|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. októbra 2007
Údržbu ciest 1. triedy by mala podľa MF zabezpečiť z mýta NDS
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) by mala podľa Ministerstva financií SR (MF) zabezpečiť aj financovanie údržby a opráv úsekov ciest prvej triedy, ktoré majú byť spoplatnené od roku 2009 ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. októbra (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) by mala podľa Ministerstva financií SR (MF) zabezpečiť aj financovanie údržby a opráv úsekov ciest prvej triedy, ktoré majú byť spoplatnené od roku 2009 po zavedení elektronického výberu mýta. Zdrojmi by mali byť prostriedky získané z výberu mýtneho na týchto cestách. MF to uviedlo v rámci pripomienkového konania k programu prípravy a výstavby siete ciest prvej triedy na roky 2007 až 2010. Rezort financií svoju pripomienku zdôvodnil tým, že mýtne poplatky budú príjmom NDS a spoplatnených má byť popri diaľniciach a rýchlostných cestách aj okolo 600 kilometrov ciest prvej triedy. Ministerstvo dopravy ako predkladateľ materiálu odmietlo pripomienku s tým, že zabezpečenie financovania údržby a opráv je riešené každoročne kontraktom ministerstva dopravy so Slovenskou správou ciest (SSC) a dohodou s NDS. Vláda má rokovať o uvedenom programe na najbližšom zasadnutí.
Rezort dopravy však akceptoval inú výhradu ministerstva financií. Týkala sa aktualizácie návrhu financovania programu výstavby a prípravy siete ciest na roky 2007 až 2010 v nadväznosti na oznámený návrh limitu výdavkov kapitoly ministerstva dopravy na roky 2008 až 2010. Ministerstvo financií od rezortu dopravy žiadalo objasniť, na základe čoho dospelo k výške prostriedkov na druhé programové obdobie, keď tieto výdavky ešte neboli rozdelené. Podľa rezortu dopravy prostriedky zo štrukturálnych fondov a spolufinancovanie v skrátenom programovom období 2004 až 2006 sú zahrnuté v rozpočtovom informačnom systéme na podprogram Výstavba diaľnic a rýchlostných ciest. Ako prvok do podprogramu Cestná sieť je pritom presunutý rozpočtovým opatrením.
Na výstavbu a rekonštrukciu ciest 1. triedy na Slovensku v dĺžke 110 kilometrov by malo byť do roku 2010 vynaložených celkovo 17,865 mld. Sk. Z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF) by malo na tieto účely pripadnúť takmer 6,102 mld. Sk a zo štátneho rozpočtu 11,763 mld. Sk. Táto suma pritom zahŕňa aj štátne spolufinancovanie projektov podporovaných z európskych zdrojov. Finančné krytie programu vychádza z operačného programu Doprava na roky 2007 až 2013. Uvedený program počíta do roku 2010 s vybudovaním 23 kilometrov nových ciest 1. triedy, s rekonštrukciou 59 kilometrov, realizáciou 11 kilometrov preložiek ciest, vybudovaním 13 kilometrov obchvatov miest a obcí a odstránením štyroch kilometrov havarijných úsekov. Opravených má byť aj 28 mostov. K zvýšeniu bezpečnosti a zjazdnosti by mala prispieť rekonštrukcia 18 križovatiek, ako aj 16 bezpečnostných opatrení. Ministerstvo dopravy považuje pri cestách 1. triedy za najdôležitejšie údržbu a periodické opravy, ktoré boli v posledných rokoch úplne zanedbané. Na cestách 1. triedy sa totiž realizovali len lokálne cyklické opravy s minimálnou životnosťou.
SITA