|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 4.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Barbora
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. mája 2013
Učitelia musia vypĺňať dotazníky, platiť ich za to nebudú
Triedni učitelia, ktorí budú vypĺňať dotazníky o žiakoch v depistážnom prieskume pre miliónový projekt, nemôžu byť za túto činnosť financovaní. Informácie pre projekt Komplexný ...
Zdieľať
BRATISLAVA 29. mája (WEBNOVINY) - Triedni učitelia, ktorí budú vypĺňať dotazníky o žiakoch v depistážnom prieskume pre miliónový projekt, nemôžu byť za túto činnosť financovaní.
Informácie pre projekt Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania sociálno-patologických javov v školskom prostredí sa získavajú v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov. Vyhlásila to Darina Lepeňová, projektová manažérka Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie (VÚDPAP), ktorý robí projekt za vyše 14,7 milióna eur.
"Z projektu nie je možné financovať pracovnú činnosť triednych učiteľov, za ktorú triedny učiteľ poberá špecializačný príplatok. Dvojité financovania jednej aktivity sú neprípustné, aj v projektoch EÚ," dodala. Učitelia sú podľa nej povinní vyplniť dotazníky, informácie sú súčasťou triednej dokumentácie.
Vyplniť dotazníky je pre učiteľa povinnosť
Ak riaditeľ poverí učiteľa, aby zistené údaje poskytol na anonymné spracovanie výchovnému poradcovi školy, je to jeho povinnosť, ktorá vyplýva z platnej školskej legislatívy, dodala Lepeňová. Na získanie celoslovenského prehľadu o počte žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami sa v rámci národného projektu začal robiť vo všetkých základných školách depistážny prieskum výskytu problémového správania sa a učenia žiakov v ZŠ, sociálne znevýhodnených žiakov, žiakov so zdravotným znevýhodnením a nadaných žiakov.
Podľa ústavu má každý triedny učiteľ vo svojej náplni okrem iného aj identifikáciu výskytu problémových žiakov v triede a údaje, ktoré sa od nich požadujú v prieskume, nie sú nad rámec ich pracovnej náplne. Učitelia majú odpovedať na základe známych informácií o žiakoch, nemajú si zisťovať nové údaje.
"Učiteľ si nemusí pýtať súhlas rodičov, keďže zber dát je anonymný a požadované údaje ZŠ eviduje celoročne a niektoré údaje poskytuje nadriadeným orgánom v súlade s platnou legislatívou," dodala Lepeňová. Dotazník je anonymný a informácie s menami žiakov zaradenými do depistáže zostanú archivované na pôde školy. Získané dáta budú slúžiť k príprave novej stratégie poradenského procesu.
Podľa odborov je neetické žiadať prácu bez nároku na odmenu
Dotazník má dva listy a sú v ňom uvedené charakteristiky žiakov, ktorí spĺňajú podmienky na zaradenie do aspoň jednej z kategórií žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami: žiak so zdravotným znevýhodnením, zdravotným postihnutím, žiak chorý alebo zdravotne oslabený, žiak s vývinovými poruchami, poruchami správania sa, žiak zo sociálne znevýhodneného prostredia a žiak s nadaním.
Cieľom projektu je komplexná podpora systému výchovného poradenstva a prevencie na Slovensku. Projekt má podľa projektovej manažérky prispieť k zníženiu vysokej nezamestnanosti mladých ľudí. Hlavným zámerom je, aby sa čo najväčšia časť detí a mládeže, ktorých výchovný, vzdelávací, psychický, sociálny a kariérový vývin sa z rozličných príčin dostal do pásma ohrozenia, postupne úspešne začlenila do občianskej spoločnosti a na trh práce.
Učiteľom sa nepáči, že majú vypĺňať dotazníky miliónového projektu zadarmo. Nové školské odbory (NŠO) ich vyzvali, aby zvážili, či tak urobia. "Predsedníctvo NŠO si myslí, že nie je etické požadovať od učiteľov prácu bez nároku na odmenu, pričom manažéri projektu dostanú odmeny od 50 000 do 100 000 eur," uviedol šéf NŠO Ľudovít Sebelédi.
Informácie pre projekt Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania sociálno-patologických javov v školskom prostredí sa získavajú v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov. Vyhlásila to Darina Lepeňová, projektová manažérka Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie (VÚDPAP), ktorý robí projekt za vyše 14,7 milióna eur.
"Z projektu nie je možné financovať pracovnú činnosť triednych učiteľov, za ktorú triedny učiteľ poberá špecializačný príplatok. Dvojité financovania jednej aktivity sú neprípustné, aj v projektoch EÚ," dodala. Učitelia sú podľa nej povinní vyplniť dotazníky, informácie sú súčasťou triednej dokumentácie.
Vyplniť dotazníky je pre učiteľa povinnosť
Ak riaditeľ poverí učiteľa, aby zistené údaje poskytol na anonymné spracovanie výchovnému poradcovi školy, je to jeho povinnosť, ktorá vyplýva z platnej školskej legislatívy, dodala Lepeňová. Na získanie celoslovenského prehľadu o počte žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami sa v rámci národného projektu začal robiť vo všetkých základných školách depistážny prieskum výskytu problémového správania sa a učenia žiakov v ZŠ, sociálne znevýhodnených žiakov, žiakov so zdravotným znevýhodnením a nadaných žiakov.
Podľa ústavu má každý triedny učiteľ vo svojej náplni okrem iného aj identifikáciu výskytu problémových žiakov v triede a údaje, ktoré sa od nich požadujú v prieskume, nie sú nad rámec ich pracovnej náplne. Učitelia majú odpovedať na základe známych informácií o žiakoch, nemajú si zisťovať nové údaje.
"Učiteľ si nemusí pýtať súhlas rodičov, keďže zber dát je anonymný a požadované údaje ZŠ eviduje celoročne a niektoré údaje poskytuje nadriadeným orgánom v súlade s platnou legislatívou," dodala Lepeňová. Dotazník je anonymný a informácie s menami žiakov zaradenými do depistáže zostanú archivované na pôde školy. Získané dáta budú slúžiť k príprave novej stratégie poradenského procesu.
Podľa odborov je neetické žiadať prácu bez nároku na odmenu
Dotazník má dva listy a sú v ňom uvedené charakteristiky žiakov, ktorí spĺňajú podmienky na zaradenie do aspoň jednej z kategórií žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami: žiak so zdravotným znevýhodnením, zdravotným postihnutím, žiak chorý alebo zdravotne oslabený, žiak s vývinovými poruchami, poruchami správania sa, žiak zo sociálne znevýhodneného prostredia a žiak s nadaním.
Cieľom projektu je komplexná podpora systému výchovného poradenstva a prevencie na Slovensku. Projekt má podľa projektovej manažérky prispieť k zníženiu vysokej nezamestnanosti mladých ľudí. Hlavným zámerom je, aby sa čo najväčšia časť detí a mládeže, ktorých výchovný, vzdelávací, psychický, sociálny a kariérový vývin sa z rozličných príčin dostal do pásma ohrozenia, postupne úspešne začlenila do občianskej spoločnosti a na trh práce.
Učiteľom sa nepáči, že majú vypĺňať dotazníky miliónového projektu zadarmo. Nové školské odbory (NŠO) ich vyzvali, aby zvážili, či tak urobia. "Predsedníctvo NŠO si myslí, že nie je etické požadovať od učiteľov prácu bez nároku na odmenu, pričom manažéri projektu dostanú odmeny od 50 000 do 100 000 eur," uviedol šéf NŠO Ľudovít Sebelédi.