|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. mája 2014
UNAS nie je spokojná s plnením jej požiadaviek v mýte
Minister dopravy Ján Počiatek.
Zdieľať
Minister dopravy Ján Počiatek. Foto: TASR
Bratislava 22. mája (TASR) – Dopravcovia združení v Únii autodopravcov Slovenska (UNAS) nie sú spokojní s tým, ako sa napĺňajú ich požiadavky na úpravy mýtneho systému na Slovensku. "Naťahuje sa čas, vznikajú obrovské škody – pokuty a poplatky pre viacerých našich autodopravcov," vyhlásil podpredseda UNAS Róbert Huran. Autodopravcovia sa dnes stretli v Bratislave na pôde ministerstva dopravy so zástupcami rezortov dopravy, financií a Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) na ďalšom zo série technických rokovaní o mýtnom systéme. Únia však podľa Hurana dennodenne počúva trápenia dopravcov, ktorých sužujú nedostatky v slovenskej legislatíve, preto UNAS žiada čo najrýchlejšie zmenu. Okrem iného chcú napríklad zníženie dane z motorových vozidiel či pokles cien nafty alebo prehodnotenie zákazových značiek na cestách nižších kategórií.
Ministerstvo dopravy však tvrdí, že ide o veľmi zložitú problematiku, kde oproti sebe často stoja nezmieriteľné záujmy. A to na jednej strane autodopravcov, ktorí by v extrémnom prípade najradšej jazdili po všetkých cestách zadarmo, a na druhej strane samosprávy a ľudí žijúcich v obciach. Tí by najradšej nevideli vo svojich mestách žiadne kamióny.
"Úlohou štátu je nájsť kompromis medzi týmito dvoma požiadavkami tak, aby boli spokojní autodopravcovia, ale, samozrejme, aj predstavitelia samospráv a vidiecke obyvateľstvo," konštatoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
UNAS na dnešnom rokovaní predstavila napríklad svoj návrh na zníženie cien nafty. Dopravcovia totiž podľa únie okrem spotrebnej dane z nafty platia k cene ešte aj poplatok, ktorý sa odvádza Agentúre pre núdzové zásoby ropy a ropných výrobkov. Ten má byť podľa dopravcov vo výške takmer 20 eur. "Spôsobuje to, že cena nafty je vyššia ako v Rakúsku," argumentoval Huran. Keby sa tento poplatok neodvádzal, cena nafty by sa podľa jeho slov mohla znížiť o 5 až 10 centov. Únia preto požiadala ministerstvo financií, aby tento poplatok vyňalo, prípadne ho započítalo do spotrebnej dane.
Únia zároveň nesúhlasí s návrhom ministerstiev financií a dopravy na zníženie dane z motorových vozidiel. Tá sa momentálne platí rozdielna v jednotlivých samosprávnych krajoch. Štát ju chce zjednotiť a jej sadzbu určiť podľa v súčasnosti najnižšej, ktorá sa odvádza v Banskobystrickom kraji. To by podľa UNAS znamenalo zníženie tejto dane zhruba o 10 %. "S týmto návrhom nie sme spokojní, keďže naše dane z motorových vozidiel po zavedení mýta nesklesli a sú dnes na dvojnásobných úrovniach napríklad v porovnaní s Českou republikou," zdôraznil Huran. Únia by preto chcela zníženie tejto dane o 50 %.
Pri týchto dvoch požiadavkách dal UNAS ministerstvu financií čas do 15. júna. "V prípade, ak to budú naťahovať, budeme uvažovať aj o ďalších krokoch," avizoval Huran. Diskusia dnes prebehla aj o možnosti pre dopravcov ísť pri mýte do debetu. V tomto prípade UNAS požadoval možnosť permanentného debetu, s čím ale štát nesúhlasil. "Nechávame to na nich, je to ich zodpovednosť, ako to zaviedli. My sme trvali na permanentnom debete, ktorý nám nebol umožnený," konštatoval Huran. Zároveň sa podľa jeho slov diskutovalo aj o zákazových značkách pre kamióny, pri ktorých dopravcovia žiadajú stanovenie logických pravidiel.
UPOZORNENIE:
TASR sa pokúsi získať reakciu ministerstva financií.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR