|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. októbra 2009
UniCredit Bank chce financovať aj stavbu D1
UniCredit Bank má záujem podieľať sa spolu s inými bankami aj na financovaní výstavby úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Generálny riaditeľ banky Jozef Barta to potvrdil na štvrtkovom ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. októbra (WEBNOVINY) - UniCredit Bank má záujem podieľať sa spolu s inými bankami aj na financovaní výstavby úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Generálny riaditeľ banky Jozef Barta to potvrdil na štvrtkovom stretnutí so zástupcami médií. Podporiť realizáciu ďalšieho projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) chce ako skupina vo výrazne väčšom objeme, ako pri menšom projekte výstavby rýchlostnej cesty R1 pri Nitre. Za kľúčové Barta považuje uzavretie financovania projektu D1 v plánovanom termíne do 15. februára. V súčasnosti podľa neho banky predkladajú svoje ponuky na financovanie stavby diaľnice, z ktorých si koncesionár vyberie. Riaditeľ UniCredit Bank pre projektové financovanie Štefan Brychta uviedol, že čím viac bánk sa zúčastní na projekte, o to komplikovanejšie sú rokovania o podmienkach financovania, čím sa začiatok realizácie projektu odďaľuje.
Termín na dohodnutie financovania výstavby D1 je podľa Bartu reálny. "Do takýchto transakcií vstupuje veľa bánk. Takisto aj tu očakávame minimálne 15 komerčných bánk. Nie je to jednoduché dojednať. Podarilo sa to pri R1, som optimista," povedal Barta pre agentúru SITA. Veľa vecí je podľa neho možné skopírovať aj pri projekte D1, čo by mohlo výrazne uľahčiť celý proces negociovania medzi bankami, ako aj podmienky financovania. Finančná transakcia je podľa neho pripravená dobre, takže koncesionár, banky, ale najmä štát ako objednávateľ budú spokojní. UniCredit Banka má voľné zdroje pre vstup do takého veľkého projektu ako je stavba D1. Barta považuje účasť banky na projekte za vítanú možnosť výrazne si zvýšiť objem úverov na bilancii.
"Na začiatku sme mali trochu obavy, lebo sme si neboli istí, či budeme mať dostatočnú likviditu. Do projektov sme vstúpili, pretože sú dobre pripravené, akcionári a koncesionári majú skúsenosti z mnohých takýchto projektov v iných krajinách," povedal Barta. To, akú úlohu zohrá banka medzi ostatnými financujúcimi bankami, bude závisieť od koncesionára. "Jeden z výrazných faktorov, ktorý bude brať do úvahy, je aj objem, ktorý ponúknu jednotlivé banky. Kto ponúkne väčší objem, určite má šancu dostať významnejšiu úlohu v rámci klubu bánk," dodal Barta.
UniCredit Bank ako skupina poskytla na financovanie výstavby R1 okolo 114 mil. eur a má najväčší podiel na financovaní R1. Banka má v tomto projekte funkciu Account Banky, čiže koncesionár má v nej účty na všetky toky peňazí. Zároveň plní funkciu Security Agenta, čo znamená, že banka zabezpečuje výkon záložných práv pre všetky banky. Banka je pri R1 aj výlučným aranžérom úverového rámca pre financovanie DPH, čo môže robiť len lokálna banka.
UniCredit Bank poskytla koncesionárskej spoločnosti Slovenské diaľnice, a.s. úver vo výške 18 mil. eur na financovanie prípravných prác na piatich úsekoch diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov. Ide o prvý z troch balíkov diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Trasa zahŕňa úseky Dubná Skala-Turany, Turany-Hubová, Hubová-Ivachnová, Jánovce-Jablonov a Fričovce-Svinia. Prípravné práce na D1 začali v polovici októbra a majú trvať do polovice februára, dokedy má byť zabezpečené financovanie celého projektu. Banka poskytla rýchle financovanie prípravných prác, ktoré zahŕňajú prípravu staveniska, stiahnutie ornice pre umožnenie archeologického prieskumu a podobne. UniCredit Bank má záujem zúčastniť sa aj financovania samotného projektu. Okrem toho sa podieľa aj na financovaní výstavby štyroch úsekov R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice, v rámci druhého balíka PPP projektov.
Koncesná zmluva pre prvý balík PPP projektov pre D1 bola podpísaná 15. apríla tohto roku medzi ministerstvom dopravy a spoločnosťou Slovenské diaľnice, a.s. Bratislava. Tú založilo medzinárodné konzorcium vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publiscs SA. Členmi konzorcia, ktoré v tendri na získanie 30-ročnej koncesie navrhlo ponuku vo výške 3,3 mld. eur, sú aj slovenské firmy Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-SK, a.s. Žilina. Štát má koncesionárovi po výstavbe úsekov D1 počas trvania koncesie postupne vyplatiť vzhľadom na vývoj ceny peňazí približne viac ako dvojnásobok vysúťaženej sumy.
UniCredit Group je medzinárodnou finančnou inštitúciou, pôsobiacou v 22 európskych štátoch a zastupiteľskými kanceláriami na 27 ďalších trhoch, s viac ako 10 tisíc pobočkami a približne 168 tisíc zamestnancami. V regióne CEE, UniCredit prevádzkuje najväčšiu medzinárodnú bankovú sieť s viac ako 4 tisíc pobočkami a zastupiteľstvami.
SITA
Termín na dohodnutie financovania výstavby D1 je podľa Bartu reálny. "Do takýchto transakcií vstupuje veľa bánk. Takisto aj tu očakávame minimálne 15 komerčných bánk. Nie je to jednoduché dojednať. Podarilo sa to pri R1, som optimista," povedal Barta pre agentúru SITA. Veľa vecí je podľa neho možné skopírovať aj pri projekte D1, čo by mohlo výrazne uľahčiť celý proces negociovania medzi bankami, ako aj podmienky financovania. Finančná transakcia je podľa neho pripravená dobre, takže koncesionár, banky, ale najmä štát ako objednávateľ budú spokojní. UniCredit Banka má voľné zdroje pre vstup do takého veľkého projektu ako je stavba D1. Barta považuje účasť banky na projekte za vítanú možnosť výrazne si zvýšiť objem úverov na bilancii.
"Na začiatku sme mali trochu obavy, lebo sme si neboli istí, či budeme mať dostatočnú likviditu. Do projektov sme vstúpili, pretože sú dobre pripravené, akcionári a koncesionári majú skúsenosti z mnohých takýchto projektov v iných krajinách," povedal Barta. To, akú úlohu zohrá banka medzi ostatnými financujúcimi bankami, bude závisieť od koncesionára. "Jeden z výrazných faktorov, ktorý bude brať do úvahy, je aj objem, ktorý ponúknu jednotlivé banky. Kto ponúkne väčší objem, určite má šancu dostať významnejšiu úlohu v rámci klubu bánk," dodal Barta.
UniCredit Bank ako skupina poskytla na financovanie výstavby R1 okolo 114 mil. eur a má najväčší podiel na financovaní R1. Banka má v tomto projekte funkciu Account Banky, čiže koncesionár má v nej účty na všetky toky peňazí. Zároveň plní funkciu Security Agenta, čo znamená, že banka zabezpečuje výkon záložných práv pre všetky banky. Banka je pri R1 aj výlučným aranžérom úverového rámca pre financovanie DPH, čo môže robiť len lokálna banka.
UniCredit Bank poskytla koncesionárskej spoločnosti Slovenské diaľnice, a.s. úver vo výške 18 mil. eur na financovanie prípravných prác na piatich úsekoch diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov. Ide o prvý z troch balíkov diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Trasa zahŕňa úseky Dubná Skala-Turany, Turany-Hubová, Hubová-Ivachnová, Jánovce-Jablonov a Fričovce-Svinia. Prípravné práce na D1 začali v polovici októbra a majú trvať do polovice februára, dokedy má byť zabezpečené financovanie celého projektu. Banka poskytla rýchle financovanie prípravných prác, ktoré zahŕňajú prípravu staveniska, stiahnutie ornice pre umožnenie archeologického prieskumu a podobne. UniCredit Bank má záujem zúčastniť sa aj financovania samotného projektu. Okrem toho sa podieľa aj na financovaní výstavby štyroch úsekov R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice, v rámci druhého balíka PPP projektov.
Koncesná zmluva pre prvý balík PPP projektov pre D1 bola podpísaná 15. apríla tohto roku medzi ministerstvom dopravy a spoločnosťou Slovenské diaľnice, a.s. Bratislava. Tú založilo medzinárodné konzorcium vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publiscs SA. Členmi konzorcia, ktoré v tendri na získanie 30-ročnej koncesie navrhlo ponuku vo výške 3,3 mld. eur, sú aj slovenské firmy Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-SK, a.s. Žilina. Štát má koncesionárovi po výstavbe úsekov D1 počas trvania koncesie postupne vyplatiť vzhľadom na vývoj ceny peňazí približne viac ako dvojnásobok vysúťaženej sumy.
UniCredit Group je medzinárodnou finančnou inštitúciou, pôsobiacou v 22 európskych štátoch a zastupiteľskými kanceláriami na 27 ďalších trhoch, s viac ako 10 tisíc pobočkami a približne 168 tisíc zamestnancami. V regióne CEE, UniCredit prevádzkuje najväčšiu medzinárodnú bankovú sieť s viac ako 4 tisíc pobočkami a zastupiteľstvami.
SITA