![]() |
02. novembra 2009
Skupina nádejných výtvarníkov, ktorí si počas svojich pomerne krátkych umeleckých kariér už dokázali získať uznanie od odborníkov, dostala od spoločnosti Deloitte netradičné zadanie – vyjadriť vo svojich dielach hodnotové vlastnosti, ktoré sú základom úspechu v podnikateľskom aj umeleckom svete. Výsledkom bolo päť obrazov, ktorých námetmi boli témy: Intuícia, Odvaha, Vízia, Vedomosť a Húževnatosť. Vďaka absolútnej voľnosti prejavu spolu s individuálnym prístupom každého z výtvarníkov vznikla pestrá škála foriem umeleckého vyjadrenia.
„Oslovili sme výtvarníkov s ponukou spolupráce, pretože nás fascinuje talent vo všetkých odboroch ľudskej činnosti. Potvrdilo sa, že úspech má spoločné menovatele aj v zdanlivo spolu nesúvisiacich odboroch, ako je biznis a umenie,“ uviedol Vladimír Masár, prezident spoločnosti Deloitte Slovensko.
Diela Miroslava Polácha, Jitky Mikulicovej, Martina Gerboca, Evžena Šimeru a Lucie Gažiovej boli minulý týždeň predstavené na vernisáži v priestoroch Deloitte vrcholovým manažérom popredných slovenských firiem. Počas nasledujúcich mesiacov sa obrazy objavia na vybraných podnikateľských akciách a v horizonte jedného až dvoch rokov sa počíta s aukciou. Výťažok Deloitte plánuje venovať na podporu mladých umelcov.
„Tieto diela vznikli na základe pocitov, ktoré zachytávajú dnešnú generáciu nastupujúcich maliarov. Je to silná generácia s výraznými osobnosťami a zároveň je výtvarne zložitá. Čerpá zo zdrojov od 60. rokov a novým spôsobom spracúva provokatívne témy s cieľom vyjadriť pocity novej generácie,“ ohodnotil prístup výtvarníkov kurátor Karel Babíček. O umeleckej kvalite celej kolekcie svedčí jej kompaktnosť, ale súčasne aj rozdielnosť tvorivého prístupu každého z maliarov.
©2005-2025 Denník 24hodin | Webdesign by WEBkomplex.sk |