojom blogu Mike Schroepfer, technologický riaditeľ Facebooku. Na základe jeho tvrdení sa škandál s uniknutými dátami týka prevažne amerických užívateľov sociálnej siete.

Facebook, na ktorom sú zaregistrované dve miliardy ľudí, je v súčasnosti jedným z hlavných nástrojov politického boja a spojenia kandidátov so svojimi voličmi. Sociálna sieť sa od kauzy Cambridge Analytica usiluje o zlepšenie svojho verejného imidžu a opätovné nastolenie dôvery svojich užívateľov, uvádza britské médium.


 

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Zuckerberg bude svedčiť pred kongresom v kauze Cambridge Analytica (4. 4. 2018)
 Britský súd povolil prehliadku spoločnosti Cambridge Analytica (24. 3. 2018)
 Riaditeľ Cambridge Analytica: Vymysleli sme volebnú stratégiu Trumpa (21. 3. 2018)
 Zuckerberg pripustil, že Facebook pochybil (21. 3. 2018)
 Video: Cambridge Analytica už ovplyvnila voľby takmer na všetkých kontinentoch. Momentálne spôsobila tiež pád akcií Facebooku (20. 3. 2018)



nasledujúci článok >>
TRAGÉDIA v sídle YouTube: Ženu v deň útoku vypočúvala polícia
<< predchádzajúci článok
Dážď, prehánky aj búrky: Štvrtok nás ale poteší príjemnými teplotami