|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. januára 2009
Uchovávanie údajov prinieslo problémy operátorom aj klientom
Smernica o uchovávaní údajov z internetovej a telefonickej prevádzky priniesla problémy operátorom, klientom aj vyšetrovacím orgánom. Klienti sa totiž vďaka novej legislatíve nemôžu dostať k ...
Zdieľať
BRATISLAVA 29. januára (WEBNOVINY) - Smernica o uchovávaní údajov z internetovej a telefonickej prevádzky priniesla problémy operátorom, klientom aj vyšetrovacím orgánom. Klienti sa totiž vďaka novej legislatíve nemôžu dostať k údajom o svojej internetovej prevádzke starším ako šesť mesiacov, v prípade telefónnej prevádzky 12 mesiacov. Ako na konferencii Telekomunikácie SR 2009 konštatoval predseda predstavenstva spoločnosti Slovanet Peter Máčaj, aj samotné vyšetrovacie orgány častokrát žiadajú údaje o prevádzke za dlhšie obdobie. Vzhľadom na povinnosť mazať informácie po stanovenej lehote im ich však operátori nemôžu poskytnúť, čo častokrát vedie k úplnému zastaveniu vyšetrovania.
Podľa platnej legislatívy musia operátori počas stanoveného obdobia uchovávať prevádzkové, lokalizačné a identifikačné údaje jednotlivých klientov. Okrem toho pre operátorov poskytujúcich verejnú telefónnu službu platí už dlhšie aj povinnosť zabezpečiť jej odpočúvanie. Podľa Máčaja sú zatiaľ ju schopní zabezpečiť len mobilní operátori a Slovak Telekom. Ostatní poskytovatelia telefonických služieb však zatiaľ nedokázali zabezpečiť vzhľadom na požiadavky štátu potrebné technické rozhranie. Ako informoval Máčaj, operátori sú odkázaní na jedinú štátom vybranú firmu, od ktorej si musia kúpiť systémové riešenie zabezpečujúce prepojenie sietí a odpočúvacej infraštruktúry. Všetky náklady s výnimkou operatívnych však musia znášať samotní poskytovatelia služieb, čo podľa predsedu Asociácie telekomunikačných operátorov Vladimíra Ondroviča je pre malých operátorov likvidačné a o financovanie služieb odpočúvania by sa mal postarať samotný štát, ktorý ich zabezpečenie požaduje.
Ako ďalej na konferencii informoval Máčaj, v úplných začiatkoch je aj zabezpečenie odpočúvania dátovej prevádzky, táto povinnosť je však ešte investične náročnejšia, ako všetky doterajšie. Jediné pozitívum novej legislatívy, platnej od minulého roka, bolo presnejšie definovanie povinností pre operátorov. Priniesla im však významne vyššie náklady v rádoch desiatok tisíc eur, čo pre malých operátorov môže byť v prípade uplatnenia sankcií likvidačné.
SITA
Podľa platnej legislatívy musia operátori počas stanoveného obdobia uchovávať prevádzkové, lokalizačné a identifikačné údaje jednotlivých klientov. Okrem toho pre operátorov poskytujúcich verejnú telefónnu službu platí už dlhšie aj povinnosť zabezpečiť jej odpočúvanie. Podľa Máčaja sú zatiaľ ju schopní zabezpečiť len mobilní operátori a Slovak Telekom. Ostatní poskytovatelia telefonických služieb však zatiaľ nedokázali zabezpečiť vzhľadom na požiadavky štátu potrebné technické rozhranie. Ako informoval Máčaj, operátori sú odkázaní na jedinú štátom vybranú firmu, od ktorej si musia kúpiť systémové riešenie zabezpečujúce prepojenie sietí a odpočúvacej infraštruktúry. Všetky náklady s výnimkou operatívnych však musia znášať samotní poskytovatelia služieb, čo podľa predsedu Asociácie telekomunikačných operátorov Vladimíra Ondroviča je pre malých operátorov likvidačné a o financovanie služieb odpočúvania by sa mal postarať samotný štát, ktorý ich zabezpečenie požaduje.
Ako ďalej na konferencii informoval Máčaj, v úplných začiatkoch je aj zabezpečenie odpočúvania dátovej prevádzky, táto povinnosť je však ešte investične náročnejšia, ako všetky doterajšie. Jediné pozitívum novej legislatívy, platnej od minulého roka, bolo presnejšie definovanie povinností pre operátorov. Priniesla im však významne vyššie náklady v rádoch desiatok tisíc eur, čo pre malých operátorov môže byť v prípade uplatnenia sankcií likvidačné.
SITA