|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. apríla 2009
UNICEF a Pampers úspešne zabojovali proti novorodeneckému tetanu!
Zásadne prispieť k úplnej eliminácii tetanu rodičiek a novorodencov do roku 2012. To je cieľom spoločného celosvetového projektu Unicef a Pampers.
Zdieľať
Za každé predané balenie výrobkov Pampers, označené logom kampane „1 balenie = 1 vakcína“, darovala značka Pampers finančné prostriedky na kúpu jednej vakcíny proti tetanu.
Od októbra do konca marca sa na Slovensku vygenerovalo 407 376 ks vakcín proti tetanu. V stredoeurópskom regióne, ktorý zahŕňa Českú republiku, Slovensko, Maďarsko, Chorvátsko a Slovinsko, sa ochránilo spolu až 3 694 726 životov. „Kampaň 1 balenie = 1 vakcína nám ukázala možnosť, ako sa pri dobrej vôli a dobrom nápade dá efektívne pomôcť deťom, ohrozených smrteľnou chorobou. Išlo o nenáročnú stratégiu, keď sa kúpou 1 balenia Pampers poskytla našim deťom kvalitná starostlivosť a súčasne novorodencom v rozvojových krajinách, ktorí žijú v biednych podmienkach, sa vakcínou proti tetanu zachránil život. Je neuveriteľné, že ešte dnes, keď sme u nás tetanus očkovaním už pred desaťročiami zlikvidovali, v rozvojovom svete stále umiera každé 3 minúty na tetanus 1 dieťa. UNICEF v mene zachránených detí ďakuje firme Pampers, ako aj všetkým kupujúcim, ktorí sa pričinili o tento úspech. Keď poskytneme dobrý nápad, dobrú vôľu a dobré srdce, môžeme zachrániť tisícky detí, ktoré by boli inak odsúdené na smrť,“ povedala doc. MUDr. Veronika Lehotská, CSc., predsedníčka Slovenského výboru pre UNICEF.
Globálnym ambasádorom tohto projektu sa stala americká herečka Salma Hayek. Na Slovensku plnila rovnakú úlohu trojica známych osobností – speváčka Dara Rolins, herec Maroš Kramár a lekár, prof. MUDr. Vladimír Krčméry, DrSc. „Som nesmierne poctený, že moja tvár mohla byť nápomocná deťom, ktoré umierajú na tetanus. Na vlastné oči som situáciu v ohrozených oblastiach videl a ako človeka ma to hlboko pohlo,“ povedal Maroš Kramár.
Profesor Krčméry, ktorý má, ako zakladateľ jedenástich afrických nemocníc, s novorodeneckým tetanom osobné skúsenosti, považuje elimináciu tohto smrteľného ochorenia za náročný, ale dosiahnuteľný cieľ. „Pred desiatimi rokmi bol novorodenecký tetanus problémom v 58 krajinách sveta, teraz je ich o jedenásť menej. Stále však hovoríme o veľmi vysokom čísle. Ochrana prostredníctvom vakcinácie je pritom jednoduchá a spoľahlivá. Verím, že ak sa ľudia o projekte dozvedia, budú ochotní pomôcť.“
„Výsledky prvého ročníka kampane 1 balenie = 1 vakcína považujeme za mimoriadny úspech. Už teraz sa začínajú prípravy na druhom ročníku projektu ktorý by mal začať v druhej polovici roku 2009. Dobrou správou je tiež dlhodobé zníženie cien plienok Pampers od 1.mája 2009 až o 24%. Týmto krokom chceme dosiahnuť širšiu dostupnosť našich plienok pre spotrebiteľov čo môže zároveň zvýšiť množstvo vyzbieraných vakcín v nadchádzajúcich ročníkoch projektu 1 balenie = 1 vakcína,“ povedal Martin Tomovčík, zástupca značky Pampers.
Spoločná kampaň Pampers a Unicefu odštartovala v Spojenom kráľovstve v roku 2006 a postupne sa v roku 2007 rozšírila do ďalších krajín západnej Európy, aby tak do dnešného dňa pomohla fondu Unicef získať viac ako 50 miliónov vakcín. V roku 2008 sa táto kampaň rozšírila po celom svete a zapojilo sa do nej aj Slovensko, Česká republika, Maďarsko a ďalšie krajiny strednej a východnej Európy. Kampaň je súčasťou celosvetovej a viacročnej pomoci pre Unicef v objeme niekoľko miliónov dolárov, ktorú podporujú mamičky a oteckovia kúpou výrobkov Pampers – balenie po balení*.