|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. februára 2010
UNICEF: Za plyšové hračky pôjde do Afriky 46 000 €
Až sedem miliónov euro na vzdelávanie detí v Afrike priniesla v minulom roku svetová kampaň IKEA €1 je veľký majetok, na Slovensku sa podarilo získať ...
Zdieľať
Foto: ilustračné foto SITA/AP
BRATISLAVA 21. februára (WEBNOVINY) - Až sedem miliónov euro na vzdelávanie detí v Afrike priniesla v minulom roku svetová kampaň IKEA €1 je veľký majetok, na Slovensku sa podarilo získať vyše 46 000 eur. Tohtoročný predaj lámal na celom svete rekordy, vrátane Slovenska. "Podarilo sa vyzbierať zatiaľ najvyššiu sumu peňazí a celkové príjmy presiahli všetky očakávania," vyhlásila tlačová tajomníčka UNICEF Slovensko Anna Beňová. UNICEF použije získané prostriedky na financovanie projektu Školy pre Afriku a vzdelávacie programy zamerané na Školy priateľské k deťom v Burkina Faso, na Madagaskare, Mali v Nigeri a Juhoafrickej republike.
Počas kampane, od 1. novembra do 23. decembra, venovala IKEA jedno euro za každú predanú plyšovú hračku vo všetkých predajniach IKEA na celom svete, a to bez ohľadu na jej cenu, čiže aj pri hračkách, ktorých predajná cena nepresiahla hodnotu jedného eura. Od začiatku kampane, ktorá odštartovala v roku 2003, IKEA venovala 23,7 milióna eur, ktoré umožnili viac ako ôsmim miliónom detí vo viac ako 30 krajinách sveta prístup ku kvalitnému základnému vzdelaniu.
Programy UNICEF, ktoré IKEA podporuje, zabezpečia deťom právo na primerané a kvalitné základné vzdelanie. Ešte stále viac ako 93 miliónov detí vo svete nechodí do školy - až 80 percent z nich žije na území subsaharskej Afriky a južnej Ázie. Napríklad v Nigeri na vidieku registruje UNICEF veľký rozdiel v zápise chlapcov a dievčat a nedostatočnú kvalitu vyučovacieho procesu. Väčšina dievčat ostáva doma a venuje sa domácim prácam a ich rodina uprednostňuje ich vydaj pred vzdelaním. Projekt Škola priateľská k deťom v Nigeri pomôže s preškolením školskej rady a učiteľov, zabezpečí vybavenie tried a nábor nových učiteľov. Cieľom je pomôcť takmer päťdesiatim tisícom detí z vidieckych oblastí navrátiť sa do školských lavíc, zapojiť rodičov detí a preškoliť vedenie škôl a nových učiteľov.
V predvianočnom období bol v priestoroch IKEA umiestnený aj samostatný stánok UNICEF. Od 2. novembra do 23. decembra si zákazníci IKEA zakúpili tovar UNICEF za celkovo vyše 12 500 eur. Rozprávkové pečenie UNICEF v termíne od 13. do 18. decembra spríjemnili hostia Viki Ráková, Petra Polnišová, Lucia Siposová, Mária Čírová, Viki Matúšovová, špeciálny reprezentant UNICEF Dušan Tittel, Martin Pyco Rausch a Lukáš Latinák. Za dobrovoľný príspevok mohli zákazníci IKEA ochutnať obľúbené vianočné koláče hostí, čím prispeli na pomoc deťom v celkovej výške 377 eur. Spoločnosť IKEA k zbierke pridala sumu takmer 12 000 eur. O účele zbierky rozhodli hostia UNICEF a výťažok vďaka hlasovaniu poputuje na dopravu vakcín proti tetanu pre novorodencov a matky v Laose.
SITA
BRATISLAVA 21. februára (WEBNOVINY) - Až sedem miliónov euro na vzdelávanie detí v Afrike priniesla v minulom roku svetová kampaň IKEA €1 je veľký majetok, na Slovensku sa podarilo získať vyše 46 000 eur. Tohtoročný predaj lámal na celom svete rekordy, vrátane Slovenska. "Podarilo sa vyzbierať zatiaľ najvyššiu sumu peňazí a celkové príjmy presiahli všetky očakávania," vyhlásila tlačová tajomníčka UNICEF Slovensko Anna Beňová. UNICEF použije získané prostriedky na financovanie projektu Školy pre Afriku a vzdelávacie programy zamerané na Školy priateľské k deťom v Burkina Faso, na Madagaskare, Mali v Nigeri a Juhoafrickej republike.
Počas kampane, od 1. novembra do 23. decembra, venovala IKEA jedno euro za každú predanú plyšovú hračku vo všetkých predajniach IKEA na celom svete, a to bez ohľadu na jej cenu, čiže aj pri hračkách, ktorých predajná cena nepresiahla hodnotu jedného eura. Od začiatku kampane, ktorá odštartovala v roku 2003, IKEA venovala 23,7 milióna eur, ktoré umožnili viac ako ôsmim miliónom detí vo viac ako 30 krajinách sveta prístup ku kvalitnému základnému vzdelaniu.
Programy UNICEF, ktoré IKEA podporuje, zabezpečia deťom právo na primerané a kvalitné základné vzdelanie. Ešte stále viac ako 93 miliónov detí vo svete nechodí do školy - až 80 percent z nich žije na území subsaharskej Afriky a južnej Ázie. Napríklad v Nigeri na vidieku registruje UNICEF veľký rozdiel v zápise chlapcov a dievčat a nedostatočnú kvalitu vyučovacieho procesu. Väčšina dievčat ostáva doma a venuje sa domácim prácam a ich rodina uprednostňuje ich vydaj pred vzdelaním. Projekt Škola priateľská k deťom v Nigeri pomôže s preškolením školskej rady a učiteľov, zabezpečí vybavenie tried a nábor nových učiteľov. Cieľom je pomôcť takmer päťdesiatim tisícom detí z vidieckych oblastí navrátiť sa do školských lavíc, zapojiť rodičov detí a preškoliť vedenie škôl a nových učiteľov.
V predvianočnom období bol v priestoroch IKEA umiestnený aj samostatný stánok UNICEF. Od 2. novembra do 23. decembra si zákazníci IKEA zakúpili tovar UNICEF za celkovo vyše 12 500 eur. Rozprávkové pečenie UNICEF v termíne od 13. do 18. decembra spríjemnili hostia Viki Ráková, Petra Polnišová, Lucia Siposová, Mária Čírová, Viki Matúšovová, špeciálny reprezentant UNICEF Dušan Tittel, Martin Pyco Rausch a Lukáš Latinák. Za dobrovoľný príspevok mohli zákazníci IKEA ochutnať obľúbené vianočné koláče hostí, čím prispeli na pomoc deťom v celkovej výške 377 eur. Spoločnosť IKEA k zbierke pridala sumu takmer 12 000 eur. O účele zbierky rozhodli hostia UNICEF a výťažok vďaka hlasovaniu poputuje na dopravu vakcín proti tetanu pre novorodencov a matky v Laose.
SITA