|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. mája 2010
UNAS pre mýto dala podnet na generálnu prokuratúru
Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) podala na generálnu prokuratúru podnet pre podozrenie zo spáchania trestného činu podvodu neoprávneného obohacovania a poškodzovania ...
Zdieľať
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič BRATISLAVA 4. mája (WEBNOVINY) - Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) podala na generálnu prokuratúru podnet pre podozrenie zo spáchania trestného činu podvodu neoprávneného obohacovania a poškodzovania autodopravcov a spotrebiteľov v súvislosti s nedostatkami pri prevádzke výberu mýta. Informoval o tom v utorok predseda únie Jaroslav Polaček na tlačovej besede venovanej viac ako štyrom mesiacom fungovania mýtneho systému. UNAS podala podnet na neznámeho páchateľa a zároveň vyzval vládu a kompetentné orgány na verejnú diskusiu o mýte. Správcom mýtneho systému je Národná diaľničná spoločnosť a prevádzkovateľom spoločnosť SkyToll.
UNAS stále tvrdí, že mýto je nesystémové, nepripravené a nespravodlivé pričom pokračuje poškodzovanie autodopravcov. Únia podľa Polačka naďalej považuje za oprávnenú svoju hlavnú požiadavku na skrátenie dĺžky spoplatnených úsekov ciest prvej triedy zo súčasných 1 442 kilometrov na 333 kilometrov. Autodopravcovia trvajú aj na tom, aby bol výber mýta pozastavený až do úplného odstránenia všetkých nedostatkov. Polaček ako príklad uviedol neúčtovanie mýtnych úsekov, či účtovanie neprejdených celých úsekov, alebo účtovanie mýta v intravilánoch obcí ako aj reálne dlhšie spoplatnené úseky ako sú v skutočnosti.
Únia autodopravcov Slovenska v januári a februári zorganizovala dve protestné akcie proti problémom pri fungovaní mýtneho systému. Najväčšie výhrady mala k veľkému rozsahu spoplatnenia úsekov ciest prvej triedy v dĺžke 1 442 kilometrov, čo je 44 % ich dĺžky, a žiadala jeho zníženie zo na 333 kilometrov. Na zasadnutí svojho vedenia únia 26. apríla vydala stanovisko, v ktorom žiada ministerstvo dopravy a vládu, aby zastavili proces schvaľovania PPP projektov a umožnili výstavbu diaľnic z elektronického výberu mýta a využitia eurofondov. Výber mýta funguje na Slovensku od 1. januára pre nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony na vyše 2 tis. kilometroch spoplatnených úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy. Výber mýta na hlavných cestách bol pozastavený od 14. januára do konca februára pre nevyhnutné skrátenie jednotlivých úsekov, aby vodiči platili len za prejazdené úseky. Automobily s prívesnými vozíkmi s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony mýto neplatia od 15. apríla, namiesto neho budú od 15. mája platiť nové diaľničné nálepky.
SITA
UNAS stále tvrdí, že mýto je nesystémové, nepripravené a nespravodlivé pričom pokračuje poškodzovanie autodopravcov. Únia podľa Polačka naďalej považuje za oprávnenú svoju hlavnú požiadavku na skrátenie dĺžky spoplatnených úsekov ciest prvej triedy zo súčasných 1 442 kilometrov na 333 kilometrov. Autodopravcovia trvajú aj na tom, aby bol výber mýta pozastavený až do úplného odstránenia všetkých nedostatkov. Polaček ako príklad uviedol neúčtovanie mýtnych úsekov, či účtovanie neprejdených celých úsekov, alebo účtovanie mýta v intravilánoch obcí ako aj reálne dlhšie spoplatnené úseky ako sú v skutočnosti.
Únia autodopravcov Slovenska v januári a februári zorganizovala dve protestné akcie proti problémom pri fungovaní mýtneho systému. Najväčšie výhrady mala k veľkému rozsahu spoplatnenia úsekov ciest prvej triedy v dĺžke 1 442 kilometrov, čo je 44 % ich dĺžky, a žiadala jeho zníženie zo na 333 kilometrov. Na zasadnutí svojho vedenia únia 26. apríla vydala stanovisko, v ktorom žiada ministerstvo dopravy a vládu, aby zastavili proces schvaľovania PPP projektov a umožnili výstavbu diaľnic z elektronického výberu mýta a využitia eurofondov. Výber mýta funguje na Slovensku od 1. januára pre nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony na vyše 2 tis. kilometroch spoplatnených úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy. Výber mýta na hlavných cestách bol pozastavený od 14. januára do konca februára pre nevyhnutné skrátenie jednotlivých úsekov, aby vodiči platili len za prejazdené úseky. Automobily s prívesnými vozíkmi s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony mýto neplatia od 15. apríla, namiesto neho budú od 15. mája platiť nové diaľničné nálepky.
SITA