|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. decembra 2008
Ubytovacie zariadenia zanedbávajú rezervácie
Cestovný ruch na Slovensku je oveľa menej preferovaný ako napríklad pobyty pri mori či v zahraničí. Preto by sa dalo očakávať, že ubytovacie zariadenia na Slovensku privítajú každú objednávku ...
Zdieľať
BRATISLAVA 1. decembra (WN/PR) - Cestovný ruch na Slovensku je oveľa menej preferovaný ako napríklad pobyty pri mori či v zahraničí. Preto by sa dalo očakávať, že ubytovacie zariadenia na Slovensku privítajú každú objednávku ubytovania, ktorá im príde. Ale bohužiaľ nie je to tak. Na základe ankety portálu www.UbytujSa.sk, ktorý zisťoval, akou formou si návštevníci internetových portálov objednávajú pobyty vyplýva, že z viac ako 2 300 respondentov si väčšina objednáva pobyty telefonicky alebo e-mailom, zatiaľ čo rezervácie on-line a faxové objednávky sú veľmi málo využívané. Podľa návštevníkov, ktorí sa zúčastnili ankety je pre nich rezervácia on-line nevhodná, pretože ubytovacie zariadenia nemajú dostatočne aktívny prístup k informačným technológiám, čiže hostia si radšej zavolajú, ako by mali čakať 2-4 dni na odpoveď na svoju rezerváciu. To je dôvod, prečo ľudia preferujú telefonickú objednávku. Často nedostanú žiadnu odpoveď ani v prípade, ak si rezervovali pobyt mailom, čiže mail ako taký je zdĺhavým prostriedkom na rezerváciu ubytovania a návštevníci portálov si veľakrát musia sami vyžiadať odpoveď na ich rezerváciu telefonicky. A potom sa stáva všetkým internetovým portálom, ktorí sprostredkujú ubytovanie na Slovensku, že sa návštevníci portálov obracajú na nich so žiadosťou o preverenie či vybavenie rezervácie. Z uvedených skutočností sa dá teda zhodnotiť, že ubytovacie zariadenia namiesto podpory cestovného ruchu na Slovensku si takto vlastnou neochotou odrádzajú potenciálnych klientov, a čím ďalej tým viac sa dostáva do povedomia ľudí názor o nekvalitných službách ubytovacích zariadení. Portál UbytujSa.sk sa zaujímal o prieskum on-line rezervácií a preto spustil túto anketu, ktorá má pomôcť cestovnému ruchu na Slovensku a zamerať ubytovacie zariadenia na skutočnosť, že hlavným merítkom pri objednávaní pobytu nie sú rezervačné formuláre, ale práve telefonická objednávka a priamy e-mailový kontakt tvoria drvivú väčšinu rezervovania pobytov. Možno práve táto anketa prispeje k zlepšeniu služieb cestovného ruchu na Slovensku, a ak sa zlepší prístup ubytovacích zariadení k informačným technológiám, ako je internet a mailová komunikácia, tak sa zvýši aj počet spokojných ubytovaných hostí slovenských ubytovacích zariadení. Výsledky ankety: odpoveď : telefonicky - 1290 (55.06%) odpoveď : e-mailom - 730 (31.16%) odpoveď : faxom - 14 (0.60%) odpoveď : rezervačný formulár - 309 (13.19%) Portál www.UbytujSa.sk zaznamenal reálne rezervácie vo výške 11,5 % on-line rezervácií, zvyšných 88,5 % predstavuje objednanie pobytov telefonicky, e-mailom a faxom.