|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. marca 2009
Účasť bánk na financovaní R1 by mala byť známa v tomto mesiaci
V polovici marca tohto roku by mala byť známa miera podpory jednotlivých bánk pri financovaní výstavby úsekov rýchlostnej cesty R1. Francúzsko-holandské konzorcium Vinci Concessions S.A. - ABN AMRO ...
Zdieľať
BRATISLAVA 11. marca (WEBNOVINY) - V polovici marca tohto roku by mala byť známa miera podpory jednotlivých bánk pri financovaní výstavby úsekov rýchlostnej cesty R1. Francúzsko-holandské konzorcium Vinci Concessions S.A. - ABN AMRO Highway B.V., ktoré zvíťazilo v tendri na výstavbu a prevádzku štyroch úsekov R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice, rokuje so 17 bankami o podmienkach poskytnutia finančných zdrojov. Z priebehu rokovaní je zrejmá významná konzervatívnosť bánk zvažujúcich financovanie projektu R1. Vyplýva to z informácie rezortu dopravy o zabezpečení plnenia opatrenia vzhľadom na nepriaznivú situáciu na finančných trhoch v podmienkach realizácie PPP projektov, ktorú vláda na stredajšom zasadnutí vzala na vedomie. Ministerstvo dopravy a Európska banka pre obnovu a rozvoj (EBRD) medzitým dokončili rozhodujúcu časť dokumentácie týkajúcej sa environmentálneho a sociálneho auditu, na základe ktorej bude môcť EBRD začať proces schvaľovania financovania pre projekt R1.
"Snaha doviesť do úspešného konca prvý pokus o PPP projekty - rýchlostnú cestu R1 - je významným spôsobom ovplyvnená globálnou finančnou krízou. Projekt R1, ako aj projekt diaľnice D1 sú krízou finančných inštitúcií značne zasiahnuté," konštatuje rezort dopravy v informatívnom materiáli. V priebehu rokovaní o finálnej verzii koncesnej zmluvy s víťazným uchádzačom na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu R1 vyvstali podľa ministerstva dopravy otázky týkajúce sa ustanovení dokumentácie, súvisiace s finančným uzavretím. Finančné inštitúcie vzhľadom na pretrvávajúcu finančnú krízu očakávajú, že práve účasť multilaterálnych inštitúcií bude na financovaní PPP projektov potvrdená. Rezort dopravy má záujem, aby sa na financovaní PPP projektov v čo najväčšej miere podieľali EBRD a Európska investičná banka (EIB), čo by malo byť významným prvkom vytvárania dôvery v celkovú financovateľnosť PPP projektov.
Ministerstvo dopravy plánuje urýchliť výstavbu 156 kilometrov vybraných úsekov diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 v rámci troch balíkov PPP s koncesiou na ich prevádzku počas 30 rokov. Z troch PPP projektov najďalej pokročil druhý balík zameraný na výstavbu a prevádzku štyroch úsekov R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce, ako aj severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke okolo 52 kilometrov. Víťazné konzorcium Vinci Concessions S.A. - ABN AMRO Highway B.V. predložilo ponuku vo výške 1,503 mld. €. Prvý balík PPP sa týka výstavby a prevádzky piatich úsekov D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v dĺžke okolo 75 kilometrov. Úspešné konzorcium vedené spoločnosťou Bouygues Travaux Publics SA malo predložiť ponuku na 3,3 mld. €. Tretí balík PPP je zameraný na výstavbu a prevádzku technicky najťažších úsekov D1 v okolí Žiliny Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Lietavská Lúčka - Žilina a Višňové - Dubná Skala v dĺžke zhruba 29 kilometrov. Medzi Višňovým a Dubnou Skalou má byť postavený najdlhší cestný tunel v SR v dĺžke 7,5 kilometra. Odhadované stavebné náklady predstavovali okolo 1,328 mld. € bez dane.
SITA
"Snaha doviesť do úspešného konca prvý pokus o PPP projekty - rýchlostnú cestu R1 - je významným spôsobom ovplyvnená globálnou finančnou krízou. Projekt R1, ako aj projekt diaľnice D1 sú krízou finančných inštitúcií značne zasiahnuté," konštatuje rezort dopravy v informatívnom materiáli. V priebehu rokovaní o finálnej verzii koncesnej zmluvy s víťazným uchádzačom na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu R1 vyvstali podľa ministerstva dopravy otázky týkajúce sa ustanovení dokumentácie, súvisiace s finančným uzavretím. Finančné inštitúcie vzhľadom na pretrvávajúcu finančnú krízu očakávajú, že práve účasť multilaterálnych inštitúcií bude na financovaní PPP projektov potvrdená. Rezort dopravy má záujem, aby sa na financovaní PPP projektov v čo najväčšej miere podieľali EBRD a Európska investičná banka (EIB), čo by malo byť významným prvkom vytvárania dôvery v celkovú financovateľnosť PPP projektov.
Ministerstvo dopravy plánuje urýchliť výstavbu 156 kilometrov vybraných úsekov diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 v rámci troch balíkov PPP s koncesiou na ich prevádzku počas 30 rokov. Z troch PPP projektov najďalej pokročil druhý balík zameraný na výstavbu a prevádzku štyroch úsekov R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce, ako aj severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke okolo 52 kilometrov. Víťazné konzorcium Vinci Concessions S.A. - ABN AMRO Highway B.V. predložilo ponuku vo výške 1,503 mld. €. Prvý balík PPP sa týka výstavby a prevádzky piatich úsekov D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v dĺžke okolo 75 kilometrov. Úspešné konzorcium vedené spoločnosťou Bouygues Travaux Publics SA malo predložiť ponuku na 3,3 mld. €. Tretí balík PPP je zameraný na výstavbu a prevádzku technicky najťažších úsekov D1 v okolí Žiliny Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Lietavská Lúčka - Žilina a Višňové - Dubná Skala v dĺžke zhruba 29 kilometrov. Medzi Višňovým a Dubnou Skalou má byť postavený najdlhší cestný tunel v SR v dĺžke 7,5 kilometra. Odhadované stavebné náklady predstavovali okolo 1,328 mld. € bez dane.
SITA