|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 24.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adam a Eva
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. januára 2010
Učitelia začnú písať, keď pochopia logiku reformy
Minister školstva Ján Mikolaj verí, že problém s chýbajúcimi autormi učebníc čiastočne vyrieši zákon o pedagogických zamestnancoch. Ten motivuje pedagógov, aby písali učebnice. Získajú za to ...
Zdieľať
BRATISLAVA 7. januára (WEBNOVINY) - Minister školstva Ján Mikolaj verí, že problém s chýbajúcimi autormi učebníc čiastočne vyrieši zákon o pedagogických zamestnancoch. Ten motivuje pedagógov, aby písali učebnice. Získajú za to kredity, od ktorých závisí zvýšenie ich platu. Mikolaj hovorí, že práve táto možnosť naštartuje systém prípravy nových reformných učebníc. Musia však pochopiť logiku reformy. "Učitelia začnú písať učebnice až keď začnú využívať možnosti, ktoré im reforma prináša," uviedol pre agentúru SITA Mikolaj. Zákon platí na Slovensku od 1. novembra. "Treba počkať," avizuje minister.
V súčasnosti sa končí veľa výberových konaní rezortu neúspechom. Napríklad do 38 z celkovo 45 tendrov na autorov učebníc pre odborné školstvo sa neprihlásil nikto. Ministerstvo si dalo predsavzatie zabezpečiť pre každý predmet aspoň jednu knižku. Podľa Mikolaja je nezáujem písať knihy zrkadlom predošlej praxe. "Možno po minulé roky nebol nijaký tlak, učiteľov nikto nenútil, nemotivoval, nemali svoje školské vzdelávacie programy," konštatuje minister.
Štát najprv vypisuje tendre na autorov, až potom na vydavateľov. Mikolaj tvrdí, že najdôležitejšia na celom procese je informácia, kto knihu napíše. "Nezáleží na tom, kto učebnicu vydá, ale kto ju napíše a čo tam napíše. Prioritou je obsah a nie forma," hovorí Mikolaj. Práve nízka kvalita rukopisov je častým dôvodom, prečo vydavatelia vracajú predlohy na dopracovanie. Minister to však nepripisuje nedostatku skúseností učiteľov s edičnou praxou. "Učiteľ nemusí mať skúsenosti s vydávaním kníh, na to je vydavateľ."
SITA
V súčasnosti sa končí veľa výberových konaní rezortu neúspechom. Napríklad do 38 z celkovo 45 tendrov na autorov učebníc pre odborné školstvo sa neprihlásil nikto. Ministerstvo si dalo predsavzatie zabezpečiť pre každý predmet aspoň jednu knižku. Podľa Mikolaja je nezáujem písať knihy zrkadlom predošlej praxe. "Možno po minulé roky nebol nijaký tlak, učiteľov nikto nenútil, nemotivoval, nemali svoje školské vzdelávacie programy," konštatuje minister.
Štát najprv vypisuje tendre na autorov, až potom na vydavateľov. Mikolaj tvrdí, že najdôležitejšia na celom procese je informácia, kto knihu napíše. "Nezáleží na tom, kto učebnicu vydá, ale kto ju napíše a čo tam napíše. Prioritou je obsah a nie forma," hovorí Mikolaj. Práve nízka kvalita rukopisov je častým dôvodom, prečo vydavatelia vracajú predlohy na dopracovanie. Minister to však nepripisuje nedostatku skúseností učiteľov s edičnou praxou. "Učiteľ nemusí mať skúsenosti s vydávaním kníh, na to je vydavateľ."
SITA