|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. januára 2012
Udalosťou roka v Trnave bude dokončenie obchvatu
Dokončenie severného obchvatu mesta bude udalosťou roka 2012 v Trnave. Cestný obchvat má odbremeniť centrum mesta hlavne od tranzitnej kamiónovej dopravy v smere z Nitry do Senice a Českej ...
Zdieľať
TRNAVA 1. januára (WEBNOVINY) - Dokončenie severného obchvatu mesta bude udalosťou roka 2012 v Trnave.
Cestný obchvat má odbremeniť centrum mesta hlavne od tranzitnej kamiónovej dopravy v smere z Nitry do Senice a Českej republiky a naopak. Dokončenie obchvatu, na ktorý čakali Trnavčania celé desaťročia, je naplánované na marec.
V súčasnosti pracuje spoločnosť TSS Grade (pôvodne Trnavská stavebná spoločnosť) na dokončení tretej, poslednej etapy obchvatu.
Z naplánovaných približne 10 miliónov eur na túto etapu je podľa informácií Ivety Fedorovej zo Slovenskej správy ciest preinvestovaných vyše osem miliónov. Prvé dve etapy sú už hotové, prvá už slúži motoristom. Celkové náklady na obchvat dosahujú okolo 30 miliónov eur.
Obchvat Trnavy má 4 509 metrov, vedie severným okrajom mesta ponad tokom Trnávky a železničnú trať Trnava – Kúty. Na hlavnej trase je navrhovaná rýchlosť 80 kilometrov za hodinu.
O potrebe obchvatu Trnavy sa hovorilo najmenej tridsať rokov, dlho však na finančne náročnú stavbu neboli peniaze. S výstavbou sa začalo na jeseň 2006. Slovensko získalo na obchvat peniaze z Európskej únie (85 %), zvyšok platí Slovenská správa ciest. Zatiaľ nie je jasné, či slávnostné strihanie pásky na obchvate stihne ešte terajšia vládna garnitúra.
Cestný obchvat má odbremeniť centrum mesta hlavne od tranzitnej kamiónovej dopravy v smere z Nitry do Senice a Českej republiky a naopak. Dokončenie obchvatu, na ktorý čakali Trnavčania celé desaťročia, je naplánované na marec.
V súčasnosti pracuje spoločnosť TSS Grade (pôvodne Trnavská stavebná spoločnosť) na dokončení tretej, poslednej etapy obchvatu.
Z naplánovaných približne 10 miliónov eur na túto etapu je podľa informácií Ivety Fedorovej zo Slovenskej správy ciest preinvestovaných vyše osem miliónov. Prvé dve etapy sú už hotové, prvá už slúži motoristom. Celkové náklady na obchvat dosahujú okolo 30 miliónov eur.
Obchvat Trnavy má 4 509 metrov, vedie severným okrajom mesta ponad tokom Trnávky a železničnú trať Trnava – Kúty. Na hlavnej trase je navrhovaná rýchlosť 80 kilometrov za hodinu.
O potrebe obchvatu Trnavy sa hovorilo najmenej tridsať rokov, dlho však na finančne náročnú stavbu neboli peniaze. S výstavbou sa začalo na jeseň 2006. Slovensko získalo na obchvat peniaze z Európskej únie (85 %), zvyšok platí Slovenská správa ciest. Zatiaľ nie je jasné, či slávnostné strihanie pásky na obchvate stihne ešte terajšia vládna garnitúra.