Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

23. septembra 2013

Uchádzač by mal ísť na pracovný pohovor dobre pripravený



Pred príchodom na pohovor by sa mali záujemcovia o pracovné miesto vždy vopred dôkladne pripraviť. Mali by napríklad vedieť čo najviac informácií o danom pracovnom ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 23. septembra (TASR) – Pred príchodom na pohovor by sa mali záujemcovia o pracovné miesto vždy vopred dôkladne pripraviť. Mali by napríklad vedieť čo najviac informácií o danom pracovnom mieste, ako aj o spoločnosti, v ktorej sa chcú zamestnať. Taktiež by mali vedieť dobre odprezentovať svoje praktické skúsenosti a schopnosti.


Mladí robia na pohovoroch viaceré chyby, pre ktoré pracovné miesto nezískajú. "Mladí ľudia najčastejšie robia chybu v tom, že v prvom rade prídu nepripravení na pohovor. Často sa tiež vyskytuje, že uchádzači nemajú pripravené konkrétne príklady z praxe. To znamená, že dôležité je nielen sa na otázky zamestnávateľa dobre pripraviť, ale tiež prípadné odpovede vedieť podložiť konkrétnym prípadom z praxe," odporúča uchádzačom o zamestnanie konzultantka z personálnej spoločnosti Drill B.S. Erika Karabáš.

Budúceho zamestnávateľa zaujímajú aj platové očakávania uchádzača. Tí by si mali preto vždy vopred zistiť, kde sa pohybujú platové možnosti na pozícii, o ktorú sa uchádzajú. Pozor by si mali však dať aj na uvedenie svojich skúseností v životopise. Podľa personalistov totiž uchádzači často vo svojich životopisoch nadhodnotia vlastné zručnosti napríklad v jazykovej oblasti. "Potom ich, samozrejme, nevedia na pohovore obhájiť a firma zistí, že reálna úroveň je nižšia," doplnila Karabáš.

Pred samotným pohovorom je dôležitá aj príprava životopisu. "Práve na základe životopisu si zamestnávateľ prvotne selektuje uchádzačov, ktorých chce vidieť na osobnom pohovore. Je preto veľmi dôležité v životopise zaujať nielen obsahom, ale aj formou," uviedla. Forma životopisu by mala byť jasná, prehľadná a zároveň prispôsobená pozícii, na ktorú uchádzač reaguje.

"Pokiaľ ide o kreatívne zamestnanie, ako napríklad v oblasti marketingu a grafiky, je možné životopis vylepšiť aj graficky. Životopis má obsahovať hlavne relevantné informácie, skúsenosti a schopnosti spojené s danou pozíciou. Je preto potrebné vystihnúť hlavné zručnosti a schopnosti, ktoré môže uchádzač využiť z minulosti priamo na danej pozícii," odporúča konzultantka. Životopis by nemal byť dlhší ako dve až tri strany. Uchádzač by v ňom mal stručne vystihnúť svoje najdôležitejšie schopnosti a zručnosti. Plusom je, ak má od bývalého zamestnávateľa dobré referencie.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Nikým nechcené potenie
<< predchádzajúci článok
V lamačskom jazierku našli mŕtvolu, blízko ležali fľaše od alkoholu