|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. januára 2011
Ulrichovci šiesty raz na Rely Budapešť - Bamako
Trojnásobní víťazi dobrodružnej Rely Budapešť - Bamako Juraj a Daniela Ulrichovci z Raid Adventure Teamu sa na vozidle Nissan Navara Double Cab 40 v piatok 14. januára pridajú k ...
Zdieľať
Foto: SITA/Michal BurzaBRATISLAVA 13. januára (WEBNOVINY) - Trojnásobní víťazi dobrodružnej Rely Budapešť - Bamako Juraj a Daniela Ulrichovci z Raid Adventure Teamu sa na vozidle Nissan Navara Double Cab 40 v piatok 14. januára pridajú k účastníkom tohtoročnej edície pretekov, počas ktorých musia v období od 15. do 30. januára 2011 prejsť cez desať krajín, z toho štyri africké, a spolu absolvovať 8468 km. Zo súťažných posádok budú manželia Ulrichovci aj tento rok jediným slovenským zástupcom, v kategórii turistických automobilov však našli v súčasnosti pod Tatrami už šesť nasledovníkov, ktorí sa v sobotu v Budapešti postavia na štart tohto unikátneho podujatia.
"Nepoznáme veľa takých posádok, ktoré v šesťročnej histórii tejto akcie pôjdu túto adrenalínovú trasu už šiestykrát," povedal vo štvrtok na stretnutí s novinármi Juraj Ulrich a pokračoval: "Doteraz sme túto medzinárodnú motoristickú súťaž trikrát vyhrali (2004, 2006, 2007), raz sme boli tretí (2008). Jeden ročník sme v našej kategórii automobilov 4x4 (T2) prišli do cieľa v Bamaku iba my, lebo ostatné posádky pre technické poruchy zo súťaže odstúpili, alebo ich maďarský organizátor z trate radšej stiahol. My sme však pokynom v maďarčine vo vysielačkách nerozumeli, tak sme pokračovali ďalej. O problémoch so súťažou sme sa dozvedeli až v Bamaku... Tamojší ľudia boli radi, že sme prišli aspoň my," spomínal Juraj Ulrich na "pionierske" ročníky tohto podujatia. "Odvtedy sa však organizácia akcie trochu zlepšila, už sme zažili aj ročníky, keď súťaž zabezpečovalo aj sto organizátorov namiesto pôvodných desiatich dobrodruhov, respektíve dvadsiatich odvážlivcov, ktorí sa podujali účastníkov 6. ročníka Rely Budapešť - Bamako koordinovať tento rok.
"Podľa nás je to málo, ale Maďari si veria a tvrdia, že to po každej stránke zvládnu," konštatoval Juraj Ulrich. Jeho manželka Daniela na margo zaistenia bezpečnosti v nepokojných oblastiach Afriky pripomenula, že ak sa Európania v tomto kúte sveta správajú ako hostia, nič sa im nemôže stať. Ľudia si ich vážia. Zo strany tamojších obyvateľov im nebezpečenstvo nehrozí, navyše bivaky, v ktorých sa účastníci na noc vždy musia sústrediť, stráži aj stovka vojakov, pri pokazenej či zapadnutej technike priamo na trati hliadkuje taký istý počet ozbrojencov.
"Prvou zásadou bezpečnosti súťažiacich je to, že v noci musia byť v stráženom bivaku, z ktorého nesmú po zotmení až do východu slnka odchádzať. Všetci účastníci štartujú na Rely Budapešť - Bamako na vlastnú zodpovednosť. Organizátori nás upozornili, že v prípade únosu, o ktoré v Afrike počas podobných pretekov nie je núdza, nesmieme podľahnúť panike a v každej situácii zachovať pokoj a rozvahu. Africkí únoscovia Európanom neurobia nič. Oni ich potrebujú ako predmet výmenného obchodu. Výkupné za jedného uneseného je na hranici 20 - 25 000 eur a doteraz sa v lehote jedného roka vrátili domov všetci unesení pretekári," neobchádzala D. Ulrichová ani túto tienistú stránku medzinárodných motoristických súťaží na africkom kontinente. "Nebezpeční ľudia však nie sú iba v Afrike, môžu byť aj na Slovensku, v Európe či v inej časti sveta. Tak, ako sú všade dobrí ľudia, tak sú všade aj zlí. Keby sa naše cesty skrížili s ich, bola by to nešťastná náhoda, alebo riziko podnikania, s ktorým musí každý motorista v týchto končinách počítať skôr, ako sa postaví na štart," zdôraznila Daniela Ulrichová.
Keďže v prvých ročníkoch Rely Budapešť - Bamako viezli motoristi do cieľovej stanice rôzne formy humanitárnej pomoci, novinárov zaujímala aj táto stránka chystaného podujatia. "Tento rok veľa materiálu v našom súťažnom aute neodvezieme, lebo si musíme brať so sebou všetko, čo budeme dva týždne v Afrike potrebovať. Tak isto aj náhradné diely a ďalšie komponenty. Preto berieme zo sebou školské pomôcky, knihy, zošity, perá a ceruzky, ktoré rozdáme deťom v cieľovej krajine našej cesty. Vezieme tiež reklamné tričká, šiltovky a iné suveníry, ktorými budeme okrem peňazí platiť za služby a prípadnú pomoc," vysvetlil Juraj Ulrich.
"Nepoznáme veľa takých posádok, ktoré v šesťročnej histórii tejto akcie pôjdu túto adrenalínovú trasu už šiestykrát," povedal vo štvrtok na stretnutí s novinármi Juraj Ulrich a pokračoval: "Doteraz sme túto medzinárodnú motoristickú súťaž trikrát vyhrali (2004, 2006, 2007), raz sme boli tretí (2008). Jeden ročník sme v našej kategórii automobilov 4x4 (T2) prišli do cieľa v Bamaku iba my, lebo ostatné posádky pre technické poruchy zo súťaže odstúpili, alebo ich maďarský organizátor z trate radšej stiahol. My sme však pokynom v maďarčine vo vysielačkách nerozumeli, tak sme pokračovali ďalej. O problémoch so súťažou sme sa dozvedeli až v Bamaku... Tamojší ľudia boli radi, že sme prišli aspoň my," spomínal Juraj Ulrich na "pionierske" ročníky tohto podujatia. "Odvtedy sa však organizácia akcie trochu zlepšila, už sme zažili aj ročníky, keď súťaž zabezpečovalo aj sto organizátorov namiesto pôvodných desiatich dobrodruhov, respektíve dvadsiatich odvážlivcov, ktorí sa podujali účastníkov 6. ročníka Rely Budapešť - Bamako koordinovať tento rok.
"Podľa nás je to málo, ale Maďari si veria a tvrdia, že to po každej stránke zvládnu," konštatoval Juraj Ulrich. Jeho manželka Daniela na margo zaistenia bezpečnosti v nepokojných oblastiach Afriky pripomenula, že ak sa Európania v tomto kúte sveta správajú ako hostia, nič sa im nemôže stať. Ľudia si ich vážia. Zo strany tamojších obyvateľov im nebezpečenstvo nehrozí, navyše bivaky, v ktorých sa účastníci na noc vždy musia sústrediť, stráži aj stovka vojakov, pri pokazenej či zapadnutej technike priamo na trati hliadkuje taký istý počet ozbrojencov.
"Prvou zásadou bezpečnosti súťažiacich je to, že v noci musia byť v stráženom bivaku, z ktorého nesmú po zotmení až do východu slnka odchádzať. Všetci účastníci štartujú na Rely Budapešť - Bamako na vlastnú zodpovednosť. Organizátori nás upozornili, že v prípade únosu, o ktoré v Afrike počas podobných pretekov nie je núdza, nesmieme podľahnúť panike a v každej situácii zachovať pokoj a rozvahu. Africkí únoscovia Európanom neurobia nič. Oni ich potrebujú ako predmet výmenného obchodu. Výkupné za jedného uneseného je na hranici 20 - 25 000 eur a doteraz sa v lehote jedného roka vrátili domov všetci unesení pretekári," neobchádzala D. Ulrichová ani túto tienistú stránku medzinárodných motoristických súťaží na africkom kontinente. "Nebezpeční ľudia však nie sú iba v Afrike, môžu byť aj na Slovensku, v Európe či v inej časti sveta. Tak, ako sú všade dobrí ľudia, tak sú všade aj zlí. Keby sa naše cesty skrížili s ich, bola by to nešťastná náhoda, alebo riziko podnikania, s ktorým musí každý motorista v týchto končinách počítať skôr, ako sa postaví na štart," zdôraznila Daniela Ulrichová.
Keďže v prvých ročníkoch Rely Budapešť - Bamako viezli motoristi do cieľovej stanice rôzne formy humanitárnej pomoci, novinárov zaujímala aj táto stránka chystaného podujatia. "Tento rok veľa materiálu v našom súťažnom aute neodvezieme, lebo si musíme brať so sebou všetko, čo budeme dva týždne v Afrike potrebovať. Tak isto aj náhradné diely a ďalšie komponenty. Preto berieme zo sebou školské pomôcky, knihy, zošity, perá a ceruzky, ktoré rozdáme deťom v cieľovej krajine našej cesty. Vezieme tiež reklamné tričká, šiltovky a iné suveníry, ktorými budeme okrem peňazí platiť za služby a prípadnú pomoc," vysvetlil Juraj Ulrich.