|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. októbra 2015
Uhliarik neuspel, sprísnenie reklamy na tabak neprešlo
Riziko zneužitia informácie o konkrétnom tabakovom výrobku na reklamné účely sa nezníži. Poslanci Národnej rady SR dnes neposunuli do druhého čítania novelu zákona ...
Zdieľať
Ivan Uhliarik Foto: TASR/Michal Svítok
Bratislava 1. októbra (TASR) - Riziko zneužitia informácie o konkrétnom tabakovom výrobku na reklamné účely sa nezníži. Poslanci Národnej rady SR dnes neposunuli do druhého čítania novelu zákona o reklame, ktorá tomu mala zabrániť. Predkladal ju exminister zdravotníctva a poslanec za KDH Ivan Uhliarik.Uhliarik chcel dosiahnuť zmenu vypustením časti paragrafu zo súčasného zákona, ktorá hovorí, že za reklamu tabakových výrobkov sa nepovažuje "informácia o konkrétnom tabakovom výrobku určená pre spotrebiteľa, umiestnená v predajni tabakových výrobkov, ktorá musí obsahovať upozornenie o škodlivosti fajčenia a musí byť umiestnená tak, aby oslovovala najmä návštevníkov predajne". V praxi sa však podľa Uhliarika stáva, že práve túto informáciu zneužívajú výrobcovia a predajcovia tabakových výrobkov na propagáciu rôznych spotrebiteľských súťaží a ankiet, ktoré upútavajú pozornosť na tabakové výrobky.
Poslanec vysvetlil, že ide napríklad o reklamu "Kúpte si škatuľku značky XY a môžte vyhrať cestu okolo sveta". To sa dnes za reklamu na tabakový výrobok nepovažuje. Ak by jeho novela bola schválená, takýto oznam by už reklamou bol a podľa poslanca by musela byť z predajne odstránená.
"Reklama tabakových výrobkov má za následok zvýšenie spotreby. Povzbudzuje deti a mladých dospelých, aby začali fajčiť. Takisto nabáda fajčiarov, aby zvýšili svoju spotrebu, a znižuje motiváciu fajčiarov, aby prestali fajčiť," vysvetľoval Uhliarik s tým, že spôsobuje aj recidívu bývalých fajčiarov a podkopáva zdravotné upozornenia na tabakových výrobkoch. "Reklama tabakových výrobkov vytvára zdanie, že spotreba tabakových výrobkov je spoločensky prijateľná," argumentoval.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR