|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. júna 2010
UNAS: Efektivita mýta dosiahla vyše 60 %
Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) vo štvrtok informovala agentúru SITA, že žaloba, ktorú podal prevádzkovateľ mýta SkyToll na dodávateľa centrálneho ...
Zdieľať
Foto: Ilustračné foto : SITA/Igor Svítok BRATISLAVA 10. júna (WEBNOVINY) - Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) vo štvrtok informovala agentúru SITA, že žaloba, ktorú podal prevádzkovateľ mýta SkyToll na dodávateľa centrálneho systému pre výber mýta, nórsku firmu Q-Free, potvrdzuje jej tvrdenia o tom, že "mýto je spackané, neefektívne a okráda nielen dopravcov, ale všetkých daňových poplatníkov." Autodopravcovia informovali, že úroveň efektivity výberu mýta pri meraní bola len o niečo nad 60 %.
Podľa zmluvy SkyToll-u s Národnou diaľničnou spoločnosťou, a.s. (NDS) má úroveň efektívnosti výberu mýta dosahovať 98,91 %. Ak by bola nižšia, diaľničiari môžu po vyhodnotení výberu mýta v prvom polroku udeliť prevádzkovateľovi mýta zmluvnú pokutu 1,6 mil. eur. SkyToll neodpovedal na otázku agentúry SITA o aktuálnom stave efektívnosti výberu mýta. SkyToll sa vyhol odpovedi aj na otázku, či možná nižšia efektívnosť výberu mýta nie je jedným z dôvodov, prečo SkyToll podal na súde žalobu o náhradu škody na Q-Free.
Spoločnosť SkyToll, a.s. dôrazne popiera nepravdivé a zavádzajúce informácie o nefunkčnosti mýtneho systému. "Elektronický mýtny systém je plne funkčný. Výber mýta pre štát prebieha bez akýchkoľvek obmedzení," informovala agentúru SITA mediálna zástupkyňa SkyToll-u Lenka Lendacká v súvislosti s informáciami spochybňujúcimi fungovanie mýtneho systému.
"SkyToll na základe výsledku merania efektivity mýta žaluje Q-Free na úhradu penále, ktoré má zaplatiť NDS-ske, a predbežne sa chrániť proti hroziacim škodám v budúcnosti. Na druhej strane sa spoločnosť Q-Free rozhodla odstúpiť od zmluvy so Skytollom preto, lebo je presvedčená, že za týchto podmienok a výkonov, ktoré odvádzajú iní subdodávatelia, nebude možné dosiahnuť dohodnutú efektivitu a nemieni znášať následky za niekoho iného," dodal UNAS. Autodopravcovia tvrdia, že ak Q-Free odíde, mýtny systém sa zrúti, pretože bude nefunkčný. Podľa UNAS je zarážajúce, že kompetentní v danej veci nekonajú, súdy okrádajúce mýto odobrujú a neustále prešľapy súkromnej spoločnosti sa zametajú pod koberec.
Výber mýta pre štát dosiahol za prvých päť mesiacov roka takmer 50,3 mil. eur. V máji predstavoval výber mýta vyše 12 mil. eur, z toho na diaľniciach a rýchlostných cestách 7,2 mil. eur a na cestách 1. triedy 4,85 mil. eur. Príjmy z predaja ticketov pre tranzitnú nákladnú dopravu dosiahli v uplynulom mesiaci 380 tis. eur. Z celkovej sumy vybraného mýta za máj takmer 41 % zaplatili dopravcovia zo zahraničia.
SkyToll už skôr neodpovedal ani na otázku agentúry SITA o podaní žaloby na súde ani dôvode, prečo spoločnosť žiada o náhradu škody. Firma Q-Free vo vyhlásení však už predtým informovala, že so SkyToll-om rokuje o zmenách v terajšej zmluve podpísanej vlani 23. januára. "Výsledkom s najväčšou pravdepodobnosťou bude zmena rozsahu a redukcia hodnoty zmluvy. Q-Free predpokladá, že bude schopná o výsledku rokovania informovať trh v priebehu niekoľkých týždňov," informoval Q-Free 28. mája na vlastnej webovej stránke. Kontrakt SkyToll a Q-Free za 50 mil. eur je zameraný na dodávku centrálneho systému, systému na kontrolu plnenia mýtnej povinnosti a trojročných servisných služieb pre komplexnú službu elektronického výberu mýta.
"Elektronický mýtny systém je plne funkčný. Výber mýta pre štát prebieha bez akýchkoľvek obmedzení. Spoločnosť SkyToll a spoločnosť Q-Free ASA sú dve súkromné spoločnosti, ktoré spolupracujú a plnia si navzájom dohodnuté zmluvné povinnosti na základe uzatvorenej zmluvy, tvoriacej a predstavujúcej dôverné informácie, obchodné tajomstvo," uviedla Lendacká na otázku, či spor oboch firiem nemôže ohroziť funkčnosť mýtneho systému.
SITA
Podľa zmluvy SkyToll-u s Národnou diaľničnou spoločnosťou, a.s. (NDS) má úroveň efektívnosti výberu mýta dosahovať 98,91 %. Ak by bola nižšia, diaľničiari môžu po vyhodnotení výberu mýta v prvom polroku udeliť prevádzkovateľovi mýta zmluvnú pokutu 1,6 mil. eur. SkyToll neodpovedal na otázku agentúry SITA o aktuálnom stave efektívnosti výberu mýta. SkyToll sa vyhol odpovedi aj na otázku, či možná nižšia efektívnosť výberu mýta nie je jedným z dôvodov, prečo SkyToll podal na súde žalobu o náhradu škody na Q-Free.
Spoločnosť SkyToll, a.s. dôrazne popiera nepravdivé a zavádzajúce informácie o nefunkčnosti mýtneho systému. "Elektronický mýtny systém je plne funkčný. Výber mýta pre štát prebieha bez akýchkoľvek obmedzení," informovala agentúru SITA mediálna zástupkyňa SkyToll-u Lenka Lendacká v súvislosti s informáciami spochybňujúcimi fungovanie mýtneho systému.
"SkyToll na základe výsledku merania efektivity mýta žaluje Q-Free na úhradu penále, ktoré má zaplatiť NDS-ske, a predbežne sa chrániť proti hroziacim škodám v budúcnosti. Na druhej strane sa spoločnosť Q-Free rozhodla odstúpiť od zmluvy so Skytollom preto, lebo je presvedčená, že za týchto podmienok a výkonov, ktoré odvádzajú iní subdodávatelia, nebude možné dosiahnuť dohodnutú efektivitu a nemieni znášať následky za niekoho iného," dodal UNAS. Autodopravcovia tvrdia, že ak Q-Free odíde, mýtny systém sa zrúti, pretože bude nefunkčný. Podľa UNAS je zarážajúce, že kompetentní v danej veci nekonajú, súdy okrádajúce mýto odobrujú a neustále prešľapy súkromnej spoločnosti sa zametajú pod koberec.
Výber mýta pre štát dosiahol za prvých päť mesiacov roka takmer 50,3 mil. eur. V máji predstavoval výber mýta vyše 12 mil. eur, z toho na diaľniciach a rýchlostných cestách 7,2 mil. eur a na cestách 1. triedy 4,85 mil. eur. Príjmy z predaja ticketov pre tranzitnú nákladnú dopravu dosiahli v uplynulom mesiaci 380 tis. eur. Z celkovej sumy vybraného mýta za máj takmer 41 % zaplatili dopravcovia zo zahraničia.
SkyToll už skôr neodpovedal ani na otázku agentúry SITA o podaní žaloby na súde ani dôvode, prečo spoločnosť žiada o náhradu škody. Firma Q-Free vo vyhlásení však už predtým informovala, že so SkyToll-om rokuje o zmenách v terajšej zmluve podpísanej vlani 23. januára. "Výsledkom s najväčšou pravdepodobnosťou bude zmena rozsahu a redukcia hodnoty zmluvy. Q-Free predpokladá, že bude schopná o výsledku rokovania informovať trh v priebehu niekoľkých týždňov," informoval Q-Free 28. mája na vlastnej webovej stránke. Kontrakt SkyToll a Q-Free za 50 mil. eur je zameraný na dodávku centrálneho systému, systému na kontrolu plnenia mýtnej povinnosti a trojročných servisných služieb pre komplexnú službu elektronického výberu mýta.
"Elektronický mýtny systém je plne funkčný. Výber mýta pre štát prebieha bez akýchkoľvek obmedzení. Spoločnosť SkyToll a spoločnosť Q-Free ASA sú dve súkromné spoločnosti, ktoré spolupracujú a plnia si navzájom dohodnuté zmluvné povinnosti na základe uzatvorenej zmluvy, tvoriacej a predstavujúcej dôverné informácie, obchodné tajomstvo," uviedla Lendacká na otázku, či spor oboch firiem nemôže ohroziť funkčnosť mýtneho systému.
SITA